ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Τέμπη: Τι είδαν οι πυροσβέστες στο Κουλούρι

Τα πρώτα συμπεράσματα των ερευνητών της Πυροσβεστικής στο «Κουλούρι»

Του Γιάννη Σουλιώτη

Στις δύο ηλεκτράμαξες της εμπορικής αμαξοστοιχίας με κωδικό 63503, που συγκρούστηκε με το Intercity 62 στα Τέμπη, δεν είναι πιθανό να υπήρχε κρυμμένο παράνομο, εύφλεκτο φορτίο.

Σε αυτό φέρεται να καταλήγουν εμμέσως πλην σαφώς τα στελέχη της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού (ΔΑΕΕ), μετά την αυτοψία στα συντρίμμια των δύο τρένων, κατόπιν παραγγελίας του ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη.

Η έρευνα της αρμόδιας διεύθυνσης της Πυροσβεστικής στη θέση «Κουλούρι» της Λάρισας (εκεί έχουν μεταφερθεί τα συντρίμμια των δύο τρένων) ξεκίνησε στις 7 Μαρτίου. Εχει ήδη ολοκληρωθεί ο έλεγχος στην εμπορική αμαξοστοιχία, ενώ η διαδικασία συνεχίζεται με επίκεντρο την επιβατική αμαξοστοιχία Intercity 62.

Με βάση την έως τώρα έρευνα, τα στελέχη της Πυροσβεστικής έχουν εξαγάγει ορισμένα ενδιαφέροντα συμπεράσματα.

  • Το πρώτο είναι ότι στις δύο ηλεκτράμαξες δεν βρέθηκαν ίχνη καύσης ή έκρηξης.
  • Το δεύτερο, ότι η αποκόλληση του πίσω μέρους της δεύτερης ηλεκτράμαξας έγινε ως αποτέλεσμα της σύγκρουσης και όχι της έκρηξης που ακολούθησε.
  • Και το τρίτο, ότι δεν λείπει τμήμα της δεύτερης ηλεκτράμαξας, καθώς στα συντρίμμια των δύο τρένων φέρονται να βρέθηκαν τα κομμάτια που είχαν αποκολληθεί και συνθλιβεί κατά τη σύγκρουση.

Τυπικά, πάντως, της σύνταξης του τελικού πορίσματος της ΔΑΕΕ θα προηγηθεί αυτοψία και «γνωμοδότηση» ειδικού μεταλλειολόγου του ΕΜΠ.

Σύμφωνα με μια εκδοχή, τα παραπάνω έρχονται σε σύγκρουση με πληροφορίες για ύπαρξη παράνομου φορτίου στον θάλαμο μηχανοδήγησης και τις επισημάνσεις του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, ο οποίος είχε παρατηρήσει ότι το πίσω μέρος της δεύτερης ηλεκτράμαξας δεν είχε βρεθεί αυτούσιο στο «Κουλούρι».

Η πλευρά των πραγματογνωμόνων πάντως εκφράζει επιφυλάξεις για το κατά πόσον οι λαμαρίνες που βρέθηκαν συνθέτουν πράγματι τον «εξαφανισμένο» θάλαμο μηχανοδήγησης. Και τονίζουν ότι στο πόρισμά του ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ τοποθετεί το επίκεντρο της έκρηξης και της φωτιάς όχι στο κόκπιτ της δεύτερης μηχανής αλλά στο τμήμα που μεσολαβεί μεταξύ αυτής και του πρώτου βαγονιού – πλατφόρμα με τα μεταλλικά ελάσματα.

Ως εκ τούτου –παρατηρούν– τα ευρήματα των στελεχών της Πυροσβεστικής ουδόλως αναιρούν τα συμπεράσματα των πραγματογνωμόνων του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης. Εξάλλου, σύμφωνα με τα αποτελέσματα χημικών αναλύσεων, στο σημείο της σύγκρουσης έχουν βρεθεί το 2023 και το 2024 συνολικά 14 ίχνη ξυλολίου, δίχως μέχρι σήμερα να έχει προκύψει κάποια σαφής απάντηση για την προέλευσή τους.

Στο μηχανοστάσιο

Η έρευνα της ΔΑΕΕ συνεχίζεται στα βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας, με το επίκεντρο της προσοχής να βρίσκεται στα συστήματα κλιματισμού, που περιέχουν φρέον καθώς και στους αεροθαλάμους που υπάρχουν στα συστήματα ψύξης των μετασχηματιστών.

Προκειμένου να έχουν σαφή εικόνα των χαρακτηριστικών της επιβατικής αμαξοστοιχίας τα στελέχη της Πυροσβεστικής πρόκειται να επισκεφθούν την Παρασκευή το μηχανοστάσιο στου Ρέντη όπου σταθμεύουν αμαξοστοιχίες όμοιες με το Intercity 62. Στη συνέχεια θα πραγματοποιήσουν νέα αυτοψία στο Κουλούρι με στόχο την απάντληση τόσο του φρέον από τα συστήματα κλιματισμού των βαγονιών όσο και από τους αεροθαλάμους της μηχανής έλξης.

Στα παραπάνω άλλωστε είχε αναφερθεί εκτενώς με επιστολή του προς τον κ. Μπακαΐμη ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Train Μαουρίτσιο Καποτόρτο. Το σχετικό έγγραφο φέρει ημερομηνία 3 Φεβρουαρίου 2025 και έχει ενσωματωθεί στη δικογραφία.

Σε αυτήν ο Ιταλός πρώην επικεφαλής της Hellenic Train αναφέρεται σε έκθεση που συνέταξε τεχνικός σύμβουλος της εταιρείας, στην οποία επισημαίνει μεταξύ άλλων το ενδεχόμενο η έκρηξη να προκλήθηκε από το «ψυκτικό μέσο των κλιματιστικών»: «Το ψυκτικό μέσο δεν είναι εύφλεκτο σε θερμοκρασίες περιβάλλοντος και σε ατμοσφαιρική πίεση, ωστόσο το υλικό αυτό θα καταστεί εύφλεκτο όταν αναμειχθεί με αέρα υπό πίεση και εκτεθεί σε ισχυρή πηγή ανάφλεξης. Η επαφή με ορισμένα αντιδραστικά μέταλλα μπορεί να οδηγήσει σε σχηματισμό εκρηκτικών ή εξώθερμων αντιδράσεων υπό ειδικές συνθήκες», επισημαίνεται στο έγγραφο του κ. Καποτόρτο.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

NEWSROOM

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Γιάννη Σουλιώτη

Ελλάδα: Τελευταία Ενημέρωση

Τα πλοκάμια της μαφίας των τσιγάρων είχαν απλωθεί μέχρι το Ντουμπάι, αλλά και σε ξενοδοχειακές δραστηριότητες σε Χαλκιδική ...
Του Γιάννη Σουλιώτη
 |  ΕΛΛΑΔΑ