ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Τέλος τα κινητά στα σχολεία - Χαιρετίζει το ΥΠΑΝ

Με 17 ψήφους υπέρ και 11 εναντίον

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

H Βουλή άναψε το πράσινο φως για απαγόρευση της χρήσης των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης. Οι κανονισμοί που κατατέθηκαν από το υπουργείο Παιδείας υπερψηφίστηκαν με 17 ψήφους υπέρ, 11 εναντίον και μία αποχή. Σύμφωνα με την τροποποίηση, η ενεργοποίηση και χρήση κινητού του τηλεφώνου ή άλλης ηλεκτρονικής έξυπνης συσκευής θα επιτρέπεται μόνο εφόσον πραγματοποιείται υπό την εποπτεία εκπαιδευτικού και εξυπηρετεί διδακτική πράξη και εκπαιδευτική διαδικασία γενικότερα και σε περιπτώσεις όπου προκύπτει έκτακτη ανάγκη για θέματα ασφάλειας ή υγείας. Να σημειωθεί πως η χρήση του κινητού τηλεφώνου θα απαγορεύεται και κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων. 

Το ΥΠΑΝ με ανακοίνωση χαιρετίζει την ψήφιση της πρότασης, αναφέροντα πως μετά την απαγόρευση της χρήσης του κινητού τηλεφώνου και κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, το Υπουργείο Παιδείας προχωρεί στον εξωραϊσμό του σχολικού περιβάλλοντος, κάνοντας τους χώρους του σχολείου πιο ελκυστικούς για τα παιδιά, όπως και στη δημιουργία χώρων υγιούς και δημιουργικής απασχόλησης, διασφαλίζοντας ότι και ο χρόνος του διαλείμματος θα αξιοποιείται ποιοτικά από τους μαθητές και τις μαθήτριες, αφού και αυτός είναι εκπαιδευτικός χρόνος.

Η ανακοίνωση του ΥΠΑΝ

Το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ) χαιρετίζει την ψήφιση κατά τη σημερινή συνεδρία της Ολομέλειας της Βουλής των Αντιπροσώπων της τροποποίησης των Κανονισμών Λειτουργίας των Δημόσιων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης, με βάση την οποία περιορίζεται η χρήση από μαθητή/μαθήτρια κινητού τηλεφώνου ή/και άλλης ηλεκτρονικής έξυπνης συσκευής που διαθέτει δυνατότητα συνδεσιμότητας ή/και σύστημα λήψης, αποθήκευσης και επεξεργασίας εικόνας ή/και ήχου καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας των Γυμνασίων, Λυκείων και Τεχνικών Σχολών.

Σύμφωνα με την τροποποίηση, η ενεργοποίηση και χρήση από τον/την μαθητή/μαθήτρια του κινητού του τηλεφώνου ή/και άλλης ηλεκτρονικής έξυπνης συσκευής θα επιτρέπεται μόνο εφόσον πραγματοποιείται υπό την εποπτεία εκπαιδευτικού και εξυπηρετεί διδακτική πράξη και εκπαιδευτική διαδικασία γενικότερα και σε περιπτώσεις όπου προκύπτει έκτακτη ανάγκη για θέματα ασφάλειας ή/και υγείας.

Η εν λόγω νομοθετική ρύθμιση συνάδει με μια από τις κύριες προτεραιότητες του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας και της Κυβέρνησης ευρύτερα που είναι η ολόπλευρη και ισόρροπη ανάπτυξη των μαθητών και μαθητριών, καθώς και η συνολική ευημερία τους. Συγκεκριμένα αυτό που επιτυγχάνεται μέσα από τη ρύθμιση είναι μια μαθησιακή διαδικασία χωρίς παρεμβάσεις και παρεμβολές, η οποία θα έχει ως συνεπακόλουθο τη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων και της ψυχικής και σωματικής υγείας των παιδιών, καθώς και την προώθηση της κοινωνικής αλληλεπίδρασής τους εντός του σχολείου.

Σημειώνεται, ταυτόχρονα, ότι ο περιορισμός στη χρήση του κινητού τηλεφώνου σε καμιά περίπτωση δεν αναιρεί τη μεγάλη σημασία που αποδίδει το ΥΠΑΝ στην παιδαγωγική αξιοποίηση της τεχνολογίας από τους μαθητές και τις μαθήτριές μας και στην καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων. Προς αυτή την κατεύθυνση, προβαίνει σε συγκεκριμένες ενέργειες προς ενίσχυσή τους. Σε αυτές περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, ο εξοπλισμός των τάξεων με σύγχρονη τεχνολογία και η ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο θα ενσωματωθεί στα αναλυτικά προγράμματα, με στόχο τον ψηφιακό γραμματισμό των μαθητών και μαθητριών μας.

Επιπρόσθετα, μετά την απαγόρευση της χρήσης του κινητού τηλεφώνου και κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, το Υπουργείο Παιδείας προχωρεί στον εξωραϊσμό του σχολικού περιβάλλοντος, κάνοντας τους χώρους του σχολείου πιο ελκυστικούς για τα παιδιά, όπως και στη δημιουργία χώρων υγιούς και δημιουργικής απασχόλησης, διασφαλίζοντας ότι και ο χρόνος του διαλείμματος θα αξιοποιείται ποιοτικά από τους μαθητές και τις μαθήτριες, αφού και αυτός είναι εκπαιδευτικός χρόνος.

Το ΥΠΑΝ ευχαριστεί θερμά τις εκπαιδευτικές οργανώσεις ΟΕΛΜΕΚ και ΟΛΤΕΚ, τους οργανωμένους γονείς Μέσης Εκπαίδευσης, την ΠΣΕΜ και τους Βουλευτές και τις Βουλεύτριες για την αγαστή συνεργασία καθ’ όλη τη διάρκεια της συζήτησης του θέματος μέχρι αυτό να οδηγηθεί στην ψήφισή του.

Υπενθυμίζεται ότι η Υπουργός Παιδείας κατά τη συζήτηση στη Βουλή αλλά και μετέπειτα, τόνισε πως στόχος είναι η δημιουργία ενός σχολικού περιβάλλοντος χωρίς περισπασμούς κατά τη μαθησιακή διαδικασία, που θα συμβάλει στη συναισθηματική σταθερότητα των μαθητών, στη μείωση των περιστατικών ψηφιακού εκφοβισμού ανάμεσα στους μαθητές και στην ενίσχυση της συνολικής ευημερίας και των ακαδημαϊκών επιδόσεών τους.

Το ΑΚΕΛ πρότεινε την απαγόρευση των κινητών στην περίπτωση των μαθητών γυμνασιακού κύκλου καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής μέρας, σε αντίθεση με τους μαθητές λυκειακού κύκλου, για τους οποίους πρότεινε να μπορούν να χρησιμοποιούν τα κινητά τους κατά την ώρα του διαλείμματος και όχι στην τάξη, στη συγκέντρωση και σε εκδηλώσεις. Η τροπολογία απορρίφθηκε.

Υπερψηφίστηκε τροπολογία του ΔΗΣΥ για αξιολόγηση, από το Υπουργείο Παιδείας, των αποτελεσμάτων της απαγόρευσης της ενεργοποίησης και χρήσης από μαθητές των κινητών τηλεφώνων ή και άλλης έξυπνης ηλεκτρονικής συσκευής καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου σε σχέση με τα ποσοστά παραβατικότητας και τα μαθησιακά αποτελέσματα για τις σχολικές χρονιές 2024 – 2025 και 2025 – 2026.

Η ανάρτηση της υπουργού Παιδείας

Αμέσως μετά την υπερψήφιση των κανονισμών του ΥΠΑΝ, η κ. Μιχαηλίδου προχώρησε σε ανάρτηση στην πλατφόρμα του «Χ» ευχαριστώντας τους βουλευτές/τριες που ενέκριναν την πρόταση.

«Ευχαριστούμε τους/τις βουλευτές/τριες μας που ενέκριναν την πρότασή μας για περιορισμό της χρήσης του κινητού τηλεφώνου στα Γυμνάσια, Λύκεια και Τεχνικές Σχολές. Η χρήση επιτρέπεται για εκπαιδευτικούς σκοπούς και για λόγους υγείας. Δημιουργούμε ευκαιρίες υγιούς απασχόλησης», έγραψε χαρακτηριστικά.

Τοποθετήσεις Βουλευτών

Ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Γιώργος Κάρουλλας είπε κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια ότι η κατάσταση με τα κινητά έχει ξεφύγει και υπάρχει αναγκαιότητα για μέτρα και ορθή καθοδήγηση για προστασία των παιδιών.

Ανέφερε ότι η εικόνα στα σχολεία μπορεί να βελτιωθεί με περιορισμό χρήσης των κινητών και ότι τα στοιχεία δείχνουν πρόοδο με περιορισμό χρήσης.

Ο κ. Κάρουλλας μίλησε για ανάγκη αποτελεσματικής χρήσης των έξυπνων συσκευών με επίκεντρο το παιδί, προσθέτοντας ότι ποσοστό 25% των μαθητών στα σχολεία είναι θύματα διαδικτυακού εκφοβισμού και τα περιστατικά σημειώνονται την ώρα του διαλείμματος. Είπε επίσης ότι αναμένεται η στρατηγική για την παραβατικότητα, στο πλαίσιο ολιστικής προσέγγισης.

Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Χρίστος Χριστοφίδης στη δική του παρέμβαση στην Ολομέλεια για το θέμα είπε ως γενικό σχόλιο, ότι η απουσία πλάνου για την παιδεία, όπως λέχθηκε από συναδέλφους του νωρίτερα, δεν αφορά τη Βουλή αλλά είναι ζήτημα προγράμματος της διακυβέρνησης.

Ο κ. Χριστοφίδης ανέφερε ότι γίνεται προσπάθεια να θεωρηθεί ότι τα αρνητικά της επίδρασης των κινητών, θα αντιμετωπιστούν με απαγόρευση χρήσης κατά το μισάωρο διάλλειμα.

Ανέφερε ότι η κοινή γνώμη πιστεύει ότι συζητάμε για απαγόρευση χρήσης και ότι ο ίδιος στέκεται ενάντια στο ρεύμα και προτάσσει την προσέγγιση ότι πρέπει να ακούμε τους νέους και να μην κουνάμε απλά το χέρι και να «φτύνουμε τους νέους».

Περαιτέρω εξέφρασε την άποψη ότι τα φαινόμενα βιντεογράφησης ξυλοδαρμών με κινητά ή τα παράνομα στοιχήματα είναι ακραία και εμφανίζονται μια-δύο φορές το χρόνο και διερωτήθηκε πώς θέλουμε να δώσουμε δικαίωμα ψήφου στους 17χρονους και τους δίνουμε όπλο στο στρατό ένα χρόνο μετά, ενώ την ίδια ώρα τους θεωρούμε ανώριμους να χρησιμοποιήσουν κινητό το μισάωρο του διαλλείματος.

Ο βουλευτής του ΔΗΚΟ και Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας Παύλος Μυλωνάς αναφέρθηκε στην αρνητική επίδραση των έξυπνων συσκευών στα παιδιά σύμφωνα με στοιχεία ειδικών επιστημόνων.

Ανέφερε ότι ένα στα δύο παιδιά μας έχουν διάφορα ζητήματα εξαιτίας της αλόγιστης χρήσης των έξυπνων συσκευών και μίλησε για την αναγκαιότητα να αντιληφθούμε ότι η εικονική πραγματικότητα δεν είναι η πραγματικότητα που θέλουμε τα παιδιά μας να ζουν.

Ο βουλευτής του ΔΗΚΟ Χρύσανθος Σαββίδης είπε από πλευράς του ότι τα παιδιά πρέπει να κατακτήσουν γνώσεις, δεξιότητες και να κοινωνικοποιηθούν και για τον λόγο αυτό χρειάζονται καθοδήγηση.

Ανέφερε ότι ο σχολικός χρόνος δεν είναι μόνο την ώρα του μαθήματος αλλά και του διαλλείματος όταν τα παιδιά πρέπει να κοινωνικοποιηθούν. Αναφέρθηκε σε διάφορα ζητήματα που προκαλούνται με την ενασχόληση με τα κινητά, καλώντας γονείς να θέτουν όρια στα παιδιά τους. Ο κ. Σαββίδης είπε ότι οι συγκεκριμένοι κανονισμοί ενισχύουν το δημόσιο σχολείο.

Ο βουλευτής της ΕΔΕΚ Ανδρέας Αποστόλου αναφέρθηκε σε ορθή απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για κατάθεση των κανονισμών που περιλαμβάνουν και θεσμοθέτηση, για σκοπούς ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των μαθητών, της «Ημέρας Μνήμης και Τιμής των Θυμάτων της Γενοκτονίας των Αρμένιων, των Ελλήνων του Πόντου και των Ασσυρίων».

Ο βουλευτής των Οικολόγων-Συνεργασία Πολιτών Χαράλαμπος Θεοπέμπτου ανέφερε ότι διεθνώς υπάρχουν ζητήματα με χρήση κινητών και διάφορες χώρες έλαβαν μέτρα και υπάρχουν θετικά στον περιορισμό της χρήσης με αύξηση κοινωνικοποίησης, μείωση ψυχοσωματικών ασθενειών και βελτίωση της ψυχικής υγείας γενικότερα.

Ανέφερε ότι έπρεπε πριν από την κατάθεση των κανονισμών να υπήρχε εφαρμογή πιλοτική σε ένα σχολείο με απτά αποτελέσματα για σκοπούς αξιολόγησης.

Με πληροφορίες από ΚΥΠΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση