Η κρίση της πανδημίας έχει επιταχύνει την αποδοχή των ψηφιακών καναλιών για τις συναλλαγές ενώ κατά την περίοδο της πανδημίας, αυξήθηκε σημαντικά η χρήση των ψηφιακών καναλιών. Σύμφωνα με τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο, Χάρη Πουαγκαρέ, μετά το τέλος των lockdown και με την επιστροφή στην κανονικότητα, δεν υπήρχε απώλεια στην χρήση των ψηφιακών καναλιών. Μάλιστα, σήμερα, πάνω από το 90% των εμβασμάτων γίνεται μέσα από τα ηλεκτρονικά κανάλια της τράπεζας. Επιπλέον, το 40% των εταιρικών καταθέσεων δεν γίνονται στα καταστήματα. Στόχος της Τράπεζας Κύπρου, είναι το ποσοστό να αυξηθεί στο 55% μεσοπρόθεσμα και 70% τον επόμενο χρόνο. Η τράπεζα Κύπρου ετοιμάζει αυτή την περίοδο νέα ψηφιακά εργαλεία εξυπηρέτησης πελατών έχοντας στο πλάνο της την παραχώρηση δανείων σε ψηφιακή μορφή. Σύμφωνα με τον CEO Πανίκο Νικολάου η τράπεζα επενδύει 50 εκατ. ευρώ ετησίως για επενδύσεις τεχνολογικής αναβάθμισης, αφού διαπιστώνεται ότι η αύξηση της χρήσης των ψηφιακών καναλιών, βοηθά τις πωλήσεις, την διαδικασία αυτοματοποίησης, προσφέρει καλύτερο customer experience και μειώνει το κόστος για την τράπεζα.
Αύξηση 21,6% σε σχέση με το 2017
Η υιοθέτηση των ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών από τους πελάτες συνέχισε να αυξάνεται και να κερδίζει δυναμική το γ’ τρίμηνο του 2021 και τον Οκτώβριο 2021. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της τράπεζας Κύπρου για το εννιάμηνο του 2021, στα τέλη Οκτωβρίου 2021, το 88.% του αριθμού των συναλλαγών που αφορούν καταθέσεις, αναλήψεις μετρητών και μεταφορές εντός και εκτός Τράπεζας, πραγματοποιήθηκαν μέσω των ψηφιακών καναλιών (αύξηση κατά περίπου 21.6 ε.μ. από 66.4% τον Σεπτέμβριο 2017, όταν ξεκίνησε το πρόγραμμα ψηφιακής μεταμόρφωσης). Επιπλέον, το 78.1% των ιδιωτών πελατών επιλέγουν ψηφιακά κανάλια για την εκτέλεση των συναλλαγών τους (αύξηση κατά 17.9 ε.μ. από 60.2% τον Σεπτέμβριο 2017). Στα τέλη Οκτωβρίου 2021, οι ενεργοί χρήστες της τραπεζικής εφαρμογής για κινητά και οι ενεργοί χρήστες QuickPay αυξήθηκαν κατά 20% και 50% αντίστοιχα σε ετήσια βάση. Ο υψηλότερος αριθμός χρηστών QuickPay μέχρι στιγμής καταγράφηκε τον Οκτώβριο 2021 με 122 χιλιάδες ενεργούς χρήστες. Αντίστοιχα, ο υψηλότερος αριθμός πληρωμών QuickPay μέχρι στιγμής καταγράφηκε τον Οκτώβριο του 2021 με 338 χιλιάδες συναλλαγές.
Freeze και Unfreeze
Στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού και αυτοεξυπηρέτησης των πελατών, έχουν διατεθεί στους συνδρομητές μέσω της τραπεζικής εφαρμογής για κινητά δύο δυνατότητες. Η πρώτη αφορά τη δυνατότητα που προσφέρεται σε νέους πελάτες της Τράπεζας να ανοίξουν τον πρώτο τους λογαριασμό και κάρτα μέσα από τη διαδικασία Digital Onboarding από το κινητό τους, χωρίς την ανάγκη να επισκεφθούν κάποιο κατάστημα. Επιπρόσθετα και μέσα από το mobile app ο πελάτης, μπορεί να απενεργοποιήσει (freeze) προσωρινά κάποια πιστωτική κάρτα και να την επανενεργοποίησει (unfreeze). Αυτό δίνει τη δυνατότητα σε χρήστες που έχασαν την κάρτα τους να δράσουν άμεσα διασφαλίζοντας ότι δεν θα γίνει κάποια χρήση της κάρτας τους.
Αναφέρεται επίσης ότι ως μέρος του Προγράμματος Ψηφιακής Μεταμόρφωσης, βρίσκονται σε εξέλιξη σημαντικές αλλαγές για την εγκαθίδρυση ενός μοντέρνου και πιο αποδοτικού εργασιακού περιβάλλοντος, ενώ περαιτέρω βελτιώσεις θα υλοποιηθούν κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2021 και μέσα στο 2022.