ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Απαντά στην ΠΟΕΔ το Υπ. Παιδείας: Oι λόγοι για τη στάση εργασίας δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα

Η ανακοίνωση του Υπουργείου

ΠΗΓΗ: Ανακοινώσεις

Σε σχέση με ισχυρισμούς που έχουν προβληθεί αυτή την περίοδο δημόσια και τη στάση εργασίας στα δημοτικά σχολεία που έχει αποφασίσει η ΠOEΔ το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΠΑΝ) κρίνει σκόπιμο να κοινοποιήσει δημόσια τις ακόλουθες πληροφορίες:

1. Εν όψει των δύσκολων συνθηκών που επικρατούν αυτή την περίοδο εξαιτίας της πανδημίας το ΥΠΠΑΝ για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά έχει προχωρήσει εκτάκτως σε διορισμό σημαντικού αριθμού βοηθών νηπιαγωγού, με σκοπό την ενίσχυση του έργου των νηπιαγωγών. Συγκεκριμένα μαζί με τις/τους νηπιαγωγούς απασχολούνται φέτος στα δημόσια νηπιαγωγεία 116 βοηθοί εκπαιδευτικοί.

2. Όσον αφορά τα μέτρα προστασίας στα δημόσια νηπιαγωγεία, είναι γνωστό ότι το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε όπως συστήσει στους γονείς/κηδεμόνες να διενεργούν διαγνωστικό έλεγχο αντιγόνου σε εβδομαδιαία βάση, ενώ το ΥΠΠΑΝ σε συνεργασία Υπουργείο Υγείας εξετάζει το ενδεχόμενο να εφαρμοσθεί διαδικασία διαγνωστικών ελέγχων αντιγόνου ή άλλων τεστ (σε οικειοθελή βάση). Αυτή είναι όμως μια απόφαση που θα μπορούσε να ληφθεί μόνο με γνωμοδότηση από την ειδική Επιστημονική Συμβουλευτική Επιτροπή (επιδημιολόγοι, λοιμωξιολόγοι) του Υπουργείου Υγείας. Για το σκοπό αυτό το ΥΠΠΑΝ έχει ζητήσει από το Υπουργείο Υγείας να εξετασθεί ένα τέτοιο ενδεχόμενο είτε με τη διοργάνωση τακτικών διαγνώσεων αντιγόνου είτε με την τακτική παροχή δέσμης ατομικά διενεργούμενων διαγνώσεων (self test) στους γονείς παιδιών που φοιτούν στα νηπιαγωγεία. Η ΠΟΕΔ γνωρίζει από την τελευταία κοινή σύσκεψη στην οποία συμμετείχε, ότι ο Υπουργός Υγείας ανέλαβε να προωθήσει για εξέταση αυτή την πρόταση.

3. Πριν από την έναρξη του σχολικού έτους, το ΥΠΠΑΝ λαμβάνοντας υπόψη τις δύσκολες συνθήκες και την αυξημένη πίεση που δημιουργείται στη λειτουργία ιδιαίτερα των δημοτικών σχολείων, εξαιτίας της συνεχιζόμενης πανδημίας του COVID-19, προχώρησε στην απασχόληση ενός αριθμού 171 πρόσθετων εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί έχουν διοριστεί πέραν από τις ακριβείς ανάγκες των σχολείων όπως αυτές καταγράφονται στη βάση των επίσημων στοιχείων, προκειμένου να διευκολυνθεί το έργο των διευθύνσεων και των άλλων υφιστάμενων εκπαιδευτικών στα σχολεία, αλλά και την προώθηση άλλων εκπαιδευτικών πολιτικών. Συγκεκριμένα σημειώνεται ότι κατά τη σχολική χρονιά 2021-22 ο αριθμός των μαθητών/-τριών έχει μειωθεί κατά 1590 και ο αριθμός των τμημάτων σε δημόσια σχολεία μειώθηκε κατά 67, ο αριθμός των εκπαιδευτικών στα δημοτικά σχολεία έχει αυξηθεί. Ως εκ τούτου, στο σύνολο των δημόσιων δημοτικών σχολείων που λειτουργούν στη χώρα έχουμε ένα/μια εκπαιδευτικό για κάθε 10,9 παιδιά.

4. Λαμβάνοντας υπόψη τον αυξημένο αριθμό απουσιών εκπαιδευτικών για λόγους που σχετίζονται με την πανδημία και προκειμένου να διευκολύνει τη διαδικασία των αντικαταστάσεων, το ΥΠΠΑΝ σε συνεννόηση με την ΠΟΕΔ και την Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας ΕΕΥ έχει αποφασίσει εκτάκτως, για την παρούσα σχολική χρονιά, όπως: α) Διορισμοί αντικαταστατών στα σχολεία Δημοτικής Εκπαίδευσης, θα διενεργούνται για εκπαιδευτικούς που απουσιάζουν δύο εργάσιμες ημέρες και άνω αντί των τριών προηγουμένως και β) Στα μονοθέσια σχολεία, κατ’ εξαίρεση, και δεδομένου ότι δεν μπορεί να εξευρεθεί άλλη λύση, θα διενεργούνται διορισμοί αντικαταστατών για εκπαιδευτικούς που απουσιάζουν μία εργάσιμη ημέρα και άνω.

5. Επιπρόσθετα, με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, εκτάκτως μεριμνά για αντικατάσταση εκπαιδευτικών οι οποίοι υπηρετούν ως αντικαταστάτες και μπορεί να απουσιάζουν από την εργασία τους για λόγους που σχετίζονται με την πανδημία. Ταυτόχρονα, ειδικά για την περίοδο της πανδημίας αποφασίστηκε να μπορεί να γίνονται αντικατάστασης και από τον κατάλογο διορισίμων. Εξάλλου το ΥΠΠΑΝ αξιοποιεί για σκοπούς αναπλήρωσης εκπαιδευτικών που απουσιάζουν και εκπαιδευτές που απασχολούνται ήδη σε άλλα προγράμματα του.

6. Σημειώνεται ότι το έτος 2020 είχαν γίνει 4257 αντικαταστάσεις στη Δημοτική Εκπαίδευση, ενώ στην περίοδο από τον Σεπτέμβριο του 2021 μέχρι το τέλος Ιανουαρίου 2022, μόνο, έχουν γίνει 4500 αντικαταστάσεις στη Δημοτική Εκπαίδευση από τις οποίες οι 1800 διεκπεραιώθηκαν τον Ιανουάριο του 2022.

7. Ως εκ τούτου φαίνεται ότι οι λόγοι που προβάλλονται για τη στάση εργασίας δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Το ΥΠΠΑΝ εκφράζει όχι μόνο απαρέσκεια και θλίψη, αλλά και προβληματισμό. Την ώρα που σύσσωμη η κοινωνία αγωνίζεται για να ανταπεξέλθει στις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες που δημιουργεί η πανδημία, αλλά και ειδικότερα στο χώρο της εκπαίδευσης τόσο η Πολιτεία όσο και όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς προσπαθούμε να εξασφαλίσουμε την απρόσκοπτη λειτουργία των σχολείων, με ποια λογική και για ποιο λόγο θα στερηθούν μια ώρα μαθήματος πενήντα χιλιάδες παιδιά την ερχόμενη Δευτέρα; Με ποιο σκοπό θα δημιουργηθεί ξαφνικά σοβαρό πρόβλημα και θα διαταραχθεί ο προγραμματισμός δεκάδων χιλιάδων γονέων και κηδεμόνων την πρώτη ημέρα της ερχόμενης εβδομάδας;

8. Το ΥΠΠΑΝ ζητά την κατανόηση των γονέων/κηδεμόνων επειδή πρακτικά δεν είναι δυνατό να μπορεί να ειδοποιηθούν έγκαιρα ποιοι είναι εκείνοι οι εκπαιδευτικοί που ενδεχομένως δεν θα συμμετάσχουν στη στάση εργασίας, για να γνωρίζουν ότι τα παιδιά τους θα μπορούσαν να παρακολουθήσουν το μάθημα.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΠΗΓΗ: Ανακοινώσεις

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση

X