ΚΥΠΕ
Θέτουμε ως προτεραιότητά μας την αναβαθμισμένη κτηριακή και παιδαγωγική λειτουργία των σχολείων μας, προκειμένου να μπορούν να ανταποκρίνονται πλήρως στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες και να συνεχίζουν το έργο της ανάπτυξης γνώσεων και δεξιοτήτων, αλλά και της καλλιέργειας αρχών, στάσεων και αξιών, είπε η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας Δρ Αθηνά Μιχαηλίδου.
Σε χαιρετισμό της στην τελετή εγκαινίων της Αίθουσας Πολλαπλής Χρήσης του Δημοτικού Σχολείου Παλουριώτισσας Α΄, η κ. Μιχαηλίδου ανέφερε ότι η ολοκλήρωση και η παράδοση της αίθουσας που εγκαινιάζεται αλλά και η ένταξη της αναβάθμισης του ιστορικού σχολείου της Παλουριώτισσας στο πλαίσιο των χρηματοδοτήσεων του Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ενισχύουν τη λειτουργικότητα και αποτελεσματικότητά του.
Λαμβάνοντας υπόψη, συνέχισε, ότι τα τελευταία χρόνια βασική ιδιαιτερότητα του σχολείου είναι η πολυπολιτισμική του ταυτότητα, η δημιουργία της αίθουσας πολλαπλής χρήσης προσφέρει ευκαιρίες για ακόμη περισσότερες δυνατότητες δημιουργικής, παραγωγικής μάθησης και απασχόλησης στη μαθητική και εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και στην κοινωνία της ευρύτερης περιοχής.
«Αυτός άλλωστε είναι και ο απώτερος σκοπός της στοχευμένης πολιτικής που υιοθετούμε, προωθώντας σε παγκύπρια κλίμακα σημαντικά έργα βελτίωσης, επέκτασης και εκσυγχρονισμού των σχολικών κτηρίων», πρόσθεσε.
Επιδίωξή μας, είπε, είναι να διασφαλίζεται απρόσκοπτα το δικαίωμα, σε όλους και όλες, να απολαμβάνουν τη μάθηση μέσα σε χώρους πραγματικά λειτουργικούς και κατάλληλους για την επίτευξη των πολλαπλών εκπαιδευτικών στόχων που θέτουμε.
Στόχοι οι οποίοι αφορούν, σημείωσε, στη δημιουργία ενός σύγχρονου, ανθρωποκεντρικού, συμπεριληπτικού σχολείου, μέσα στο οποίο θα διαμορφώνονται πολίτες με δεξιότητες, υπευθυνότητα, δημοκρατικό ήθος, ιστορική ταυτότητα και σεβασμό στη διαφορετικότητα, πολίτες που θα μπορούν να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις του μέλλοντος και θα συμβάλουν δημιουργικά στην ανάπτυξη της κοινωνίας.
Η Υπουργός αναφέρθηκε σε σημαντικούς στόχους που έχουν ήδη επιτευχθεί κατά τον πρώτο χρόνο διακυβέρνησης, όπως η προώθηση του εκσυγχρονισμού και της επικαιροποίησης των Αναλυτικών Προγραμμάτων, η επέκταση του θεσμού του ολοήμερου σχολείου, η έναρξη της διαδικασίας για τη μετάβαση από την Ειδική στην Ενιαία Εκπαίδευση, η λήψη μέτρων για πρόληψη, έγκαιρη διάγνωση και παρέμβαση σε θέματα βίας/παραβατικότητας και αλφαβητισμού, η ενίσχυση των προγραμμάτων Αγωγής Ζωής, η ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και η ενίσχυση της παιδαγωγικής αυτονομίας.