
Του Γιάννη Σουλιώτη
Αίτημα προς τον ειδικό εφέτη ανακριτή Λάρισας, Σωτήρη Μπακαΐμη, κατέθεσε χθες η Διεύθυνση Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού (ΔΑΕΕ) της Πυροσβεστικής που ερευνά την υπόθεση των Τεμπών. Σε αυτό φέρεται να επισημαίνει στον ανακριτή ότι στην εμπορική και επιβατική αμαξοστοιχία που συγκρούστηκαν την 28η Φεβρουαρίου 2023 υπήρχαν χημικές ουσίες που ενδέχεται να συνέτειναν στη δημιουργία της έκρηξης, εκτός των ελαίων σιλικόνης.
Η ΔΑΕΕ είχε κληθεί αρχές Μαρτίου από τον ανακριτή να διεξαγάγει έλεγχο στα συντρίμμια της εμπορικής αμαξοστοιχίας όσο και στο Intercity 62. Αφορμή γι’ αυτό είχε σταθεί η δημοσιοποίηση του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ που άφηνε ανοικτό το ενδεχόμενο ύπαρξης παράνομης ουσίας στην εμπορική αμαξοστοιχία.
Αντιδρώντας στο περιεχόμενο του πορίσματος, η οικογένεια του μηχανοδηγού της εμπορικής Δημήτρη Μασσαλή είχε ζητήσει από τον κ. Μπακαΐμη να γίνει νέα αυτοψία στο «Κουλούρι» όπου φυλάσσονται τα συντρίμμια, αίτημα που είχε γίνει αποδεκτό.
Η Πυροσβεστική προχώρησε σε ανασύσταση της δεύτερης ηλεκτράμαξας της εμπορικής αμαξοστοιχίας καταρρίπτοντας –όπως σημειώνουν πηγές της Πυροσβεστικής– το συμπέρασμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ ότι μέρος της δεύτερης ηλεκτράμαξας εξαϋλώθηκε συνεπεία της σύγκρουσης.
Κατόπιν τούτου ο ανακριτής κ. Μπακαΐμης αποφάσισε να επεκτείνει την έρευνα της Πυροσβεστικής και στην επιβατική αμαξοστοιχία. Τα στελέχη της Πυροσβεστικής μελέτησαν τις προδιαγραφές του Intercity και διαπίστωσαν ότι –τυπικά τουλάχιστον– στα τέσσερα πρώτα βαγόνια υπάρχουν μια σειρά από χημικές ουσίες που ενδέχεται να έχουν παίξει ρόλο στη δημιουργία της πυρόσφαιρας.
Ετσι, σύμφωνα με απόλυτα επιβεβαιωμένες πληροφορίες της «Κ», η ΔΑΕΕ απέστειλε χθες έγγραφο στον ανακριτή Λάρισας, επισημαίνοντάς του ότι για την πληρότητα της έρευνας θα πρέπει να ληφθούν υπόψη και αυτά τα αντικείμενα και ουσίες που περιέχονται στα κατεστραμμένα βαγόνια του Intercity. Ποιες είναι αυτές;
Το ψυκτικό των κλιματιστικών, οι πάνω από 70 μπαταρίες με διάλυμα ηλεκτρολύτη υδροξειδίου του καλίου, 720 λίτρα ενός μονωτικού υγρού που χρησιμοποιείται για την ψύξη του μετατροπέα έλξης, δεξαμενές πεπιεσμένου αέρα χωρητικότητας έως και 800 λίτρων για τη λειτουργία των συστημάτων πέδησης (σ.σ. φρεναρίσματος) καθώς και 8 πυροσβεστήρες εντός της ηλεκτράμαξας.
Για τα παραπάνω είναι πιθανό να ερωτηθεί εξειδικευμένος επιστήμονας για το εάν είναι πιθανό να συνέτειναν στην έκρηξη που ακολούθησε τη σύγκρουση των δύο τρένων. Πιθανό δε είναι ο ανακριτής να αποταθεί γι’ αυτό στον καθηγητή του τμήματος Χημικών Μηχανικών του ΕΜΠ Δημήτρη Καρώνη, ο οποίος έχει αναλάβει να απαντήσει σε μια σειρά από ερωτήματα για την πυρόσφαιρα. Ο τελευταίος πάντως φέρεται να έχει σχεδόν ολοκληρώσει την έρευνά του, με την υποβολή του τελικού πορίσματός του να θεωρείται ζήτημα λίγων 24ώρων.