Kathimerini.com.cy
Μετά τη σόλο περφόρμανς Breathing Eye (2021) και την περιπατητική περφόρμανς/βίντεο/ εγκατάσταση ΜΕΤΑ (2022), βασισμένα πάνω στο φιλμ του Σάμιουελ Μπέκετ, η Αριάννα Οικονόμου συνεχίζει την έρευνα της ορμώμενη από το θεατρικό του έργο |Happy Days| (Ευτυχισμένες Μέρες) σε ένα ταξίδι ζωής, αναζητήσεων και νοήματος, σε παραγωγή Echo Arts, στη Στέγη Χορού Λευκωσίας.
Στο «Happy Happier Days» (Ωραίες, για πιο Ωραίες Ημέρες) η δημιουργός μοιράζεται με το κοινό, σε αυτή την ώριμη καλλιτεχνική θέση που βρίσκεται, κοιτάζοντας το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον: τι υπήρξε, τι θα μπορούσε να υπάρξει και αναζητά τι θα μπορούσε να προσδιοριστεί ως οι πιο ευτυχισμένες ημέρες. Σε ένα διαρκή διάλογο με το κείμενο, αναπόφευκτα έρχεται αντιμέτωπη με τις επιλογές της ως ενεργού γυναίκας καλλιτέχνη στην Κύπρο από το πρώτα βήματά της μέχρι σήμερα, αλλά και με προσωπικές μνήμες ή σκέψεις.
Η Αριάννα Οικονόμου σημειώνει: «Στο θεατρικό του έργο “Happy Days” γραμμένο 20 χρόνια μετά τον Β΄ παγκόσμιο πόλεμο (και την πυρηνική πολεμική καταστροφή της Χιροσίμα, η οποία επηρέασε πολλούς συγγραφείς της δεκαετίας του ’60), ο Μπέκετ τοποθετεί το έργο σε ένα έρημο τοπίο, μια ερημιά, ένα τοπίο μετά το τέλος του κόσμου, όπου οι δύο επιζήσαντες, η Γουίννυ και ο Γουίλλυ, περιμένουν το δικό τους τέλος. Η ηρωίδα του έργου, θαμμένη μέσα σε ένα λόφο από χώμα μέχρι τη μέση της (στην 1η πράξη) και μέχρι τον λαιμό (στη 2η πράξη), τελετουργικά μιλάει για τη καθημερινότητα και τη ρουτίνα της, τις δράσεις που επιτελεί, βάζοντας και βγάζοντας πράγματα μέσα και έξω από την τσάντα της, για να ρυθμίσει έτσι το πέρασμα του χρόνου μεταξύ του κουδουνιού για Ξύπνιο και του κουδουνιού για Ύπνο. Ενώ παράλληλα αναρωτιέμαι» σημειώνει η Αριαννα Οικονόμου «πώς μέσα από τα συμβατικά χρονικά πλαίσια της τέχνης της περφόρμανς μπορώ να μιλήσω για τους δικούς μου προσωπικούς φόβους, πώς να αντικρύσω γενικότερα το εφήμερο της Ζωής και της Τέχνης; Η σχέση μου με τη Γουίννυ είναι ότι κάποτε είμαι εκείνη και κάποτε εγώ, και κάποιες φορές και οι δύο μας μαζί στο ενδιάμεσο».
Παράλληλα με την παράσταση, θα παρουσιάζεται μια προθήκη με υλικό από το αρχείο της καλλιτέχνιδας. Η δράση αυτή συσχετίζεται τόσο με τις θεματικές της παράστασης όσο και με μια ερευνητική προσέγγιση που έχει ως σημείο εκκίνησης την ερώτηση: ποια η ζωή του αρχείου και με ποιους τρόπους το ενεργοποιούμε.
Το «Ηappy Happier Days» δημιουργείται στο πλαίσιο του προγράμματος ΤΕΡΨΙΧΟΡΗ του Υφυπουργείου Πολιτισμού.
Συντελεστές
Ιδέα, Σκηνοθεσία, Κείμενα, Μουσική, Περφόρμερ: Aριάννα Οικονόμου | Δραματουργία, Συνεργάτης καλλιτέχνης: Έλενα Αγαθοκλέους | Σύμβουλος κίνησης: Πέτρος Κονναρης | Ηχητικός σχεδιασμός: Γιάννης Χριστοφίδης | Σκηνογράφος: Νάταλυ Σάββα | Επιλογή από αρχείο καλλιτέχνιδας: Ευαγόρας Βανέζης | Μοντάζ, Promo video: Justyna Ataman | Τεχνική υποστήριξη: Γιάγκος Χατζηγιάννης | Παραγωγή: Echo Arts
Πληροφορίες
Παραστάσεις: Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή 5, 6, 7 Μαΐου, ώρα 8:00 μ.μ.
Στέγη Χορού Λευκωσίας, Παρθενώνος 25, Λευκωσία
Απαραίτητη η κράτηση: 97 77 22 64
Εισοδος: 10 ευρώ
Email: echo-arts@cytanet.com.cy
Fb: Arianna Εconomou / echo arts