Kathimerini.com.cy
Το να πάει κανείς να συναντήσει έναν πελάτη από κοντά, είναι βοηθητικό για το επιθυμητό αποτέλεσμα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι και εύκολο, ειδικά όταν μεσολαβεί ταξίδι με το αεροπλάνο ενδιάμεσα.
Ο αυξανόμενος αριθμός καθυστερήσεων στην εναέρια κυκλοφορία, έχει κάνει όλο και πιο δύσκολο για τους επαγγελματίες, να πάνε σε συναντήσεις δια ζώσης, κυρίως όταν πρέπει να μπουν στο αεροπλάνο για μια συνάντηση μόλις λίγων ωρών, αφού υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να τη χάσουν.
Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2023, περισσότερο από το 22% των πτήσεων από και προς τα αεροδρόμια των ΗΠΑ καθυστέρησαν, τη στιγμή που το ποσοστό του 2019 για την ίδια περίοδο, ήταν στο 17%, σύμφωνα με στοιχεία της FlightAware.
Οι αεροπορικές εταιρείες συνεχίζουν επίσης να εκτελούν λιγότερες πτήσεις το 2023 από ό,τι πριν από την πανδημία. Αυτό έχει αφήσει τους ταξιδιώτες με λιγότερες επιλογές, ιδιαίτερα σε περίπτωση καθυστερήσεων και ακύρωσης της πτήσης.
Οι δαπάνες για επαγγελματικά ταξίδια αναμένεται να φτάσουν σε προπανδημικά επίπεδα έως το τέλος του 2024, σύμφωνα με προβλέψεις της Παγκόσμιας Ένωσης Επιχειρηματικών Ταξιδιών. Προηγούμενες προβλέψεις δείχνουν ότι αυτό δεν θα γινόταν δυνατό μέχρι το 2026. Να σημειωθεί πως τα ταξίδια αναψυχής, φτάνουν ήδη τα επίπεδα δαπανών του 2019.
Αλλά ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός, ότι τα στοιχεία της έρευνας παρουσιάζουν πως αν δεν ήταν τόσο συχνά τα προβλήματα με τις πτήσεις, η ανάκαμψη των επαγγελματικών ταξιδιών, θα συνέβαινε ακόμη πιο γρήγορα.
Το ένα τρίτο των ταξιδιωτών που κάνουν επαγγελματικά ταξίδια, ανέφεραν ότι πραγματοποιούν λιγότερα από ό,τι πριν από το 2020, σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη τον Αύγουστο για την Ένωση Ταξιδίων των ΗΠΑ. Η έρευνα διαπίστωσε ότι αυτοί οι ταξιδιώτες θα έκαναν κατά μέσο όρο δύο ακόμη ταξίδια το χρόνο, εάν βελτιωνόντουσαν οι συνθήκες των πτήσεων. Η αντιμετώπιση καθυστερήσεων και συνωστισμού στα αεροδρόμια κατά τη διάρκεια ενός επαγγελματικού ταξιδιού μπορεί να είναι πιο δύσκολη στην εποχή των συναντήσεων Zoom.
«Αν η κόρη σας περιμένει να πάει στο Disney World, θα πάτε στο Disney World. Θα αντέξετε τις καθυστερήσεις και τον κόπο», λέει ο Διευθύνων Σύμβουλος του U.S. Travel Association, Geoff Freeman. «Ο επαγγελματίας ταξιδιώτης είναι ο πρώτος που λέει: Δεν ανέχομαι την ταλαιπωρία».
Οι ταξιδιωτικοί προϋπολογισμοί και τα φιλικά προς το περιβάλλον ζητήματα επιβαρύνουν επίσης τα επαγγελματικά ταξίδια. Πολλές εταιρείες έχουν δεσμευτεί να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα τα τελευταία χρόνια. Η μείωση των επαγγελματικών ταξιδιών είναι ένας τρόπος για να γίνει αυτό. Τα ταξίδια συνεχίζουν να κοστίζουν περισσότερο από ό,τι πριν από την πανδημία. Ακόμα κι αν μια εταιρεία έχει τον ίδιο προϋπολογισμό για εταιρικά ταξίδια όπως πριν από τέσσερα χρόνια, αυτά τα χρήματα δεν «διανύουν» τα ίδια μίλια τώρα.
Τα ξενοδοχεία και οι αεροπορικές εταιρείες εξακολουθούν να είναι αισιόδοξα για την ανάκαμψη των επαγγελματικών ταξιδιών. Ο πρόεδρος της Delta Air Lines, Glen Hauenstein, δήλωσε πρόσφατα ότι οι πρωτοβουλίες επιστροφής στο γραφείο θα ενισχύσουν τη ζήτηση για εταιρικά ταξίδια. Ξενοδοχεία σε αγορές όπως η Νέα Υόρκη που βασίζονται στα επαγγελματικά ταξίδια λένε ότι οι κρατήσεις από τον τομέα της τεχνολογίας και των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών έχουν βελτιωθεί.
Με πληροφορίες από Wall Street Journal