Kathimerini.gr
Με σύνθημα το «#HairHasNoGender: Ό,τι μαλλιά κι αν ονειρεύεσαι, είμαστε δίπλα σου!», το Pantene λάνσαρε τη νέα του διαφημιστική καμπάνια που προβλήθηκε πριν από μερικές ώρες στην prime time τηλεοπτική ζώνη και διαδικτυακά στο κανάλι της εταιρείας στο YouTube.
Σκηνοθέτης του φιλμ διάρκειας ενός λεπτού και δέκα δευτερολέπτων με πρωταγωνιστές 5 queer άτομα από την Ελλάδα, είναι ο Αργύρης Παπαδημητρόπουλος («Monday», «Suntan», «Wasted Youth»), με την υπογραφή της διαφημιστικής εταιρείας Grey Athens, της εταιρείας παραγωγής TopCut/Modiano και του παραγωγού Νικήτα Ραφαήλ.
Τα μέλη της ΛΟΑΤΚΙ + κοινότητας μοιράζονται τις δικές τους ιστορίες με θάρρος και ειλικρίνεια, στέλνωντας ένα μήνυμα ενδυνάμωσης και ορατότητας και παρουσιάζοντας παράλληλα τα λαμπερά μαλλιά τους. Το σποτ, που έγινε πολύ γρήγορα viral και αποθεώθηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, «ντύνει» μουσικά το τραγούδι «We are free», ενώ μερικές από τις ατάκες που ακούγονται είναι οι «Φράντζα, κεφάλι ψηλά!», «Στις δουλειές πρέπει να αλλάζουν τα μυαλά και όχι τα μαλλιά»,
«Ίσως κάποιοι νομίζουν ότι έτσι κρύβομαι, αλλά εγώ έτσι εκφράζομαι». Παράλληλα, το λανσάρισμα της καμπάνιας συμπίπτει με την επαναλειτουργία της Γραμμής Ψυχολογικής Στήριξης «11528 – Δίπλα Σου».
Η καλύτερη διαφήμιση που έχω δει εδώ και καιρό. Συγχαρητήρια για το " άνοιγμα" και τα εμφράγματα που προκαλεί στους δεξιούς ναφθαλινολάτρεις. #pantene #pride #equality #HumanRights #NoDiscriminazione #nodiscriminations #be_yourself pic.twitter.com/8R0WpMIdZO
— Misirlou (@cretan_misirlou) January 17, 2022
Μιλώντας στο kathimerini.gr, ο σκηνοθέτης εξηγεί τη σημασία που είχε για εκείνον αυτό το γύρισμα: «Για μένα ήταν πολύ σημαντικό να δημιουργήσουμε κάτι ειλικρινές, κάτι απλό, κάτι άμεσο που να “μιλήσει” στον κόσμο, κάτι το οποίο να αγκαλιάσει η κοινότητα και να νιώσει ότι κανείς δεν μπορεί να την κοροϊδέψει. Γι’ αυτό το λόγο συνάντησα πάνω από 50-60 άτομα τα οποία πέρασαν από το κάστινγκ, για να διαλέξουμε τους ανθρώπους οι οποίοι κατά τη γνώμη μου θα ήταν οι ιδανικοί για αυτούς τους χαρακτήρες. Είναι αληθινοί χαρακτήρες, δεν θέλαμε σε καμία περίπτωση να βάλουμε ανθρώπους να υποδυθούν κάτι άλλο. Κάναμε συνεντεύξεις, έγινε πολλή δουλειά».
Τα γυρίσματα, όπως αναφέρει ο κ. Παπαδημητρόπουλος, ολοκληρώθηκαν μέσα σε μόλις δύο ημέρες.
Η διαφήμιση για τις γυναικοκτονίες
Πριν τη διαφήμιση της Pantene, υπέγραψε τη σκηνοθεσία ενός ακόμα διαφημιστικού φιλμ που συζητήθηκε πολύ για το μήνυμα που περνάει και φυσικά έγινε viral: το «Μη με αφήσεις ποτέ» για τη σοκολάτα της Lacta με θέμα τις επαναλαμβανόμενες γυναικοκτονίες στη χώρα μας.
«Εκτός από τις διαφημίσεις που γυρίζουμε για να πωληθεί κάποιο προϊόν και είναι ωραίες, υπάρχουν και κάποιες δουλειές όπως αυτές με την Pantene και τη Lacta που ξυπνούν κάτι άλλο μέσα σου, νιώθεις ότι κάνεις κάτι πολύ σημαντικό, κάτι που θα αφήσει ένα αποτύπωμα και τις “αγκαλιάζουμε” περισσότερο», εξηγεί.
Το «Monday» και το διεθνές καστ στην Αθήνα
Πριν από την κυκλοφορία των δύο διαφημιστικών, ο σημαντικός σκηνοθέτης και σεναριογράφος απέσπασε θετικές κριτικές για την ταινία «Monday» που προβλήθηκε στα θερινά σινεμά τον Ιούνιο του 2021, φιλμ που ακολούθησε το πιο «σκοτεινό» -ως προς το ύφος- «Suntan». Πρωταγωνιστές οι Σεμπάστιαν Σταν και Ντενίζ Γκαφ.
Πώς όμως «έκλεισε» διεθνή, μεγάλα ονόματα για αυτό το φιλμ που γυρίστηκε στην Αθήνα;
«Η διαδικασία επιλογής ηθοποιών έγινε κάπως παραδοσιακά. Μιλήσαμε με έναν casting director από την Αμερική ο οποίος άρχισε να κλείνει ραντεβού με διάφορους ηθοποιούς που είχαν δείξει ενδιαφέρον συμμετοχής, αφού είχαν διαβάσει το σενάριο. Τελικά φτάσαμε να κλείσουμε ένα Skype με τον Σεμπάστιαν με τον οποίο αγαπηθήκαμε πολύ και από εκεί και πέρα, αποφασίσαμε να κάνουμε την ταινία παρέα».
Για για τις προκλήσεις που συνάντησε κατά τη διάρκεια αυτής της παραγωγής, λέει: «Για μένα είχε πολύ ενδιαφέρον το να κάνεις μια “αμερικάνικη” ταινία στην αυλή του σπιτιού σου. Να καταφέρεις να δουλέψεις με δύο τρόπους: με το πιο παρεΐστικο, ελληνικό, οικογενειακό στιλ αλλά και με το πιο επαγγελματικό και “βαρύ” με ένα λίγο μεγαλύτερο μπάτζετ και με περισσότερες απαιτήσεις, αυτά να τα συνδυάσεις με κάποιο τρόπο και να βγάλεις κάτι το οποίο δεν θα αδικεί ούτε το ένα, ούτε το άλλο και θα είναι ένα κομμάτι της φιλμογραφίας σου που θα έχει μια συγγένεια με τις προηγούμενες ταινίες σου και θα σε κάνει να νιώθεις υπερήφανος».
Η ενασχόληση με τη διαφήμιση
Ο σκηνοθέτης τονίζει ότι παράλληλα με τις ταινίες εδώ και σχεδόν 20 χρόνια, σκηνοθετεί και διαφημίσεις.
«Αφενός είναι βιοποριστικό, αφετέρου αποτελεί για μένα μια φανταστική προπόνηση, ένα φανταστικό παιχνίδι, και κάτι πολύ δημιουργικό. Συνεργάζομαι με δημιουργικούς ανθρώπους στα γυρίσματα, σχεδόν με τους ίδιους που κάνουμε και τις ταινίες μαζί. Βλέπω την κάθε διαφήμιση σαν μια πάρα πολύ μικρή ταινία. Οπότε, στ’αλήθεια για να πω το “ναι” σε μια συνεργασία στο χώρο της διαφήμισης, θα πρέπει να υπάρχει από πίσω αρχικά ένα σενάριο που να έχει μια πρωτότυπη ιδέα και να πιστεύω ότι μπορούμε να δημιουργήσουμε κάτι όμορφο γι’αυτό. Εκτός όμως από το σενάριο, οι άνθρωποι όπως ο δημιουργικός διευθυντής, οι παραγωγοί και άλλοι με τους οποίους δουλεύουμε μαζί να είναι άνθρωποι που μοιραζόμαστε κάπως το ίδιο μικρό όραμα γι’αυτό το μικρό ταινιάκι που θα κάνουμε».
Όσον αφορά τα μελλοντικά του σχέδια, ο σκηνοθέτης αναφέρει: «Δεν έχω κάτι ανακοινώσιμο αυτή τη στιγμή. Μέχρι να ανακοινωθεί, θα δείτε (το όνομά μου) σε αρκετά διαφημιστικά».