ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

30 χρόνια «Power Rangers»: Πώς η σειρά κέρδισε μια ολόκληρη γενιά

Το πρόγραμμα με τα ιαπωνικής προέλευσης «τέρατα» και τις πολεμικές δεξιότητες των χαρακτήρων, γνώρισε τεράστια επιτυχία. Η δημιουργία, η τηλεθέαση και η επιρροή

Kathimerini.gr

Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς την τηλεόραση χωρίς κάποια εφηβική σειρά μυθοπλασίας που να περιλαμβάνει σκηνές από το μέλλον: ρομπότ, εξελιγμένη τεχνολογία, άλλοι γαλαξίες.

Κι όμως, μέχρι το 1993, στην αμερικανική μικρή οθόνη δεν υπήρχε κάποιο πρόγραμμα που να απευθυνόταν σε παιδιά και εφήβους παρουσιάζοντας εικόνες από έναν κόσμο που έμοιαζε μακρινός. Αυτό άλλαξε όταν στις 28 Αυγούστου εκείνης της χρονιάς προβλήθηκε το πρώτο επεισόδιο της σειράς «Mighty Morphin Power Rangers», εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή στη σύγχρονη ποπ κουλτούρας.

Ενα χρόνο νωρίτερα, το δίκτυο του Fox βρισκόταν στην κορυφή των παιδικών προγραμμάτων με σειρές όπως οι «X-Men» και «Batman: The Animated Series». Ομως, οι Πάουερ Ρέιντζερς εξελίχθηκαν σε φαινόμενο επισκιάζοντας κάθε προηγούμενη τηλεοπτική σειρά επιστημονικής φαντασίας. Πολύ σύντομα, κέρδισε τον τίτλο μιας από τις πιο εμβληματικές σειρές του 1990 και τρεις δεκαετίες μετά την πρεμιέρα, συνεχίζει να «αιχμαλωτίζει την παιδική φαντασία» – η 29η σεζόν με τίτλο «Power Rangers Dino Fury» έκανε πρεμιέρα στην πλατφόρμα του Netflix, το 2022.

Το πείραμα

Πώς δημιουργήθηκαν όμως οι υπερήρωες με τις χαρακτηριστικές, χρωματιστές στολές; Ο ιθύνων νους πίσω από τους Πάουερ Ρέιντζερς ήταν ο Χάιμ Σαμπάν, ένας Αμερικανο – Ισραηλινός μεγιστάνας και επιχειρηματίας. Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1980, ο Σαμπάν ήταν ήδη επιτυχημένος στη διεθνή μουσική βιομηχανία, αλλά μόλις μετακόμισε στο Λος Αντζελες έγινε ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα της μουσικής για την τηλεόραση. Λίγο πριν το τέλος των ’80s, ίδρυσε την εταιρεία Saban Entertainment, όπου βοήθησε στη δημιουργία κινουμένων σχεδίων και τη διαμόρφωση της τηλεοπτικής πρωινής ζώνης του Σαββάτου.

Ο ίδιος πέρασε αρκετά χρόνια προσπαθώντας να πείσει τα δίκτυα να αγοράσουν το προϊόν του – αλλά κανένα δεν ενδιαφερόταν. Αυτό μέχρι την πρώτη επιτυχία της Saban Entertainment το 1992 με το «X-Men». Λίγο αργότερα η πρόεδρος του δικτύου Fox Kids, Μάργκαρετ Λος, συμφώνησε να κάνει ένα τεστ παρουσιάζοντας το πρώτο επεισόδιο σε κοινό ώστε να δει αν θα αρέσει.

Το πείραμα πέτυχε, τα παιδιά αγάπησαν την ιστορία και κυρίως τα μικρά κορίτσια που στο πρόσωπο των δύο υπερηρωίδων Κίμπερλι και Τρίνι, βρήκαν το νέο τους πρότυπο.

Οταν η σειρά πήρε το «πράσινο φως», έπρεπε να γίνουν αρκετές αλλαγές που είχαν ως αποτέλεσμα να γυριστεί εκ νέου το πρώτο επεισόδιο. Τα νούμερα τηλεθέασης ήταν υψηλά, οι ηθοποιοί δεν είχαν συνειδητοποιήσει τον αντίκτυπο του προγράμματος. Για παράδειγμα, ο Γουόλτερ Εμάνουελ Τζόουνς, ο οποίος υποδύθηκε τον πρώτο μαύρο Ρέιντζερ Ζακ Τέιλορ, έλεγε ότι τον αναγνώριζαν στο δρόμο μια εβδομάδα πριν την πρεμιέρα της σειράς κι αυτό χάρη στα παιχνίδια που είχαν ήδη κυκλοφορήσει.

Υψηλή τηλεθέαση και αντιδράσεις

Μέσα σε δύο μήνες, τη σειρά παρακολουθούσαν 4,3 εκατ. παιδιά σύμφωνα με δήλωση εκπροσώπου του Fox, το 1993. Στο τέλος της πρώτης σεζόν, ο μέσος όρος ήταν στα 4,8 εκατ. Στον δεύτερο κύκλο επεισοδίων το νούμερο ο μέσος όρος ήταν στα 6,9 εκατ. Οταν το κανάλι αποφάσισε να προβάλει τη σειρά στις 3 το μεσημέρι, πολύ συχνά η τηλεθέαση ήταν πολύ υψηλότερη ακόμα και από την εκπομπή της Οπρα Γουίνφρεϊ.

Ωστόσο, οι «Power Rangers» προκάλεσαν αντιδράσεις στους κριτικούς κυρίως για τις πολεμικές δεξιότητες των χαρακτήρων και τις μάχες τους με τέρατα – ρομπότ συνήθως ιαπωνικής προέλευσης, αν και κάθε επεισόδιο είχε ένα ηθικό μήνυμα στο τέλος. Ειδικοί στον κλάδο της ψυχικής υγείας δήλωναν το 1993 ότι «πρόκειται για μια επιβλαβή “παιδική” σειρά λόγω του βίαιου περιεχομένου. Αλλά το χειρότερο είναι η υποκρισία παρουσιάζοντας μισή ώρα βίας και η μετέπειτα προσπάθεια αναίρεσης μέσα σε 30 δευτερόλεπτα».

Το Fox, όμως, δεν πτοήθηκε από τις κριτικές ζητώντας 60 επεισόδια μόνο για την πρώτη σεζόν, γεγονός που οδήγησε σε μια μοναδική και απαιτητική μέθοδο τηλεοπτικής παραγωγής. Το γύρισμα περιλάμβανε live – action σκηνές από τέσσερα διαφορετικά επεισόδια και στη συνέχεια οι συντελεστές προσέθεταν τα αδειοδοτημένα ιαπωνικά πλάνα. Οι πέντε ημέρες της εβδομάδας ήταν για τα γυρίσματα στο πλατό και την έκτη, οι ηθοποιοί έμπαιναν σε στούντιο ηχογράφησης για να κάνουν επιπλέον σπικάζ. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την αποχώρηση μερικών από τους ηθοποιούς του αρχικού καστ.

Απαιτητικό πρόγραμμα

Παρόλο που οι ηθοποιοί έκαναν διάλειμμα τα Χριστούγεννα του 1993, το πρόγραμμα ήταν «σφιχτό» και οι απαιτήσεις τέτοιες ώστε οι εμπλεκόμενοι αναγκάστηκαν να επιστρέψουν στα πλατό την ημέρα του μεγάλου σεισμού στο Νόρθριτζ, το 1994.

Η επιρροή που οι «Power Rangers» είχαν στους σημερινούς millennials είναι τεράστια και συνεχίζει να «ανθίζει».

Μάλιστα, άλλαξε και το πως τα παιδιά αντιλαμβάνονται τις διαφορετικές κοινότητες. «Η σειρά έδειχνε τι κοινό έχουν οι διάφορες κουλτούρες. Τις παρουσίαζε στα παιδιά καθώς εκείνα μάθαιναν τη νόρμα τους. Και δεν παρακολουθούσαν μόνο μια διαφορετική ομάδα ανθρώπων, αλλά η ένταξη κάποιου σε αυτή γινόταν αβίαστα», δήλωσε στους Los Angeles Times ο ηθοποιός Τζέισο Νάρβι που ενσάρκωσε τον Γιουτζίν «Σκαλ» Σκούλοβιτς στη σειρά.

Με πληροφορίες από τους Los Angeles Times

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Σινεμά: Τελευταία Ενημέρωση