Kathimerini.com.cy
Όπως αναφέρουν οι Financial Times, καθώς η ευρωπαϊκή τουριστική βιομηχανία αξίας $2 τετράκις εκατ. δολαρίων προσπαθεί να επανεκκινήσει, αρκετά από τα στελέχη μεγάλων ονομάτων του χώρου, προειδοποιούν ότι τα έσοδα της φετινής χρονιάς αναμένεται να είναι μειωμένα.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας, η εταιρεία οργανωμένων ταξιδίων «Tui» και πλατφόρμες κρατήσεων, όπως η «Τrivago», η «On The Beach» και άλλες, έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους σχετικά με την φετινή τουριστική περίοδο.
Οι ανησυχίες αυτές, όπως τις μετέφεραν στους FT οι εκπρόσωποι των εταιρειών, έχουν ως βάση τα περιοριστικά μέτρα στους τουριστικούς προορισμούς, αλλά και τον φόβο αρκετών ανθρώπων να ταξιδέψουν, λόγω της πανδημίας.
Ανάμεσα στους λόγους συγκαταλέγονται επίσης και οι κατευθυντήριες γραμμές τις οποίες θέσπισε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Μερικές από αυτές είναι τα χρονικά περιθώρια πλέον σε λουόμενους τόσο στις πισίνες αλλά και στις παραλίες, ο τερματισμός των μπουφέ στα εστιατόρια των ξενοδοχειακών μονάδων, αλλά και η ύπαρξη πινακίδων για την ασφάλεια-επαγρύπνηση των τουριστών από την νόσο COVID-19.
Σε δηλώσεις του στην βρετανική εφημερίδα, ο Τομ Τζένκινς, διευθύνων σύμβουλος (ΔΣ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ταξιδιωτικών Πρακτόρων, σχολίασε πως «οι προτάσεις της Επιτροπης είναι παράλογες», ενώ πρόσθεσε ότι «αυτή τη στιγμή η τουριστική βιομηχανία βρίσκεται σε “κώμα”».
Ο Τζένκινς σημείωσε ότι τήρηση των μέτρων τα οποία προβάλλει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα προκαλούσαν προβλήματα στους επικείμενους ταξιδιώτες, τα οποία θα άρχιζαν πριν καν αυτοί μπουν στο αεροπλάνο.
Ταυτόχρονα, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο ΔΣ της On The Beach, Σάιμον Κούπερ, «κανείς δεν θα ήθελε να πάει κάπου διακοπές, όπου δεν θα του επέτρεπαν να πάει στην παραλία».
Από τη πλευρά της, η Tui, η μεγαλύτερη εταιρεία οργανωμένων ταξιδίων ανά τον κόσμο, έχει ήδη γνωστοποιήσει τις προθέσεις της για επανέναρξη των εργασιών της τον Ιούλιο. Ο Φριτς Τζούσσεν, ΔΣ της Tui, δήλωσε στους FT πως «σκοπός είναι η λειτουργία της εταιρείας και όχι η όποια κερδοφορία για τη φετινή περίοδο».
Τόσο η Trivago όσο και η Tui έχουν αναφέρει μια σταδιακή αύξηση στις κρατήσεις της καλοκαιρινής περιόδου, με τη δεύτερη να αναφέρει ότι το 35 τοις εκατό του καλοκαιρινού της προγράμματος να έχει ήδη «κλείσει» (πέρυσι βρισκόταν στο 59% την ίδια περίοδο).
Τέλος, όπως σημειώνουν οι Financial Times, η επιβολή της υποχρεωτικής καραντίνας 14 ημερών στους ταξιδιώτες, αποτελεί ένα ακόμη πονοκέφαλο για τους ταξιδιωτικούς πράκτορες με τον Οικονομικό Διευθυντή θέρετρου στη Ρόδο να σημειώνει πως «εάν οι Βρετανοί τουρίστες δεν αποφασίσουν τελικά να ταξιδέψουν, θα δημιουργηθεί ένα τεράστιο κενό».