Kathimerini.gr
Μέσα στο 2022 το Spotify κατάφερε αυτό που δεν έχει κάνει καμία άλλη μουσική πλατφόρμα streaming ως τώρα: να ξεπεράσει τα 200 εκατομμύρια συνδρομητές.
Συγκεκριμένα, στις 31 Δεκεμβρίου του 2022, η πλατφόρμα έκλεισε το έτος με 205 εκατομμύρια επί πληρωμή συνδρομές, κάτι που σηματοδοτεί αύξηση της τάξεως του 14% από την προηγούμενη χρονιά.
Πέρα, όμως, από τους premium συνδρομητές, το Spotify είδε να αυξάνονται σημαντικά και οι δωρεάν χρήστες, μιας και την περσινή χρονιά 295 εκατομμύρια χρήστες αντίστοιχα χρησιμοποίησαν το Spotify στη δωρεάν εκδοχή του με διαφημίσεις.
Για να βλέπουμε όμως και το οικονομικό αντίκρισμα αυτής της αύξησης, αυτό σημαίνει πως τα έσοδα από τις premium συνδομές αυξήθηκαν κατά 18%, δηλαδή άγγιξαν συνολικά τα 2.7 δισ. ευρώ, ενώ η αύξηση των εσόδων από τους δωρεάν χρήστες ήταν της τάξεως του 14%, που αντιστοιχεί σε συνολικά έσοδα 449 εκατ. ευρώ.
Για να καταλάβουμε το μέγεθος της επιτυχίας αυτής, αρκεί να αναφέρουμε πως το Apple Music έχει αντίστοιχα 60 εκατομμύρια συνδρομητές και στο Amazon Music έχουν εγγραφεί 55 εκατομμύρια συνδρομητές, σύμφωνα με τις τελευταίες μετρήσεις των εταιρειών.
Βέβαια, παρά τη μεγάλη επιτυχία του Spotify, την ίδια στιγμή, η εταιρεία ανακοίνωσε πως θα μειώσει κατά 6% το εργατικό δυναμικό της μέσα στους επόμενους μήνες, δηλαδή θα απολύσει περίπου 600 εργαζόμενους, μεταξύ των οποίων και τη CCO Ντον Όστροφ.
Για την ακρίβεια, ο CEO της εταιρείας Ντάνιελ Εκ δήλωσε σχετικά: «Ήμουν πολύ φιλόδοξος στο να επενδύσω πριν την αύξηση των εσόδων. Και για να έχουμε τα έξοδα υπό έλεγχο, πήραμε τη δύσκολη μα απαραίτητη απόφαση να μειώσουμε τον αριθμό των εργαζομένων μας».
Με πληροφορίες από το MusicTech και το ΝΜΕ.