Kathimerini.gr
Σε ετοιμότητα φαίνεται να βρίσκεται η ΕΚΤ για τη λήψη πρόσθετων μέτρων νομισματικής στήριξης στην Ευρωζώνη, όπως προκύπτει από τις δηλώσεις του Πάμπλο Χερνάντες ντε Κος, διοικητή της ισπανικής κεντρικής τράπεζας και μέλους του διοικητικού συμβουλίου της ΕΚΤ, ο οποίος άφησε την Παρασκευή… ορθάνοιχτη την πόρτα για νέα δράση από την κεντρική τράπεζα. «Δεν μπορεί να αποκλεισθεί ένα τέτοιο ενδεχόμενο, δηλαδή το να χρειαστεί να λάβουμε νέα μέτρα για την επίτευξη των στόχων μας», δηλαδή τη στήριξη της ανάκαμψης και την ενίσχυση του πληθωρισμού στο 2%, όπως δήλωσε χαρακτηριστικά σε διαδικτυακό συνέδριο στην Ισπανία. Σημειώνεται πως ο πληθωρισμός στην Ευρωζώνη βρέθηκε σε αρνητικό έδαφος τον Αύγουστο για πρώτη φορά από το 2016 (-0,2% σε ετήσια βάση), ενώ η πλειονότητα των αναλυτών εκτιμά πως η ΕΚΤ θα προχωρήσει σε νέα αύξηση του μεγέθους του έκτακτου QE (PEPP) έως το τέλος του έτους.
Υποβλήθηκαν 27.000 εκπρόθεσμες δηλώσεις
Παρά το γεγονός ότι η προθεσμία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων έχει λήξει εδώ και περίπου 20 ημέρες, κάποιοι, όπως φαίνεται, ξέχασαν τις καταληκτικές ημερομηνίες. Από τις 31 Αυγούστου μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί πάνω από 27.000 δηλώσεις. Μάλιστα, οι περισσότερες από αυτές τις δηλώσεις είναι χρεωστικές, κάτι που σημαίνει ότι οι εν λόγω φορολογούμενοι καλούνται να πληρώσουν επιπλέον φόρο καθώς και τα πρόστιμα που αναλογούν εξαιτίας της καθυστέρησης υποβολής της δήλωσης. Το ελληνικό Δημόσιο υπολογίζει να εισπράξει από όσους έλαβαν χρεωστικό σημείωμα άνω των 3,5 δισ. ευρώ.
Επιθεώρηση σε όλα τα κρατικά οχήματα
Μια νέα επιτροπή έχει συγκροτηθεί στο υπουργείο Οικονομικών, με αρμοδιότητα τον έλεγχο της κατάστασης των κρατικών αυτοκινήτων. Στόχος είναι να διαπιστωθεί εάν απαιτείται η συντήρηση ή η επισκευή τους, όπως και αν οι όποιες εργασίες επισκευής τους πραγματοποιήθηκαν επιτυχώς. Ο «έλεγχος – επιθεώρηση για τη διαπίστωση των υφιστάμενων βλαβών, των απαιτούμενων επισκευαστικών εργασιών ή την προμήθεια ανταλλακτικών εξαρτημάτων, καυσίμων, ελαιολιπαντικών, αναλώσιμων υλικών και λοιπών ειδών» αποτελεί το αντικείμενο της τετραμελούς επιτροπής.
Σε κλοιό ζημιών οι αεροπορικές
Καθρέφτη των κακών επιδόσεων του τουρισμού αποτελούν τα οικονομικά αποτελέσματα πρώτου εξαμήνου των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών. Είναι ενδεικτικό ότι για 11 αερομεταφορείς στην Ευρώπη τα έσοδα από επιβάτες το δεύτερο τρίμηνο του 2020 υποχώρησαν κατά 95% ετησίως. Ετσι, οι καθαρές ζημίες από την αρχή της χρονιάς έως τέλη Ιουνίου διαμορφώθηκαν σε 3,6 δισ. ευρώ για τη Lufthansa, 4,4 δισ. ευρώ για την Air France και 4,2 δισ. ευρώ για την IAG, που ελέγχει την British Airways και την Iberia. Ενα ακόμη στοιχείο που αποκαλύπτει τη «μαύρη τρύπα» στα μεγέθη των αεροπορικών; Η κρατική χρηματοδότηση άνω των 25 δισ. ευρώ που έχουν εξασφαλίσει.
Ο ιός απειλεί εκ νέου τις οικονομίες
Αν και τα εθνικά lockdowns φαίνεται πως δεν βρίσκονται στο «τραπέζι» των χωρών της Ευρωζώνης, η κατάσταση μπορεί να αλλάξει γρήγορα, βλέποντας και τη νέα ξαφνική έξαρση της πανδημίας σε πολλές περιοχές, προειδοποιεί η Capital Economics. Η βασική της υπόθεση στις εκτιμήσεις για την πορεία του ΑΕΠ στις χώρες της Ευρωζώνης ήταν πως δεν θα υπάρξει επανάληψη των lockdowns της άνοιξης, τα οποία θα αντέστρεφαν την ανάκαμψη της οικονoμικής δραστηριότητας. «Αυτή η υπόθεση πλέον δεν είναι τόσο βέβαιη», όπως τονίζει, μετά και τη ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων σε πολλές χώρες την τελευταία εβδομάδα, και ειδικά στα οικονομικά κέντρα τους, δηλαδή τις πρωτεύουσες. Εάν επιβληθούν αυστηρά μέτρα περιορισμού στα οικονομικά κέντρα των χωρών, ο αντίκτυπος στο συνολικό ΑΕΠ θα είναι σημαντικός, όπως προειδοποιεί, φέρνοντας ως παράδειγμα την πόλη της Μαδρίτης, η οποία συμβάλλει περίπου στο 20% του συνολικού ΑΕΠ της Ισπανίας…