ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Επ. Παιδείας - Ανάγκη για επέκταση της λογοθεραπείας και εργοθεραπείας στα σχολεία

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής κ. Παύλος Μυλωνάς σημείωσε ότι ξεκίνησε μία διαδικασία για να εξευρεθούν οι απαραίτητοι πόροι

ΚΥΠΕ

Την μεγάλη ανάγκη για επέκταση της λογοθεραπείας και εργοθεραπείας σε περισσότερες βαθμίδες και σχολεία της δημόσιας εκπαίδευσης υπογράμμισε στη σημερινή της συνεδρίαση η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας, μετά από εισήγηση του Προέδρου της, Παύλου Μυλωνά. Ο κ. Μυλωνάς σημείωσε κατά τη συνεδρίαση ότι η Επιτροπή Παιδείας ξεκινά μία διαδικασία διαβουλεύσεων και επαφών, ώστε να εξευρεθούν οι απαραίτητοι πόροι, ώστε να προσφέρονται σε περισσότερους μαθητές υπηρεσίες λογοθεραπείας και εργοθεραπεία.

Όπως αναφέρθηκε κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής, το Υπουργείο Παιδείας παρέχει λογοθεραπεία και εργοθεραπεία σε παιδιά με ειδικές ανάγκες μόνο, που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα. Για τον σκοπό αυτό ερδογοτούνται 333 λογοθεραπευτές, που παρέχουν υπηρεσίες σε δημοτικά και ειδικά σχολεία, για να καλύπτουν τις ανάγκες περίπου 5300 παιδιών. Αναφέρθηκε, επίσης, ότι εργοδοτούνται από το Υπουργείο 36 εργοθεραπευτές, οι οποίοι παρέχουν υπηρεσίες μόνο σε ειδικά σχολεία.

Όπως εξήγησε εκπρόσωπος του Υπουργείου, εάν κάποια παιδιά δεν παρουσιάζουν σοβαρό πρόβλημα, αλλά μόνο ψεύδισμα ή ελαφρύ τραυλισμό, τότε δεν καλύπτονται από τους λογοθεραπευτές του σχολείου και αν οι γονείς τους το επιθυμούν, μπορούν να καταφύγουν σε ιδιώτες για να ζητήσουν θεραπεία.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε κατά τη συνεδρίαση, στη σημασία της πρώιμης παρέμβασης, ήδη από τα πρώτα χρόνια της ζωής ενός παιδιού. Αναφέρθηκε ότι η πρώιμη παρέμβαση θα μειώσει τα προβλήματα στο μέλλον και επισημάνθηκε ότι «ένα παραβατικό παιδί, μελλοντικά θα είναι παραβατικός πολίτης».

Στόχος της Επιτροπής Παιδείας, όπως ανέφερε ο Πρόεδρός της και Βουλευτής του ΔΗΚΟ, Παύλος Μυλωνάς, σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρίαση, είναι να μπει η εργοθεραπεία και στη δημοτική εκπαίδευση και στα νηπιαγωγεία, καθώς και η επέκταση της λογοθεραπείας στη μέση και τεχνική εκπαίδευση. Γι’ αυτό και η συζήτηση άνοιξε στην επιτροπή, όπως είπε, ώστε να βρεθούν λεφτά για να διοριστούν τέτοιοι επαγγελματίες στα σχολεία. «Αυτά τα χρήματα θα τα βρούμε από το λίπος, που υπάρχει στη δημόσια υπηρεσία και όχι μόνο», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Εξήγησε ότι διάφορες κατηγορίες παιδιών έχουν ανάγκη τη βοήθεια αυτών των ειδικοτήτων, όπως παιδιά με ελαφρύ αυτισμό, με ΔΕΠΥ, υπερκινητικότητα, αλλά και παιδιά με σοβαρότερα προβλήματα. Μάλιστα, έκανε λόγο για «παραπαιδεία» και στο θέμα της λογοθεραπείας και εργοθεραπείας στην Κύπρο, επισημαίνοντας την αύξηση του αριθμού των ιδιωτών που προσφέρουν τέτοιες υπηρεσίες.

Εξήγησε ότι η λογοθεραπεία προσφέρεται σε περιορισμένο βαθμό στην δημοτική εκπαίδευση. «Η πρόληψη από 0-3 ετών, σε βρεφονηπιακούς σταθμούς και νηπιαγωγεία, αλλά και στη δημοτική εκπαίδευση πρέπει να είναι ολιστική», ανέφερε, επισημαίνοντας ότι «η εργοθεραπεία απουσιάζει γενικά και προσφέρεται μόνο στα ειδικά σχολεία».

«Η εργοθεραπεία είναι όπως το νερό στον οργανισμό του ανθρώπου για το ½ περίπου των παιδιών στις σχολικές μονάδες, δηλαδή το ½ δύναται να εμπίπτει στην κατηγορία ειδικής εκπαίδευσης» είπε, προσθέτοντας ότι «η εργοθεραπεία μπορεί να κάνει θαύματα για τα παιδιά μας, τα οποία αν δεν στηριχθούν, μπορεί να παρουσιάσουν αναλφαβητισμό και παραβατικότητα».

Αρκετά παιδιά στο δημοτικό σχολείο στερούνται «στοιχειωδών δεξιοτήτων», επεσήμανε ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ, Πρόδρομος Αλαμπρίτης, επικαλούμενος την εμπειρία του ως εκπαιδευτικός, σημειώνοντας ότι πολλά παιδιά δυσκολεύονται ακόμα και να δέσουν τα κορδόνια των παπουτσιών ή να αλλάξουν ρούχα για τη γυμναστική. Σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρίαση, ανέφερε ότι «πρέπει να μας απασχολήσει πως ενισχύουμε τη λογοθεραπεία, που παρέχεται στα παιδιά, γιατί μπορεί να ωφελήσει πολύ», προσθέτοντας ότι πρέπει να επεκταθεί στη Μέση Εκπαίδευση.

Όσον αφορά την εργοθεραπεία, σημείωσε ότι θα πρέπει να ενταχθεί στα δημοτικά σχολεία και στη Μέση Εκπαίδευση, ώστε να γίνεται σωστή διάγνωση και θεραπεία. «Αναμένουμε στις επόμενες συνεδρίες και την τοποθέτηση του Υπουργείου Παιδείας για το συγκεκριμένο θέμα», κατέληξε.

Σε παρέμβασή του κατά τη συνεδρίαση, ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Αντρέας Καυκαλιάς, υπογράμμισε ότι είναι σημαντικό να προχωρήσει από το Υπουργείο Παιδείας και η προετοιμασία νομοσχεδίου για την ειδική εκπαίδευση.

Σε δηλώσεις του για το θέμα, ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ, Αλέκος Τρυφωνίδης, ανέφερε ότι είναι «μεγάλη ντροπή για την κοινωνία και την πολιτεία» το γεγονός ότι προσφέρεται με περιορισμούς η λογοθεραπεία και η εργοθεραπεία στα σχολεία. «Υπάρχει τεράστια ανάγκη η εργοθεραπεία να λειτουργήσει και στα υπόλοιπα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία, πέρα από τα ειδικά σχολεία, και οι δύο αυτές μέθοδοι να ενταχθούν και στη Μέση Εκπαίδευση».

«Είναι δέσμευση της Επιτροπής Παιδείας και θα κάνουμε πολλές προσπάθειες για να βρεθούν τα κονδύλια με το Υπουργείο Παιδείας, ώστε να υπάρχει πλήρης παρουσία και της λογοθεραπείας και της εργοθεραπείας, τόσο στην Δημοτική, όσο και στη Μέση Εκπαίδευση», είπε ο κ. Τρυφωνίδης.  Τέλος, υπογράμμισε της σημασία της πρώιμης παρέμβασης, που θα περιορίσει πολύ τα προβλήματα αυτά, σημειώνοντας ότι υπάρχιε ολοκληρωμένη εισήγηση στο πρόγραμμα του Προέδρου της Δημοκρατίας για τα παιδιά που χρειάζονται τέτοια βοήθεια.

Σε παρέμβασή του κατά τη συνεδρίαση, ο Βουλευτής της ΕΔΕΚ, Αντρέας Αποστόλου, ανέφερε ότι είναι «κόκκινη γραμμή» για τους βουλευτές της συμπολίτευσης η προώθηση των σχεδιασμών της κυβέρνησης για στήριξη των παιδιών με αναπηρίες στα σχολεία.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση