![](https://www.kathimerini.com.cy/assets/modules/wnp/articles/202105/403728/images/b_makis2.jpeg)
![Του Ονασαγόρα](assets/modules/wnp/authors/78/images/onasagoras3.jpg)
Του Ονασαγόρα
Ένας είναι ο ήρωας των βουλευτικών, αν και χασιμιός πια, ο Μάκης. Ο Κύπριος, επίμονος ψηφοφόρος του ΔΗΣΥ με την αστεία, καλαμαρίστικη προφορά που μάταια προσπαθούσε για δύο χρόνια να μιλήσει με τον Αναστασιάδη και τελικά κατέληξε να ψηφίζει ΔΗΚΟ.
Είναι ο ήρωας του βίντεο που ετοίμασε το ΔΗΚΟ για να ρεζιλέψει τον Λόφο και τον ΔΗΣΥ, να τους καταφέρει καίριο πλήγμα λίγες μέρες πριν ανοίξουν οι κάλπες αλλά γύρισε μπούμερανγκ. Και τελικά πέτυχε να αναδείξει με τον πιο παραστατικό τρόπο την διαχρονική ΔΗΚΟϊκή (και όχι μόνο) νοοτροπία του μέσου και της πελατειακής σχέσης κομμάτων - ψηφοφόρων, με πρωταγωνιστή πάντα το ΔΗΚΟ, σκορπώντας άφθονο γέλιο σε μια μουντή και ηλεκτρισμένη προεκλογική περίοδο. Και μόνο για το αυθόρμητο γέλιο που έφερε αβίαστα σε χιλιάδες ψηφοφόρους το ΔΗΚΟ θα μπορούσε να επαινεθεί για κοινωνικό έργο. Ωστόσο υπάρχουν πολλά άλλα για τα οποία μπορεί να διεκδικήσει την πρωτιά μέσα από το βίντεο του Μάκη.
Ως γνωστόν, το βίντεο αναρτήθηκε από το ΔΗΚΟ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ακόμα και στον προσωπικό λογαριασμό του ίδιου του πρίγκιπα Νικόλαου στο Twitter, αλλά σύντομα διαγράφηκε. Και από τον πρίγκιπα και από όλη την αυλή, προφανώς όταν με καθυστέρηση έγινε αντιληπτό πως ο ολίγον δυσλεκτικός για Κύπριο, Μάκης, αυτόν που γλεντούσε δεν ήταν τον Αναστασιάδη και τον ΔΗΣΥ αλλά το ΔΗΚΟ και αυτό που το κόμμα γνωρίζει να κάνει πολύ καλά.
Το τι ακολούθησε στα σόσιαλ μίντια δεν λέγεται. Ο κύριος Μάκης έδωσε έμπνευση σε πολλούς και έγινε εδώ και δύο ημέρες το κύριο θέμα συζήτησης σε Twitter και Facebook. Τι να έκανε και ο δύσμοιρος ο πρίγκιπας που του ήρθε ακριβώς από εκεί που δεν το περίμενε; Δήλωσε, και επιχειρηματολόγησε μάλιστα γι’ αυτό, ότι το βίντεο κατέβηκε λόγω τεχνικών προβλημάτων. Μη αποκλείοντας μάλιστα να το επαναφέρουν αφού επιλυθούν τα τεχνικά προβλήματα…
Θα προλάβουν άραγε να τα λύσουν πριν από τις 30 Μαΐου;...
Πέραν από το σημειολογικό του πράγματος, να προσπαθεί δηλαδή ο πρώτος διδάξας να κατηγορήσει άλλους για ρουσφέτι και πελατειακές σχέσεις και στο τέλος να αυτοαποκαλύπτεται, το βίντεο του κυρίου Μάκη έφερε στην επιφάνεια μια σειρά από άλλες πρωτιές του ΔΗΚΟ.
Μία από αυτές αφορά την προχειρότητα με την οποία χτίστηκε η προεκλογική εκστρατεία του κόμματος επενδύοντας κυρίως στο μηδενισμό και την σκανδαλολογία, στηριζόμενο στη νοοτροπία «φταίνε πάντα οι άλλοι». Ξεχνώντας την αμαρτωλή του ιστορία το ΔΗΚΟ την έπαθε από τους ίδιους τους ανθρώπους του. Παραμένει ωστόσο αναπάντητο το ερώτημα: Ποιου έμπνευση ήταν το συγκεκριμένο βίντεο; ποιος έδωσε τις οδηγίες για το γύρισμά του, επιλέγοντας μάλιστα ελλαδίτη ηθοποιό που μετέτρεψε τον κύριο Μάκη σε δυσλεκτικό Κύπριο; Το μεγαλύτερο ερώτημα όμως είναι ποιος ενέκρινε το τελικό αποτέλεσμα με τα «τεχνικά λάθη» και έδωσε την έγκριση για την προβολή του στο διαδίκτυο;
Η ΔΗΚΟαναθρεμμένη Φωτούλα με πληροφόρησε χθες ότι ο πρίγκιπας Νικόλαος, παραδόξως δεν αντέδρασε ιδιαίτερα έντονα για τις περιπέτειες που του έφερε ο κύριος Μάκης. Και δεν ζήτησε ούτε έρευνα για το θέμα. Όχι από έλλειψη χρόνου, αλλά επειδή γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα ποιοι είναι οι θετοί αλλά και οι πραγματικοί γονείς του κυρίου Μάκη.
Μου αποκάλυψε ακόμα πως το πριγκιπικό επιτελείο τρέχει τις τελευταίες ημέρες και δεν φτάνει αφού οι δημοσκοπήσεις, όχι μόνο αυτές που έχουν δημοσιοποιηθεί αλλά και άλλες, δείχνουν το νέο κόμμα του κυρίου Μάκη να φυλλορροεί. Οπόταν η συγκράτηση των ποσοστών είναι υπεράνω κάθε άλλης επείγουσας ανάγκης, πόσο μάλλον το βιντεάκι του κυρίου Μάκη.
*Στο νοητό σταυροδρόμι της εξουσίας της Κύπρου ο Πρόεδρος ξεκινά την ανάβασή του από τον πάτο του πηγαδιού των τειχών στην οδό Ομήρου που διαπερνά τον πολιτικό μας βουλευτικό πολιτισμό εντός του παρηκμασμένου πολυπολιτισμικού κήπου, για να ανέβει με κακουχίες ιερομάρτυρα τον Λόφο της Σεβέρη, ξαποσταίνοντας για λίγο από τα πολεμικά παίγνια υπό το θλιμμένο βλέμμα του υπό απόκρυψη τις νύχτες Κυριάκου Μάτση. Όταν όμως ο λόφος καταληφθεί, είτε συγκυριακά είτε από τακτική μαεστρία, τα λάφυρα είναι μεθυστικά. Τον κατήφορο της επιστροφής στην οδό Ομήρου δεν τον επέλεξε ποτέ κανείς.