ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Τέμπη: Τα επόμενα βήματα της έρευνας - Πιθανό να ασκηθούν νέες διώξεις

Το επόμενο διάστημα είναι πιθανό να ασκηθούν διώξεις και σε άλλα πρόσωπα

Kathimerini.gr

Σε ανώτατο επίπεδο συνεχίζονται οι έρευνες για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, με τον νέο εφέτη ανακριτή -μετά και τη διαδικασία του ορισμού του από την Ολομέλεια Εφετών που ολοκληρώθηκε την περασμένη Παρασκευή στη Λάρισα- να αναλαμβάνει, επίσημα πλέον, τη λεπτομερή εξέταση της υπόθεσης.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο εφέτης ανακριτής έχει παραλάβει το σύνολο της ογκωδέστατης δικογραφίας, ώστε να τη μελετήσει σε βάθος, καθώς η υπόθεση κρίνεται πολύπλοκη με πολλές παραμέτρους. Στόχος της διαδικασίας είναι οι δικαστικές Αρχές να οδηγηθούν στα αίτια του δυστυχήματος και να καταλογιστούν οι ευθύνες στο σύνολό τους.

Σε αυτό το πλαίσιο, αναμένεται να περάσουν το γραφείο του ανακριτή ξανά οι τρεις κατηγορούμενοι, δηλαδή οι δύο σταθμάρχες και ο επιθεωρητής που αντιμετωπίζουν κατηγορίες για εμπλοκή στην υπόθεση, ώστε ο ανακριτής να λάβει γνώση όλων των πληροφοριών.

Το επόμενο διάστημα, από την εξέλιξη της έρευνας, είναι πιθανό να ασκηθούν διώξεις και σε άλλα πρόσωπα.

Δεν ήξερε να χειριστεί το σύστημα

Οι αποκαλυπτικές εγγραφές στο «μαύρο κουτί» της τηλεδιοίκησης που λειτουργεί στον σταθμό Λάρισας, μαρτυρούν πως ο 59χρονος προφυλακισμένος σταθμάρχης δεν γνώριζε ή επέλεξε να μη χρησιμοποιήσει τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου το σύστημα τηλεδιοίκησης, που εδώ και μερικούς μήνες έχει εγκατασταθεί και λειτουργεί στον σταθμό Λάρισας.

Οπως έγραφε η «Καθημερινή της Κυριακής» στο χθεσινό της φύλλο, για τη χάραξη της διαδρομής ο σταθμάρχης βασίστηκε στον παλιό πίνακα ελέγχου, με συνέπεια να ξεχάσει σε λάθος θέση ένα από τα κλειδιά και να στείλει την αμαξοστοιχία Intercity 62 στο ρεύμα καθόδου, όπου όμως κινούνταν με αντίθετη πορεία η εμπορική αμαξοστοιχία.

Οι δύο εμπειρότεροι συνάδελφοί του που είχαν βάρδια τη μοιραία νύχτα του δυστυχήματος χρησιμοποιούσαν όχι τον παλιό πίνακα ελέγχου αλλά το αυτοματοποιημένο σύστημα ηλεκτρονικής χάραξης της διαδρομής. Εφυγαν όμως νωρίτερα από το πόστο τους με αποτέλεσμα να συμβεί το μοιραίο.

Τα παραπάνω συμπεράσματα αποτυπώνονται με τον πλέον αποκαλυπτικό τρόπο στο «μαύρο κουτί» του συστήματος τηλεδιοίκησης, τον πίνακα καταγραφής συμβάντων, που λειτουργεί στον σταθμό Λάρισας και έφερε κατ’ αποκλειστικότητα στο φως της δημοσιότητας η «Κ».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Ελλάδα: Τελευταία Ενημέρωση

X