ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ενέργεια: Στόλος πλοίων με ντίζελ πλέει προς Ευρώπη

Πέντε τάνκερ που μεταφέρουν σχεδόν 3 εκατ. βαρέλια έρχονται από την Ασία – Αυξάνονται οι ροές και από τη Μ. Ανατολή

BLOOMBERG

Ενας στόλος πλοίων που μεταφέρει ντίζελ, ένα από τα σημαντικότερα καύσιμα παγκοσμίως, κατευθύνεται προς τις ευρωπαϊκές αγορές που αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο σημαντικών ελλείψεων ενέργειας τον χειμώνα εξαιτίας των υψηλών τιμών του φυσικού αερίου, της διελκυστίνδας ανάμεσα στη Μόσχα και την Ε.Ε. αλλά και των ασυνήθιστα υψηλών θερμοκρασιών. Πρόκειται για πέντε πλοία που μεταφέρουν σχεδόν 3 εκατ. βαρέλια και είναι έτοιμα να κινηθούν από την Ασία προς την Ευρώπη μέχρι στιγμής τον Αύγουστο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Vortexa. Είναι ο μεγαλύτερος αριθμός βαρελιών ανά ημέρα, των οποίων η μεταφορά έχει καταγραφεί τους τελευταίους πέντε μήνες. Οι μεταφορές από τη Μέση Ανατολή προς την Ευρώπη πρόκειται επίσης να αυξηθούν.

Οι αυξανόμενες ροές ντίζελ, που χρησιμοποιείται στις βιομηχανίες, τις μεταφορές κ.λπ., προς την Ευρώπη είναι αποτέλεσμα των προβλημάτων που έχουν παρουσιαστεί στην αγορά εξαιτίας της εκτόξευσης των τιμών στον κόμβο του Αμστερνταμ, του Ρότερνταμ και της Αμβέρσας σε σχέση με την Ασία, δήλωσαν διαπραγματευτές του καυσίμου. Η κρίση στην οικονομία της Κίνας και η εποχική μείωση της ζήτησης στην Ινδία συνέβαλαν επίσης στην υπερπροσφορά στην Ασία.

Η Ευρώπη βρίσκεται αντιμέτωπη με μια ιστορική ξηρασία που προκαλεί πτώση της στάθμης των υδάτων στον ποταμό Ρήνο. Η υδάτινη οδός που συνδέει τις δεξαμενές πετρελαίου στον κόμβο Αμστερνταμ, Ρότερνταμ, Αμβέρσας με καταναλωτές σε Ευρώπη είναι επί του παρόντος αδιάβατη για τις περισσότερες φορτηγίδες. Το αποτέλεσμα είναι να εμφανίζονται προβλήματα στον εφοδιασμό και να μειώνονται τα αποθέματα ενέργειας που θα πρέπει να αναπληρωθούν πριν από τον χειμώνα. Χώρες όπως η Σουηδία και η Γερμανία έχουν προειδοποιήσει ότι θα αυξηθεί η κατανάλωση πετρελαίου ως εναλλακτική στο ακριβό φυσικό αέριο, ενώ η περιοχή αγοράζει περισσότερο άνθρακα απ’ όλο τον κόσμο. Δεν είναι ακόμη σαφές, ωστόσο, πόσο έντονα θα ανακάμψει η ζήτηση στην Ευρώπη στο τέλος του έτους λόγω της επιβράδυνσης της οικονομίας της περιοχής.

Το ντίζελ που θα φορτωθεί από την Ινδία και τη Βόρεια Ασία τον Αύγουστο χρειάζεται σχεδόν ένα μήνα για να φτάσει στην Ευρώπη, κάτι που σημαίνει ότι θα βρίσκεται στον προορισμό του όταν τελειώνει το καλοκαίρι. Ορισμένα από τα πλοία στη διαδρομή προς την Ευρώπη είναι μεγαλύτερων διαστάσεων και μπορούν να μεταφέρουν έως και 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου.

Σύμφωνα με τη Διεθνή Υπηρεσία Ενέργειας (ΙΕΑ), η στροφή από το φυσικό αέριο στο πετρέλαιο θα είναι πολύ μεγαλύτερη φέτος. Η ΙΕΑ αναθεώρησε προς τα πάνω την πρόβλεψή της, καθώς εκτιμά πως φέτος πρόκειται να αυξηθεί η παγκόσμια ζήτηση για «μαύρο χρυσό» κατά 380.000 βαρέλια ημερησίως. Η εκτίμησή της βασίζεται βέβαια στην υπόθεση ότι η βιομηχανία και οι παραγωγοί ενέργειας θα στραφούν σε άλλα καύσιμα για να αποφύγουν το ακριβό αέριο. Η πρόσθετη ζήτηση που προκάλεσε αυτή τη στροφή είναι «συντριπτικά συγκεντρωμένη» στη Μέση Ανατολή και την Ευρώπη, ανέφερε η IEA. Την άποψή της ότι επίκειται μεγάλη αύξηση της ζήτησης για πετρέλαιο συμμερίζεται και η Goldman Sachs.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση