ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Μια ναυμαχία ανοίγει το Φεστιβάλ της Βενετίας

Στη Μόστρα θα κάνει πρεμιέρα η νέα ταινία του Γούντι Αλεν «Γυρίσματα της τύχης», αλλά ο σκηνοθέτης θα την παρουσιάσει στην Αθήνα

Kathimerini.gr

Αιμίλιος Χαρμπής

Αρκετή ζέστη, υγρασία, πιθανότητα σποραδικών βροχών: η μετεωρολογική πρόβλεψη των επόμενων ημερών είναι τυπική για τη Βενετία τέτοια εποχή. Εμείς, ωστόσο, ετοιμάζοντας τις βαλίτσες μας για το σπουδαίο κινηματογραφικό φεστιβάλ που ανοίγει αυλαία απόψε, έχουμε άλλα στο μυαλό μας: πόσες ταινίες μπορούν να χωρέσουν σε εννέα ημέρες πυρετώδους παρακολούθησης, σε ένα πρόγραμμα το οποίο φέτος μοιάζει γεμάτο όσο ελάχιστες φορές τα τελευταία χρόνια στη Μόστρα; Το μόνο βέβαιο είναι ότι η αρχή θα γίνει στη… θάλασσα. Το «Comandante» του Εντοάρντο ντε Αντζελις δεν ήταν προγραμματισμένο να ανοίξει το φεστιβάλ, ωστόσο η απόσυρση του «Challengers» του Λούκα Γκουαντανίνο (λόγω απεργίας στο Χόλιγουντ) οδήγησε σε καθαρά ιταλική πρεμιέρα και μάλιστα με ιστορικό περιεχόμενο. Η ταινία αφηγείται την αληθινή ιστορία του Σαλβατόρε Τοντάρο, διοικητή υποβρυχίου στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, ο οποίος ύστερα από σκληρή ναυμαχία με βελγικό πλεούμενο αποφασίζει όχι απλώς να σώσει το εχθρικό πλήρωμα αλλά και να το οδηγήσει σε ασφαλές λιμάνι. Το φιλμ αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον, έχοντας σαν βασικό ατού και τoν Πιερφρανσέσκο Φαβίνο, τον κορυφαίο ίσως Ιταλό ηθοποιό της γενιάς του.

Τι άλλο όμως έχουμε κυκλώσει; Προφανώς το «Poor Things» του Γιώργου Λάνθιμου, το οποίο, ρίχνοντας μια ματιά και στα δημοσιεύματα από το εξωτερικό, μοιάζει να το περιμένουν οι πάντες με ανυπομονησία. Σίγουρα ξεχωρίζουμε και το λαμπερό «Ferrari» του Μάικλ Μαν, βιογραφία του θρυλικού Εντσο Φεράρι, με τους Ανταμ Ντράιβερ και Πενέλοπε Κρουζ· το φιλοζωικό «Dogman» του Λικ Μπεσόν· το κοινωνικοπολιτικά φορτισμένο «Origin» της Εϊβα ντι Βερνέι, η οποία μας έχει δώσει, μεταξύ άλλων, το εξαιρετικό «When They See Us»· το ευφάνταστο όσο και φιλόδοξο «The Beast» του Μπερτράν Μπονελό, γύρω από το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του ανθρώπινου γένους.

Οπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, οι βιογραφίες έχουν την τιμητική τους. Πλην του Φεράρι και του «κομαντάντε» Τοντάρο, ο Μπράντλεϊ Κούπερ θα μεταμορφωθεί σε Λέοναρντ Μπερνστάιν στο «Μaestro». Επίσης η Σοφία Κόπολα θα παρουσιάσει την «Priscilla», ιστορώντας τη ζωή της Πρισίλα Πρίσλεϊ σε ένα σενάριο γραμμένο και με τη συνεργασία της ίδιας. Το πιο βαρύ όνομα του φετινού διαγωνιστικού, πάντως, είναι αναμφισβήτητα αυτό του Ντέιβιντ Φίντσερ. Ο Αμερικανός κινηματογραφιστής επιστρέφει με το «The Killer», την ιστορία ενός επαγγελματία εκτελεστή (Μάικλ Φασμπέντερ) που βρίσκεται κυνηγημένος από τους ίδιους τους εργοδότες του. Το τελευταίο φιλμ μαζί με το «Maestro» και το «El Conde» του Πάμπλο Λαρέιν αποτελούν την πολύ δυνατή τριπλέτα, με την οποία το Netflix διεκδικεί τον φετινό Χρυσό Λέοντα. Ως Ελληνες, βέβαια, περιμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον και «Το καλοκαίρι της Κάρμεν» του Ζαχαρία Μαυροειδή, με το οποίο ο Ελληνας σκηνοθέτης ντεμπουτάρει στο διαγωνιστικό τμήμα του Giornate Degli Autori.

Στη Βενετία θα κάνει πρεμιέρα και η νέα ταινία του Γούντι Αλεν, «Γυρίσματα της τύχης», με τον σκηνοθέτη όμως να βρίσκεται όχι στη Μόστρα αλλά στην Αθήνα. Η προβολή της ταινίας θα πραγματοποιηθεί στις 8 Σεπτεμβρίου στην Αίγλη Ζαππείου σε συνεργασία με το 29ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας» και θα την προλογίσει ο ίδιος ο σκηνοθέτης, ο οποίος θα βρίσκεται στη χώρα μας ενόψει της συναυλίας του στο Ηρώδειο την επόμενη ημέρα.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Σινεμά: Τελευταία Ενημέρωση