ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Βουλή: Την Τετάρτη ξεκινά η συζήτηση για κατάργηση των εξετάσεων τετραμήνων

«Θα πρέπει να γνωρίζουν όλοι (εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς) ποια θα είναι η διαδικασία αξιολόγησης των μαθητών για τη νέα σχολική χρονιά», ανέφερε ο κ. Μυλωνάς

ΚΥΠΕ

Την ερχόμενη Τετάρτη ξεκινά στη Βουλή η συζήτηση της πρότασης για κατάργηση των εξετάσεων τετραμήνων, δήλωσε σήμερα ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας και Βουλευτής του ΔΗΚΟ, Παύλος Μυλωνάς.

Σε δηλώσεις του μετά από τη συνεδρία της Επιτροής και απαντώντας σε ερώτηση αν τον καλύπτει η χθεσινοβραδινή τοποθέτηση της Υπουργού Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Αθηνάς Μιχαηλίδου, για τις εξετάσεις τετραμήνων, ο κ. Μυλωνάς είπε ότι την ερχόμενη Τετάρτη θα ξεκινήσει η συζήτηση της πρότασης νόμου του ΑΚΕΛ για κατάργηση των εξετάσεων τετραμήνων. Διευκρίνισε ότι η Επιτροπή Παιδείας θα περιμένει, «από σεβασμό προς τα πλαίσια που καθορίζονται από το Σύνταγμα, την Υπουργό να υποβάλει την πρότασή της για το β’ τετράμηνο» και εξέφρασε την ελπίδα ότι αυτό θα γίνει το συντομότερο δυνατόν.

Τον Ιούνιο, συνέχισε ο Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας, «θα πρέπει να γνωρίζουν όλοι (εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς) ποια θα είναι η διαδικασία αξιολόγησης των μαθητών για τη νέα σχολική χρονιά». «Ο χρόνος είναι ελάχιστος, δεν έχουμε καμία πρόθεση να καθυστερήσουμε, ούτε θα δεχθούμε καθυστερήσεις», είπε, προσθέτοντας ότι ο διάλογος πρέπει να ολοκληρωθεί στα τέλη Ιουνίου για να πάει η πρόταση για το νέο σύστημα αξιολόγησης στην Ολομέλεια.

Σε δικές του δηλώσεις, ο Γιώργος Κάρουλλας, Βουλευτής του ΔΗΣΥ, ανέφερε ότι «πρέπει να στοχεύουμε στην οικοδόμηση ενός αντικειμενικού και αξιόπιστου ποσοτικού συστήματος αξιολόγησης τόσο για τους μαθητές/τις μαθήτριες όσο και για τη μαθησιακή διαδικασία, δηλαδή ενός ορθολογικού πλαισίου κατάδειξης αδυναμιών και πλεονεκτημάτων για τη συνεχή βελτίωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος».

Ακόμη, είπε ότι η βαρύτητα της εξέτασης του β’ τετραμήνου στο 20% θα πρέπει να είναι αυξημένη για την όσο το δυνατόν αξιόπιστη αξιολόγηση ανάμεσα στα δύο τετράμηνα, προσθέτοντας ότι η μείωση της εξεταστέας ύλης στο 60% είναι προς την ορθή κατεύθυνση. Απαντώντας σε ερώτηση, είπε ότι η βαρύτητα της εξέτασης του β΄τετραμήνου θα μπορούσε να ανέρχεται στο 30%.

Ο κ. Κάρουλλας εξέφρασε επίσης την ικανοποίησή του για τη λειτουργία μηχανισμού εποπτείας της θεματοθέτησης και του βαθμού δυσκολίας των εξετάσεων τετραμήνων και τόνισε την ανάγκη για την αξιολόγηση του θεσμού μετά και την καθολική εφαρμογή του, όπως προνοεί και η σχετική νομοθεσία.

Από την πλευρά του, ο Χρίστος Χριστοφίδης, Βουλευτής του ΑΚΕΛ, δήλωσε ότι υπάρχουν δύο ζητήματα σε ό,τι αφορά τη θέση του Υπουργείου Παιδείας για τις εξετάσεις τετραμήνων. Το πρώτο, σημείωσε, είναι ότι το Υπουργείο Παιδείας έχει αποφασίσει ότι δεν μπορεί να κάνει τίποτε για την εξέταση του α’ τετραμήνου, κάνοντας λόγο για «φιάσκο».

Σε ό,τι αφορά το νέο σχέδιο για τις εξετάσεις, ο κ. Χριστοφίδης είπε ότι θα περιμένει να δει τη συνολική πρόταση του Υπουργείου, τονίζοντας ότι δεν είναι ικανοποιητική η θέση του Υπουργείου Παιδείας για την τρέχουσα χρονιά, «διότι η μεγάλη σφαγή των μαθητών έγινε στην ενδιάμεση εξέταση», όπως είπε.

«Θα ζητήσουμε στην Επιτροπή Παιδείας επειγόντως την ερχόμενη Τετάρτη να συζητηθεί η πρόταση νόμου που έχουμε καταθέσει για άμεση κατάργηση των εξετάσεων τετραμήνων, αλλά και για να είναι η ενδιάμεση εξέταση του Ιανουαρίου καθαρά διαμορφωτική, να μην επηρεάσει δηλαδή τη συνολική βαθμολογία των μαθητών», επεσήμανε.

Αναφερόμενος στις καταγγελίες οργανωμένων γονιών για την ύπαρξη βαθέος κράτους στο Υπουργείο Παιδείας, ο κ. Χριστοφίδης υπέδειξε ότι εκείνος που σηκώνει στο τέλος της ημέρας την πολιτική ευθύνη για τις αποφάσεις είναι ο εκάστοτε Υπουργός. «Αν εννοούμε ότι η Υπουργός είναι εγκλωβισμένη στις θέσεις των τεχνοκρατών, αυτό είναι ακόμη πιο ανησυχητικό από την ουσία του ζητήματος. Εγώ δεν θέλω και δεν μπορώ να πιστέψω κάτι τέτοιο», κατέληξε.

Ο Αλέκος Τρυφωνίδης, Βουλευτής της ΔΗΠΑ, είπε ότι το κόμμα του χαιρετίζει την εισήγηση της Υπουργού Παιδείας που αφορά το β’ τετράμηνο, όμως θα ζητήσει εξηγήσεις για τις δεσμεύσεις που είχαν δοθεί από τον ίδιο τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για το α’ τετράμηνο και τη βαρύτητα του 5%.

«Πιστεύουμε ότι θα πρέπει να συνεχιστούν οι ενέργειες από την Κυβέρνηση και την αρμόδια Υπουργό ούτως ώστε να υλοποιηθεί η δέσμευση του Προέδρου της Δημοκρατίας για το 5%, για να αμβλύνουμε τα μεγάλα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στις εξετάσεις του α’ τετραμήνου», πρόσθεσε.

Ο Ανδρέας Θεμιστοκλέους, ανεξάρτητος Βουλευτής, ανέφερε ότι «η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι εκ των ων ουκ άνευ, για το καλό του δημόσιου σχολείου και των παιδιών μας». Κατά τον ίδιο τρόπο, συνέχισε, «θα πρέπει να γίνει επίσης κατανοητό ότι δεν γίνεται να μην αξιολογούνται οι μαθητές σε όλες τις βαθμίδες».

«Με ποιον άλλον τρόπο εκτός από τις εξετάσεις θα μπορούμε να επιλέγουμε τους νέους που θα φοιτήσουν στα δημόσια πανεπιστήμια Κύπρου και Ελλάδας; Με ποιον άλλον τρόπο θα δικαιώσουμε τους μαθητές εκείνους που είναι πράγματι άριστοι και αναμένεται σε λίγα χρόνια να στελεχώσουν αυτήν την κοινωνία και να στηρίξουν τον λαό μας;», διερωτήθηκε.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση