
Του Γιάννη Σουλιώτη
Hταν την περασμένη Παρασκευή 4 Απριλίου, όταν ο αξιωματούχος του υπουργείου Μεταφορών πέρασε το κατώφλι του ανακριτή Λάρισας, που ερευνά την τραγωδία των Τεμπών. Ο 65χρονος, αναπληρωτής προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών αντιμετωπίζει δίωξη σε βαθμό κακουργήματος για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών. Επειτα από τέσσερις αναβολές βρέθηκε ενώπιον του εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη για να απολογηθεί. Την ίδια διαδρομή είχε ακολουθήσει μερικές ημέρες νωρίτερα ένα ακόμη στέλεχος του υπουργείου Μεταφορών. Πρόκειται για την προϊσταμένη της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Μεταφορών (υφισταμένη του 65χρονου), που επίσης αντιμετωπίζει δίωξη σε βαθμό κακουργήματος και απολογήθηκε στον ανακριτή στις 2 Απριλίου.
Την απολογία του διωκομένου επικεφαλής της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών φέρνει σήμερα στο φως της δημοσιότητας η «Κ». Το περιεχόμενο αυτής, όπως επίσης και όσα είχε υποστηρίξει λίγα εικοσιτετράωρα νωρίτερα η συγκατηγορούμενή του, είναι πιθανό να οδηγήσουν σε νέο κύκλο ποινικών διώξεων από τον εφέτη ειδικό ανακριτή, το διάστημα αμέσως μετά τις γιορτές του Πάσχα. Στο πολυσέλιδο υπόμνημά του, αλλά και ενώπιον του ανακριτή, ο 65χρονος δήλωσε αναρμόδιος για θέματα ασφαλείας του σιδηροδρόμου και «έδειξε» ως υπευθύνους τα στελέχη της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), τον διαχειριστή της υποδομής ΟΣΕ αλλά και τη Γενική Διεύθυνση Υποδομών. Απάντησε επίσης στις ερωτήσεις του ανακριτή αναφορικά με τον πρώην γενικό γραμματέα Μεταφορών Γιάννη Ξιφαρά.
«Περιγράψτε συνοπτικά τις ενέργειες στις οποίες έχετε προβεί στα πλαίσια των καθηκόντων σας, ειδικά ως προς το σκέλος της ασφάλειας της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας», είναι μία από τις πρώτες ερωτήσεις του εφέτη ανακριτή στις οποίες κλήθηκε να απαντήσει το στέλεχος του υπουργείου Μεταφορών. «Δεν είχα να εκτελέσω καθήκοντα για την εξασφάλιση της ασφάλειας στον σιδηρόδρομο, καθώς αυτό αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα της ΡΑΣ», απάντησε. Το ίδιο μοτίβο ερωταπαντήσεων συνεχίστηκε καθ’ όλη τη διάρκεια της απολογίας του. «Τελούσατε σε επαφή με τον ΟΣΕ σχετικά με ζητήματα ασφάλειας επί της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας;», ρώτησε τον 65χρονο ο εφέτης ειδικός ανακριτής. «Οχι, ο ΟΣΕ έχει αυτοτέλεια στη λήψη αποφάσεων για την ασφάλεια της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας. Δεν είχα καμία επαφή ούτε συνεργασία για θέματα ασφάλειας», απάντησε ο απολογούμενος.
Ορισμένα αποσπάσματα από την πολύωρη απολογία παρουσιάζουν ενδιαφέρον, όχι λόγω των απαντήσεων του κατηγορουμένου, αλλά των ερωτήσεων του κ. Μπακαΐμη. «Τι είδους καθήκοντα ασκούσε ως γενικός γραμματέας Μεταφορών ο κ. Ξιφαράς; Ζητούσε ειδικότερη ενημέρωση από τους υπηρεσιακούς παράγοντες και από εσάς με την ως άνω ιδιότητά σας;», ρώτησε τον κατηγορούμενο ο ανακριτής. «Ο κ. Ξιφαράς δεν είχε ζητήσει ενημέρωση από τη Γενική Διεύθυνση Μεταφορών για θέματα ασφάλειας, καθώς η ΡΑΣ ήταν και είναι αποκλειστικά αρμόδια για θέματα ασφάλειας», απάντησε ο 65χρονος. Ρωτήθηκε και για το θέμα της μη έγκαιρης υλοποίησης της σύμβασης 717 της ΕΡΓΟΣΕ. Ως υπεύθυνη «έδειξε» τη Γενική Γραμματεία Υποδομών, ενώ για θέματα όπως οι νυχτερινές βάρδιες στον Σ.Σ. Λάρισας, η παύση λειτουργίας του Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας Λάρισας, η μη λειτουργία του συστήματος επικοινωνιών GSMR, ως υπευθύνους ο 65χρονος υπέδειξε τον ΟΣΕ και τη ΡΑΣ.
Μετά την απολογία του αφέθηκε ελεύθερος χωρίς περιοριστικό όρο.