Kathimerini.com.cy
Ο καθηγητής τέχνης Γιώργος Γαβριήλ κλήθηκε στις 06 Οκτωβρίου να παρουσιαστεί ενώπιον της Επιτροπής Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας για το θέμα που δημιουργήθηκε με τα έργα του.
Όπως αναφέρεται στην επιστολή που έλαβε ο κ. Γαβριήλ από την Επιτροπή, την οποία δημοσιεύει η εφημερίδα ΠΟΛΙΤΗΣ, οι κατηγορίες που αντιμετωπίζει είναι πέντε. Και οι πέντε, σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ σχετίζονται με ενέργειες ή συμπεριφορές από πλευράς του καθηγητή για παράλειψη άσκησης των θεμελιωδών καθηκόντων του. Δηλαδή η δημοσίευση επανειλημμένως τόσο στην προσωπική του ιστοσελίδα όσο και στον ημερήσιο Τύπο, πίνακες και έργα τα οποία προσβάλλουν με το περιεχόμενο τους πολιτειακούς και θρησκευτικούς θεσμούς. Επιπλέον ο κ. Γαβριήλ είναι αντιμέτωπος με κατηγορίες για μη συμμόρφωσης από συνεχείς εντολές και οδηγίες της αρμόδιας Αρχής.
Ο κ. Γαβριήλ, σύμφωνα με την επιστολή καλείται να βρει μάρτυρες οι οποίοι μπορούν να προσκομίσουν αποδεικτικά στοιχεία υπέρ του ενώ εάν δεν εμφανιστεί, η Επιτροπή μπορεί είτε να απαιτήσει την προσωπική του προσαγωγή, είτε να προχωρήσει στην ακρόαση της υπόθεσης χωρίς την παρουσία του. Η εν λόγω επιστολή έρχεται μετά από πειθαρχική έρευνα που διέταξε το Υπουργείο Παιδείας, ενώ σε περίπτωση που ο καθηγητής καταδικαστεί μπορεί να σημαίνει μέχρι και παύση.
Η κίνηση της Κυβέρνησης προκάλεσε τις πρώτες αντιδράσεις από πολιτικά κόμματα, με το ΑΚΕΛ να αναφέρει ότι «αποτελεί όνειδος για την κυβέρνηση στο σύνολο της να διώκει εμμονικά ένα καλλιτέχνη εκπαιδευτικό για τα έργα που φιλοτέχνησε εκτός χώρου και χρόνου εργασίας». Από την πλευρά του το Κίνημα Οικολόγων - Συνεργασία πολιτών αναφέρει ότι «είναι απαράδεκτη η πειθαρχική δίωξη που ασκεί το Υπουργείο Παιδείας, χωρίς να λαμβάνει υπόψη το άρθρο 19 του Συντάγματος της Κυπριακής Δημοκρατίας».
ΑΚΕΛ: Ποιος θα ενημερώσει την κυβέρνηση ότι είμαστε στον 21ο αιώνα;
Η κυβέρνηση συνεχίζει τη δίωξη που εξαπέλυσε σε βάρος του εκπαιδευτικού Γιώργου Γαβριήλ καλώντας τον να παρουσιαστεί ενώπιον της Επιτροπής Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας με κατηγορίες που επισύρουν ακόμα και την απόλυσή του. Αποτελεί όνειδος για την κυβέρνηση στο σύνολο της να διώκει εμμονικά ένα καλλιτέχνη εκπαιδευτικό για τα έργα που φιλοτέχνησε εκτός χώρου και χρόνου εργασίας.
Ποιος θα ενημερώσει την κυβέρνηση Αναστασιάδη-Συναγερμού ότι είμαστε στον 21ο αιώνα και όχι στο μεσαίωνα; Ποιος θα εξηγήσει στον Υπουργό Παιδείας ότι έχουμε σύνταγμα και δημοκρατία; Ότι το 2021 δεν μπορεί να διώκεται η ελευθερία έκφρασης και η τέχνη, για να ικανοποιηθεί η ακροδεξιά και οι πιο οπισθοδρομικοί κύκλοι;
Η παράταξη που κυβερνά τον τόπο είναι μια παράταξη που δεν έχει κανένα ηθικό και δημοκρατικό φραγμό στο να σκίζει σελίδες βιβλίων, να διώκει ζωγράφους, να κτυπά με υδροβόλο διαδηλωτές και να κάνει κατασχέσεις υπολογιστών για σάτιρα. Μια κυβέρνηση που αποπνέει ναφθαλίνη συντηρητισμού και διολισθαίνει καθημερινά σε πρακτικές καθεστώτος. Για την παραμονή του κ. Προδρόμου στο Υπουργείο, την ευθύνη έχει ο κ. Αναστασιάδης.
Οικολόγοι: Απαράδεκτη η πειθαρχική δίωξη που ασκεί το Υπουργείο Παιδείας
Η υπόθεση του ζωγράφου και καθηγητή Τέχνης Γιώργου Γαβριήλ που προκάλεσε σάλο στην κυπριακή κοινωνία λόγω των έργων τέχνης που δημιουργεί, επανέρχεται στην επικαιρότητα καθώς πάνω από τον εικαστικό πλανάται το ενδεχόμενο απόλυσής του. Ο κ. Γαβριήλ στις 6 Οκτωβρίου έχει κληθεί να παρουσιαστεί ενώπιον της Επιτροπής Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας, όπου σε περίπτωση καταδίκης του υπάρχει και το ενδεχόμενο παύσης του.
Υπενθυμίζουμε πως το θέμα του κ. Γαβριήλ, συζητήθηκε από συντονιστές πολιτικών ομάδων στο ευρωκοινοβούλιο, όπου αποφασίστηκε να σταλεί επικριτική επιστολή από την Πρόεδρο της Επιτροπής Πολιτισμού και Παιδείας του Ευρωκοινοβουλίου προς τον Υπουργό Παιδείας κ. Προδρόμου.
Η Αναπληρώτρια Προέδρος του Κινήματος κ. Έφη Ξάνθου σε δηλώσεις της αναφέρει πως «είναι απαράδεκτη η πειθαρχική δίωξη που ασκεί το Υπουργείο Παιδείας, χωρίς να λαμβάνει υπόψη το άρθρο 19 του Συντάγματος της Κυπριακής Δημοκρατίας που αναφέρει ότι ‘κάθε άτομο έχει το δικαίωμα στην ελευθερία του λόγου και έκφρασης σε οποιαδήποτε μορφή και να διώκεται ο καλλιτέχνης για τις καλλιτεχνικές του απόψεις, ιδιαίτερα από τη στιγμή που δεν δημιούργησε τα έργα εν ώρα καθήκοντος με την ιδιότητα του καθηγητή’».