ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Boeing: Νέες αποκαλύψεις για τεχνικά προβλήματα στα 737 Max

Πάνω από 1.000 αεροπλάνα μπορεί να κινδυνεύουν, σύμφωνα με εμπειρογνώμονες

Kathimerini.gr

Nέα στοιχεία που βλέπουν το φως της δημοσιότητας «καίνε» τον αμερικανικό κολοσσό αεροναυπηγικής Boeing, την ώρα που δίνει μάχη για να αποκαταστήσει την αξιοπιστία του, έπειτα από σωρεία λαθών και παραλείψεων.

Εμπειρογνώμονες από το «Foundation for Aviation Safety» κατηγορούν την εταιρεία ότι απέκρυψε τα ηλεκτρoλογικά προβλήματα σε ένα αεροσκάφος που συνετρίβη προ πενταετίας στην Αιθιοπία. Το Ιδρυμα για την Ασφάλεια της Αεροπορίας προειδοποίησε μάλιστα ότι περισσότερα από 1.000 αεροπλάνα που πετούν αυτή τη στιγμή θα μπορούσαν ενδεχομένως να κινδυνεύουν από αντίστοιχες βλάβες, λόγω προβλημάτων στη διαδικασία παραγωγής.

Οι αποκαλύψεις σχετίζονται με ένα αεροσκάφος που προσέκρουσε στο έδαφος λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του από την Αντίς Αμπέμπα τον Μάρτιο του 2019. Το αεροπλάνο ήταν ένα ολοκαίνουργιο τότε μοντέλο 737 Max, το δεύτερο της ίδιας κατηγορίας που χάθηκε, έπειτα από ένα προηγούμενο ατύχημα στα ανοιχτά της Ινδονησίας το 2018. Εκπρόσωπος της Boeing είχε τονίσει ότι μετά το δυστύχημα της πτήσης 302 της Ethiopian Airlines το 2019, «η εταιρεία συνεργάστηκε πλήρως και παρείχε σχετικές πληροφορίες στην έρευνα». Και τα δύο δυστυχήματα αποδόθηκαν σε ένα κακώς σχεδιασμένο σύστημα ελέγχου πτήσης, το οποίο ενεργοποιήθηκε σε λάθος χρόνο λόγω βλάβης στον αισθητήρα.

Το ίδρυμα δημοσίευσε στον ιστότοπό του σειρά εγγράφων τα οποία, όπως ισχυρίζεται, είναι αρχεία κατασκευής του αεροσκάφους τα οποία διέρρευσαν πρώην υπάλληλοι της Boeing. Αναφέρουν προβλήματα που προέκυψαν κατά τη διαδικασία κατασκευής και προσφέρουν μια «σαφή εικόνα των συγκεχυμένων και χαοτικών εργασιών παραγωγής».

Ανάμεσα στα προφανή ζητήματα που διαπιστώθηκαν είναι η έλλειψη ηλεκτρικών εξαρτημάτων, η ελλιπής και ακατάλληλη εγκατάσταση καλωδίωσης και η πίεση των εργαζομένων να επεξεργάζονται εκ νέου ελαττωματικά μέρη.Το «Foundation for Aviation Safety» κάνει λόγο για ηλεκτρολογικά προβλήματα που οδήγησαν στη συντριβή του Boeing 737 Max στην Αιθιοπία το 2019.

Το ίδρυμα ισχυρίζεται ότι αυτά συνδέονται με τα ηλεκτρολογικά προβλήματα που είχαν διαπιστωθεί στο αεροπλάνο εβδομάδες, ακόμη και μήνες, πριν από τη συντριβή. Μια καταγραφή των επικοινωνιών μεταξύ της Boeing και της αεροπορικής εταιρείας περιγράφει πως το αεροπλάνο υπέστη μια «κύλιση χωρίς εντολή» σε χαμηλό ύψος, κάτι που αποδόθηκε αργότερα σε σφάλμα στην καλωδίωση.

Τα εν λόγω έγγραφα διατηρήθηκαν σκόπιμα κρυφά από τις «κυβερνητικές αρχές, τις αρχές επιβολής του νόμου, τους πελάτες αεροπορικών εταιρειών, τις οικογένειες θυμάτων και το κοινό». Συνεπώς, καταλήγει το ίδρυμα –το οποίο διευθύνεται από τον Eντ Πίρσον, πρώην διευθυντή στο εργοστάσιο 737 της Boeing στο Ρέντον της Ουάσιγκτον– τα συστημικά προβλήματα παραγωγής, που δεν βελτιώθηκαν έκτοτε, οδήγησαν μεταξύ άλλων στην έκρηξη σε μια πτήση της Alaska Airlines στις αρχές του έτους.

Ο Πίρσον, ο οποίος έχει καταθέσει σε πολλές περιπτώσεις ενώπιον Αμερικανών βουλευτών, υποστηρίζει σταθερά ότι τα σοβαρά προβλήματα παραγωγής έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στα δύο δυστυχήματα, κάτι που η εταιρεία έχει επανειλημμένα αρνηθεί.

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Boeing, Κέλι Ορτμπεργκ, διαμηνύει ότι σχεδιάζει να επικεντρωθεί στην αποκατάσταση της εμπιστοσύνης στον κολοσσό, που το τελευταίο διάστημα βλέπει να καταρρέουν και τα φιλόδοξα διαστημικά του σχέδια. H NASA αποφάσισε ότι δεν μπορεί να εμπιστευτεί την εταιρεία για να επιστρέψει σώο το πλήρωμα που αναχώρησε στις 5 Ιουνίου για οκτώ ημέρες και θα αναγκαστεί να παραμείνει στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό για οκτώ μήνες και ανέθεσε την επιστροφή τους στην ανταγωνίστρια SpaceX.

Οι Αμερικανοί αστροναύτες Μπάρι Γουίλμορ και Σουνίτα Γουίλιαμς, που ταξίδεψαν με το διαστημόπλοιο Starliner της Boeing, θα επιστρέψουν τελικά τον Φεβρουάριο με σκάφος της SpaceX, έπειτα από διαδοχικά προβλήματα που ανέκυψαν.

Boeing και SpaceX έχουν υπογράψει συμβάσεις δισεκατομμυρίων δολαρίων με τη NASA για την παροχή εμπορικών διαστημικών πτήσεων στους αστροναύτες της, με την πρώτη να εξασφαλίζει 4,2 δισ. δολάρια και την εταιρεία του Ελον Μασκ, 2,6 δισ. δολάρια.

Η SpaceX έχει στείλει μέχρι στιγμής εννέα πτήσεις με πλήρωμα στο Διάστημα για τη NASA, αλλά αυτή ήταν η πρώτη προσπάθεια της Boeing για αποστολή με πλήρωμα.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Κόσμος: Τελευταία Ενημέρωση

X