Kathimerini.com.cy
Μετά τη μεγάλη επιτυχία της περσινής περιοδείας του Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Oberhausen, το ARTos House, σε συνδιοργάνωση με το Ινστιτούτο Γκαίτε, φιλοξενεί την προβολή των προγραμμάτων: ‘German Competition 2021’στις 2 Νοεμβρίου, ‘Art and Experiment 2021’ στις 3 Νοεμβρίου και ‘MuVi Award 2021 -Music Video Awards’στις 4 Νοεμβρίου.
Κατά τη διάρκεια έξι δεκαετιών, το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Oberhausen έχει εξελιχθεί σε ένα από τα πιο αναγνωρισμένα πολιτιστικά γεγονότα παγκοσμίως - ένα μέρος όπου διάσημες προσωπικότητες όπως η Agnès Varda, ο Martin Scorsese, ο Alexander Kluge και ο Werner Herzog παρουσίασαν για πρώτη φορά τις ταινίες τους. Το Oberhausen είναι το παλαιότερο φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους στον κόσμο, ενώ στο μεταξύ απέκτησε εξαιρετική φήμη και στον κόσμο της τέχνης όπου οι ταινίες μικρού μήκους και τα βίντεο διαδραματίζουν σήμερα ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο.
Το πρόγραμμα ‘German Competition 2021’ συγκεντρώνει μερικά από τα πιο ενδιαφέροντα έργα από τους δύο γερμανικούς διαγωνισμούς του φεστιβάλ του 2021. Το "Top Down Memory" ασχολείται με τη χειραγώγηση της ιστορίας στο πλαίσιο της ανοικοδόμησης του παλατιού του Βερολίνου. Με τη βοήθεια του Μουσολίνι, του Καρλ Λίμπκνεχτ και του Τζάστιν Μπίμπερ, μεταξύ άλλων, η ταινία περιγράφει την πολιτική σημασία του μπαλκονιού και αναρωτιέται: Ποιος γράφει την ιστορία μας; Στη βωβή ταινία "Levantado do Chão", ένας άνδρας κάνει έναν υπνωτιστικό περίπατο κατά μήκος του ποταμού Spree, πέρα από περιορισμούς και χρόνο. Το "X" είναι μια κινηματογραφική προγονική τελετή προς τιμήν των πνευμάτων της περιοχής Ρουρ. Σε αυτό, η Mareike Wegener φαντάζεται μια διαβολική συμφωνία ως έσχατη λύση για τους διαλυμένους ανθρώπους. Το "(Steve) Temple", από την άλλη πλευρά, αντιμετωπίζει την ίδια περιοχή ως ένα φανταστικό τοπίο και έναν άναρχο χώρο στον οποίο οι άνθρωποι ζουν με αυθορμητισμό και συνεργασία χωρίς ιεραρχίες.
Ενδιάμεσα, κάνουμε μικρές αποδράσεις σε ψηφιακούς παράλληλους κόσμους. Ενώ ο Simon Rupieper σημειώνει ότι τα pixels γίνονται όλο και μικρότερα με την ηλικία, στο "feminism is a browser_materialisation" μια κυβερνο-ύπαρξη συνδέεται με ένα διεθνές φεμινιστικό δίκτυο. Θέλει να μάθει γιατί υπάρχει και τι απέγιναν οι ουτοπίες του διαδικτύου. Στην πορεία, η ταινία στήνει ένα πειραματικό μνημείο για μερικές από τις πρωτοπόρους του κυβερνοφεμινισμού.
- Top Down Memory, Daniel Theiler, Γερμανία 2020, έγχρωμη, Γερμανικά/Αγγλικά/Ιταλικά με αγγλικούς υπότιτλους, 12’30’’
- Levantado do Chão (Raised from the Ground), Melissa Dullius/Gustavo Jahn, Βραζιλία/Γερμανία
- 2020, μαυρόασπρη, βουβή ταινία, 11’
- Im gelben Licht (Through Yellow Light), Simon Rupieper, Γερμανία 2020, έγχρωμη, Γερμανικά με αγγλικούς υπότιτλους, 7‘30‘‘
- feminism is a browser_materialisation, Charlotte Eifler, Γερμανία 2021, έγχρωμη, Αγγλικά με γερμανικούς υπότιτλους, 12’
- (Steve) Temple, Tanita Olbrich, Γερμανία/ΗΠΑ 2020, έγχρωμη, Αγγλικά με γερμανικούς υπότιτλους, 6’
- X, Mareike Wegener, Γερμανί 2020, έγχρωμη, Γερμανικά με αγγλικούς υπότιτλους, 28‘30‘‘
Τετάρτη 2 Νοεμβρίου – 8:00 μ.μ.
Πρόγραμμα ‘Art and Experiment 2021’
Αυτά τα έξι έργα μεταξύ black box και white cube χρησιμοποιούν εν μέρει πολύ ασυνήθιστες αισθητικές και τεχνικές. Το "Pole Žin" ασχολείται με την ανάπτυξη του τοπίου της Βόρειας Βοημίας και τη σημερινή του κατάσταση. Ανεξάρτητες συμβολές βίντεο δείχνουν τις προσπάθειες για την εξεύρεση λύσεων και την εφαρμογή συγκεκριμένων ουτοπικών ιδεών. Το «{if your bait can sing the wild one will come} Like Shadows Through Leaves» είναι μια καλλιτεχνική και ερευνητική εξερεύνηση που επανεξετάζει τη σχέση μεταξύ πολιτισμού και κλιματικής αλλαγής. Το "Széphercegnő" περιγράφει τη σύγκρουση μεταξύ των δικών μας κινήσεων και των αναπόφευκτων περιορισμών τους ως συνδυασμός κινούμενων σχεδίων με προσομοιώσεις που βασίζονται στη φυσική.
Η έκθεση "Un très long temps d'exposition" ανακαλύπτει, διαστρωματώνει και συνδέει εικόνες και αφηγήσεις της παγκόσμιας και ιδιωτικής ιστορίας. Με την ταυτόχρονη αναλυτική σύνθεση αλυσίδων μοτίβων εικόνας, η Chloé Galibert-Laîné κάνει ορατή την πολιτική-ιδεολογική διάσταση των τεχνολογικών διαδικασιών απεικόνισης. Το "Doors of Reception" είναι ένα κολάζ από ήχους θυρών από διάφορες ταινίες επιστημονικής φαντασίας που δημιουργούν μια αφηρημένη ηχητική ζωγραφική από χρωματικά πεδία που ανοίγουν και κλείνουν. Τέλος, το «Before the fall there was no fall. Episode 02: surfaces» χρησιμοποιεί την πόλη της Σρεμπρένιτσα για να δείξει πώς τα ιστορικά ίχνη εκδηλώνονται σε μέρη με βάναυση ιστορία και πώς τα σταδιακά ξεθωριασμένα γκράφιτι του τρόμου δημιουργούν μια τοιχογραφία που μαρτυρεί τη γενοκτονία.
- Pole Žin (Fields of Žinas), Marie Lukáčová/Anna Remešová, Τσεχία 2020, έγχρωμη, Τσέχικα με αγγλικούς υπότιτλους, 9’
- {if your bait can sing the wild one will come} Like Shadows Through Leaves, Lucy Davis, Σιγκαπούρη/Φιλλανδία2020, έγχρωμη, Αγγλικά/Malay/Hokkien/Mandarin/Tamil με αγγλικούς ή γερμανικούς υπότιτλους, 28’
- Széphercegnő (Princess Beauty), Eszter Szabó, Ουγγαρία 2020, έγχρωμη, Αγγλικά με γερμανικούς υπότιτλους, 2’30’’
- Un très long temps d’exposition (A Very Long Exposure Time), Chloé Galibert-Laîné, Γαλλία2020, έγχρωμη, Αγγλικά με γερμανικούς υπότιτλους, 7’
- Doors of Reception, Bjørn Melhus, Γερμανία 2021, έγχρωμη, χωρίς διάλογο, 2’30’’
- Before the fall there was no fall. Episode 02: surfaces, Anna Dasović, Βοσνία-Ερζεγοβίνη/Ολλανδία2020, έγχρωμη, Βοσνιακά/Ολλανδικά με αγγλικούς ή γερμανικούς υπότιτλους, 20’
3 Νοεμβρίου- 8:00 μ.μ.
Πρόγραμμα MuVi Award 2021 -Music Video Awards’
Το 1999, το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους εισήγαγε το MuVi, το πρώτο βραβείο φεστιβάλ στον κόσμο για μουσικά βίντεο. Η αφορμή δόθηκε από τηνπαρατήρηση ότι τα μουσικά βίντεο χειραφετούνταν όλο και περισσότερο από την καθαρά εικονογραφική και διαφημιστική τους λειτουργία και είχαν γίνει μια ανεξάρτητη οπτική μορφή. Εν τω μεταξύ, έχει γίνει φανερό ότι τα μουσικά βίντεο έχουν όντως γίνει ένα ανεξάρτητο είδος ταινίας μικρού μήκους που έχει επιβιώσει και από την παρακμή της συγγενούς του, της μουσικής τηλεόρασης. Αυτό το πρόγραμμα παρουσιάζει όλα τα έργα που ήταν υποψήφια για το Βραβείο MuVi 2021 και συμπληρώνεται από δύο καλλιτεχνικά εξαιρετικά βίντεο από το Ηνωμένο Βασίλειο και το Ιράν.
Το 1ο Βραβείο MuVi απονεμήθηκε στο μουσικό βίντεο "Young Billionaires" των Deepfake, στο οποίο ένα μέλος του συγκροτήματος χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να γίνει ένας Elon Musk που τραγουδά και κουνάει τους γοφούς του ανεγξέλεκτα. Στο «The Source of the Absolute Knowledge» που τιμήθηκε με το 2ο βραβείο, η Christine Gensheimer ανατρέχει στις πρωτοποριακές ημέρες των γραφικών υπολογιστών και παρουσιάζει με παιχνιδιάρικο τρόπο τον άνθρωπο να συναντά τη μηχανή.Το Βραβείο Κοινού του MuVi Online απονεμήθηκε στον Mishka Kornai για την ταινία "NOAH". Το βίντεο παρακολουθεί κάποιους ανθρώπους που μπαίνουν σε τηλεφωνικούς θαλάμους για να κάνουν τηλεφωνήματα.
- Fanuks: I Want to Sing Like Ella (Der Plan), Duc-Thi Bui/Marc Engenhart, 5‘30‘‘
- Forever Corona (Oliver Polak, Erobique), Kay Otto, 3‘30‘‘
- Haare Zu Gold (Hans Unstern), Hans Unstern, 9‘30‘‘
- Junge Milliardäre (UWE), UWE, 4‘30‘‘
- Mrs Yamahas Summer Tune (Richard von der Schulenburg), Katharina Duve/Timo Schierhorn, 4‘30‘‘
- NOAH (Christian Löffler), Mishka Kornai, 4‘
- Out of Control (DJ Hell), Stacie Ant, 3‘30‘‘
- Pointilist (Kröter), Jo Zahn, 6‘
- Rasenmäher in E-Moll (beißpony), Stephanie Müller/Klaus Erika Dietl, 15‘
- re:Biber #4 (ThereAreNoMoreFourSeasons), Klöfkorn Gavois, 7‘
- The Pure and the Damned (Oneohtrix Point Never), Oliver Pietsch, 4‘30‘‘
- The Source of the Absolute Knowledge (Jaakko Eino Kalevi), Christine Gensheimer, 5‘
4 Nοεμβρίου - 8:00 μ.μ.
+ Bonus
- Station Three (Quartet Diminished), Pooya Razi, Iran, 3’
- Traitors (Benefits), Kingsley Hall, United Kingdom, 4’30’’
Όλες οι προβολές ξεκινούν στις8μ.μ., στο ARTos House, λεωφ. Αγ. Ομολογητών 64, Λευκωσία -22445455 – info@artoshouse.org