ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Σικελία: Ο «φάκελος» του τραγικού ναυαγίου – Πού εστιάζουν οι έρευνες

Τα λάθη που μπορεί να οδήγησαν στη βύθιση του πλοίου

Kathimerini.gr

Πέντε σοροί, εκ των οποίων τέσσερις ανασύρθηκαν, εντοπίστηκαν την Τετάρτη από τους δύτες που επιχειρούν στο ναυάγιο του «Bayesian» στα ανοιχτά της Σικελίας. Αύριο, θα συνεχιστούν οι έρευνες για τον εναπομείναντα αγνοούμενο.

Οι ιταλικές αρχές είναι πιθανό, σύμφωνα με το BBC, να περιμένουν να ανασύρουν και τις έξι σορούς προτού επικοινωνήσουν με τις οικογένειες των θυμάτων. Σύμφωνα με την ιταλική νομοθεσία, οι σοροί πρέπει να αναγνωριστούν επίσημα από ένα μέλος της οικογένειας ή ένα πρόσωπο που βρίσκεται κοντά στα θύματα. Υπενθυμίζεται ότι την ημέρα του τραγικού ναυαγίου είχε ανασυρθεί νεκρός ο μάγειρας του σκάφος.

Βυθίστηκε σε 60 δευτερόλεπτα

Στο αξίας 30 εκατ. λιρών Bayesian, επέβαιναν συνολικά 22 άτομα. Το σκάφος χτυπήθηκε από υδροστρόβιλο κατά τη διάρκεια μιας ξαφνικής και πολύ σφοδρής καταιγίδας.

Ο καπετάνιος του σκάφους που έπλεε κοντά στο Bayesian είπε στο Reuters ότι όταν η καταιγίδα έπληξε την περιοχή, εκείνος άναψε τη μηχανή για να μπορέσει να κρατήσει υπό έλεγχο το πλοίο και να αποφύγει μια σύγκρουση με το ιστιοφόρο.

Δεκαπέντε άτομα κατάφεραν να βρουν ασφάλεια σε μια σχεδία και διασώθηκαν από τον καπετάνιο ενός κοντινού ιστιοφόρου. Σε βίντεο που κυκλοφόρησε από τις κάμερες κλειστού κυκλώματος του σκάφους, φαίνεται το Bayesian να δοκιμάζεται από την άγρια καταιγίδα στη Σικελία με αποτέλεσμα να βυθιστεί σε 60 δευτερόλεπτα.

Το δύσκολο έργο των δυτών

Το έργο των δυτών για τον εντοπισμό των σορών είναι πολύ δύσκολο, καθώς το σκάφος βρίσκεται σε βάθος 49 μέτρων και δεν μπορούν να παραμείνουν κάτω από το νερό περισσότερο από 12 λεπτά. Ετσι, βουτούν στο νερό σε βάρδιες.

Η ομάδα των δυτών που έχει αναλάβει την ανάσυρση των σορών θα υποστεί βαθύ τραύμα, ανέφερε στο BBC ο Μπερτράντ Σίμποζο οποίος διευθύνει μια εταιρεία που ειδικεύεται στην έρευνα και τη διάσωση σε ναυάγια.

«Για μένα και για την ομάδα των δυτών μου, είναι πάντα πολύ δύσκολο αν πρέπει να κάνεις αυτή τη δουλειά. Είναι πάντα ένα μεγάλο τραύμα», προσθέτει, ακόμη και αν οι δύτες είναι συνηθισμένοι σε αποστολές ανάσυρσης όπως αυτή.

Ερευνώνται πιθανά λάθη του πληρώματος

Στο μεταξύ, σε εξέλιξη βρίσκεται η εισαγγελική έρευνα για τα αίτια του ναυαγίου και τυχόν ευθύνες το πληρώματος, πέρα από το ακραίο καιρικό φαινόμενο που βύθισε το ιστιοφόρο. Σύμφωνα με την ιταλική εφημερίδα La Stampa, εξετάζεται το ενδεχόμενο ότι υπήρξε μια αλυσίδα από λάθη και τραγικές συμπτώσεις στη βύθιση του Bayesian.

Αυτά είναι τα εξής: μια καταπακτή στο πάνω κατάστρωμα που έμεινε ανοιχτή, το κεντρικό κατάρτι που ήταν σε ανυψωμένη θέση, το σκάφος να είχε τοποθετηθεί σε λάθος θέση και το σύστημα που σφραγίζει το σκάφος να ενεργοποιήθηκε με μεγάλη καθυστέρηση.

Το σενάριο που υπερισχύει είναι ότι βασική αιτία για το ναυάγιο ήταν το κεντρικό κατάρτι, το οποίο οι δύτες το εντόπισαν σε ανυψωμένη θέση και το γεγονός αυτό μπορεί να εξηγήσει γιατί το γιοτ δεν μπόρεσε να αντισταθεί στους ισχυρούς ανέμους και τα κύματα περισσότερο από 60 δευτερόλεπτα.

Ο καπετάνιος του σκάφους κατέθετε περισσότερο από δύο ώρες στους ανακριτές του Λιμενικού Σώματος, ενώ καταθέσεις θα δώσουν όλοι οι διασωθέντες.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Κόσμος: Τελευταία Ενημέρωση