Kathimerini.gr
Μια κοινοπραξία της Volkswagen στην Κίνα (FAW-Volkswagen) συμφώνησε να αγοράσει δικαιώματα εκπομπής ρύπων από την Tesla, η οποία διαθέτει λόγω της φύσης της παραγωγής της πολυάριθμα – δεδομένου ότι κατασκευάζει μόνον ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δεν εκπέμπει παρά μηδενικούς ρύπους στην ατμόσφαιρα. Με την αγορά αυτή, όπως αναφέρει σε αποκλειστικό δημοσίευμά του το ειδησεογραφικό πρακτορείο Ρόιτερς, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορέσει να εκπληρώσει τις δεσμεύσεις της έναντι των περιβαλλοντικών κανονισμών στην Κίνα. Η συμφωνία, η πρώτη του είδους της, που έγινε γνωστή μεταξύ δύο εταιρειών στην Κίνα, υπογραμμίζει το μέγεθος της πρόκλησης αλλά και του έργου που πρέπει να διεκπεραιώσει η Volkswagen, ώστε να μπορέσει να μετασχηματισθεί από έναν όμιλο οχημάτων πετρελαίου και βενζίνης σε έναν εστιασμένο στην ηλεκτροκίνηση – και αυτό θα τη φέρει σε ευθύ ανταγωνισμό με την Tesla.
Aξίζει να αναφερθεί ότι η τιμή της μετοχής της Volkswagen, της δεύτερης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο, έχει φθάσει στα ύψη φέτος διότι οι επενδυτές προετοιμάζονται για τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα της. Ωστόσο, τόσο στην Κίνα όσο και στην αγορά της Ευρώπης και αλλού, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία εξακολουθεί να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τους κινητήρες εσωτερικής καύσεως. Η Κίνα, σημειωτέον, η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο όπου πουλήθηκαν πάνω από 25 εκατομμύρια οχήματα πέρυσι, χρησιμοποιεί ένα σύστημα δικαιωμάτων εκπομπών ρύπων, το oποίο παρέχει κίνητρα στις αυτοκινητοβιομηχανίες να εργαστούν για ένα καθαρότερο μέλλον. Και αυτό, λόγου χάριν, συμβαίνει με το να βελτιώσουν την απόδοση καυσίμου ή να κατασκευάσουν πιο πολλά ηλεκτρικά αμάξια. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες λαμβάνουν δικαιώματα ρύπων, τα οποία μπορούν να αντισταθμίσουν έναντι αρνητικών δικαιωμάτων για την κατασκευή περισσότερων συμβατικών οχημάτων.