ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Εξεταστική για τα Τέμπη: Δεν λειτούργησε τίποτα όπως έπρεπε στον σιδηρόδρομο

H κατάθεση των εμπειρογνωμόνων – Στην εξεταστική για τα Τέμπη ζητήθηκε να εξεταστεί για ψευδορκία ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Train Μ. Καποτόρτο

Kathimerini.gr

Γιώργος Μπουρδάρας

Με τρεις κατ’ αρχάς εκτιμήσεις ολοκληρώθηκε η χθεσινή συνεδρίαση της εξεταστικής επιτροπής για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών. Πρώτον, ότι τίποτε δεν λειτούργησε όπως θα έπρεπε στους ελληνικούς σιδηροδρόμους την τραγική νύχτα είτε σε τεχνολογικό είτε σε ανθρώπινο επίπεδο, σύμφωνα με τους μάρτυρες. Δεύτερον, όπως όλες οι πτέρυγες συμφώνησαν, η κατάθεση του διευθύνοντος συμβούλου της Hellenic Train Μ. Καποτόρτο θα πρέπει να διαβιβαστεί στον αρμόδιο εισαγγελέα για το ενδεχόμενο τέλεσης του αδικήματος της ψευδορκίας. Τρίτον, ότι κρίνεται σύμφωνα τουλάχιστον με την αντιπολίτευση αναγκαία η κλήση των εμπειρογνωμόνων που όρισαν τόσο ο εφέτης ανακριτής όσο και οι οικογένειες των θυμάτων, καθώς η τριμελής επιτροπή εμπειρογνωμόνων που ορίστηκε με κυβερνητική πρωτοβουλία στις 6 Μαρτίου 2023, μικρό χρονικό διάστημα μετά το πολύνεκρο δυστύχημα, δεν ασχολήθηκε με την έκρηξη και την πυρκαγιά που προκλήθηκε κατά τη μοιραία σύγκρουση.

Εκ μέρους της τριμελούς αυτής επιτροπής κατέθεσαν χθες οι Β. Πορφυλλίδης και Χρ. Πυργίδης. Ο πρώτος εξ αυτών ανέφερε χαρακτηριστικά πως δεν λειτουργούσαν: η φωτεινή σηματοδότηση, το σύστημα αυτόματης προστασίας συρμών, η τηλεδιοίκηση, το σύστημα επικοινωνίας μεταξύ σταθμαρχών και μηχανοδηγών. Πέραν τούτων, συμπλήρωσε πως δεν υπήρχε δεύτερος σταθμάρχης στη Λάρισα την ώρα του δυστυχήματος, δεν λειτουργούσε το κέντρο ελέγχου της Καρόλου, ενώ παράλληλα αναφέρθηκε σε σημαντικές ελλείψεις προσωπικού, στο χαμηλό επίπεδο εκπαίδευσης των εργαζομένων, καθώς και στον ανθρώπινο παράγοντα. Ειδικότερα, είπε πως όταν δεν λειτουργούν τα τεχνολογικά συστήματα, η ασφάλεια βασίζεται στην πιστή τήρηση του κανονισμού κυκλοφορίας, κάτι που δεν έγινε από τον σταθμάρχη. Ο ελληνικός σιδηρόδρομος έχει «χαρακτηριστικά σιδηροδρόμου της δεκαετίας του ’60, αν όχι του ’50», ανέφερε ο κ. Πορφυλλίδης, προσθέτοντας ότι την επομένη του δυστυχήματος, σε ραδιοφωνική συνέντευξή του στο BBC δήλωσε ανάμεσα σε άλλα: «Ντρέπομαι για τη χώρα μου». Στη συνέχεια, ο κ. Πυργίδης επισήμανε πως τα διάφορα συστήματα –που ήταν εκτός λειτουργίας– συνιστούν «ασφαλιστικές δικλίδες οι οποίες απομακρύνουν τις συνέπειες ενός ανθρώπινου λάθους», όπως επί παραδείγματι «της παραβίασης του κανονισμού κυκλοφορίας». Ο κ. Πορφυλλίδης αφού ανέφερε πως επιλογή της επιτροπής ήταν να μη μεταβούν στον τόπο της τραγωδίας, προσθέτοντας ότι είχαν πληροφορηθεί για τις παρεμβάσεις που είχαν στο μεταξύ γίνει εκεί (ανάσυρση συρμών, μπάζωμα του χώρου), είπε πως η μετάβασή τους στη Λάρισα έγινε αρκετές ημέρες μετά την πρώτη συνεδρίασή τους.

 

Σύμφωνα με πηγές της Ν.Δ., ο κ. Προφυλλίδης αναφέρθηκε στην ευθύνη του σταθμάρχη, ενώ για τους μηχανοδηγούς είπε ότι πιθανότατα πιέζονταν για ταχύτερη εκτέλεση των δρομολογίων. Από την κατάθεση του κ. Προφυλλίδη «προέκυψε ότι έγινε αλλοίωση με παρεμβάσεις στον τόπο του εγκλήματος», υποστηρίζεται από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ. «Ολοι οι μύθοι που έστησε η κυβερνητική πλειοψηφία, για να συγκαλύψει τις ευθύνες του υπουργού της και των “γαλάζιων” διοικήσεων στον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ, καταρρίπτονται», δήλωσε η κ. Μιλένα Αποστολάκη (ΠΑΣΟΚ).

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Ελλάδα: Τελευταία Ενημέρωση