Kathimerini.com.cy
Σε ανακοίνωση διορθωτικής λύσης για το ζήτημα που προέκυψε με το δοκίμιο Φυσικής στις εξετάσεις τετραμήνων στην 3η Λυκείου, στο οποίο υπήρχαν δύο άσκήσεις εκτός ύλης, προχώρησε το Υπουργείο Παιδείας.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, θα δοθούν στους μαθητές οι βαθμοί των δύο ασκήσεων (συνολικά 5 μονάδες). Επίσης δόθηκαν αυστηρές οδηγίες για συστηματικό έλεγχο αναφορικά με τη διασφάλιση της εγκυρότητας και της αξιοπιστίας των εξεταστικών δοκιμίων.
Αυτούσια η ανακοίνωση
Σε συνέχεια σύσκεψης υπό τον συντονισμό της Υπουργού Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας με τους εμπλεκόμενους στη διαδικασία της ενιαίας γραπτής αξιολόγησης Β΄ τετραμήνου, αποφασίστηκε όπως δοθούν σε όλους/όλες τους/τις μαθητές/τριες οι πέντε (5) μονάδες που αναλογούν στα δύο ερωτήματα του εξεταστικού δοκιμίου της Φυσικής της Γ΄ Λυκείου Κατεύθυνσης, στα οποία εντοπίστηκε πρόβλημα. Περαιτέρω, δόθηκαν αυστηρές οδηγίες για συστηματικό έλεγχο αναφορικά με τη διασφάλιση της εγκυρότητας και της αξιοπιστίας των εξεταστικών δοκιμίων.
Το πρόβλημα εντόπισαν οι γονείς την Παρασκευή 19 Μαΐου, μετά από διαμαρτυρίες των παιδιών τους, που έκαναν λόγο για δύο ασκήσεις του εξεταστικού δοκιμίου, που ήταν εκτός της εξεταστέας ύλης, όπως αυτή είχε αναπροσαρμοστεί και δημοσιοποιηθεί. Αμέσως επικοινώνησαν με το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο διερεύνησε το γραπτό και παραδέχθηκε ότι όντως οι δύο ασκήσεις ήταν εκτός ύλης, ενώ εξέφρασε πρόθεση να προχωρήσει σε διόρθωση της κατάστασης.
To διοικητικό συμβούλιο του Συνδέσμου Καθηγητών Φυσικής ΟΕΛΜΕΚ, εξέτασε σε συνεδρία του, που πραγματοποιήθηκε την επόμενη ημέρα, το θέμα που δημιουργήθηκε με το εξεταστικό δοκίμιο, καταλήγοντας στα εξής:
1) Στο εξεταστικό δοκίμιο υπήρχαν ξεκάθαρες αστοχίες που αφορούσαν ενδεχόμενες παρανοήσεις και προβλήματα στην κατανομή μονάδων. Ειδικότερα, σε δύο θέματα (7 και 9) υπήρχαν ερωτήματα που δεν καλύπτονταν από την εξεταστέα ύλη, όπως αυτή είχε αναπροσαρμοστεί και δημοσιοποιηθεί.
2) Το εξεταστικό δοκίμιο ήταν μεγάλης έκτασης ως προς τον αριθμό των υποερωτημάτων και του απαιτούμενου χρόνου για κατανόηση των εκφωνήσεων.