ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Αγκάθι οι εκ των υστέρων απαιτήσεις στις δημόσιες συμβάσεις

Επιδίωξη της Κυβέρνησης ο εργολάβος να ολοκληρώσει το δρόμο Πάφου-Πόλης Χρυσοχούς

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Η Κυβέρνηση είναι ταγμένη να ολοκληρώσει το έργο κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου Πάφου-Πόλης Χρυσοχούς με το συγκεκριμένο εργολάβο, ανέφερε ο Υπουργός Μεταφορών και Έργων Αλέξης Βαφειάδης στην εκπομπή Διασπορά Ειδήσεων. Οι εργολάβοι έχουν δικαίωμα να ζητήσουν το δίκαιο τους ωστόσο δεν τους αφαιρεί την υποχρέωση τους να συνεχίσουν το έργο τόνισε. Αναφερόμενος στις οικονομικές απαιτήσεις της κατασκευάστριας εταιρείας Intrakat που ανέλαβε το έργο είπε ότι μεγάλο αγκάθι για τις δημόσιες συμβάσεις αποτελούν οι εκ των υστέρων απαιτήσεις των εργολάβων.

Οι δημόσιες συμβάσεις μπορεί να περνούν δύσκολα όταν υπάρχει μεγάλη αλλαγή στο οικονομικό περιβάλλον αστάθμητοι παράγοντες πρόσθεσε ο Υπουργός σημειώνοντας ότι δεν είναι προς το συμφέρον του δημοσίου να διακόπτονται τα δημόσια έργα. Στις δημόσιες συμβάσεις διευκρινίζονται οι υποχρεώσεις και τα ρίσκα των δυο πλευρών και οι συμβάσεις περνούν από δύσκολες φάσεις όταν διαπιστώνεται μεγάλη αλλαγή στο οικονομικό περιβάλλον και αστάθμητοι παράγοντες. Ο αρμόδιος Υπουργός αναφέρθηκε και στη διαδικασία που είναι σε εξέλιξη και αφορά το φιλικό διακανονισμό από την τριμελή ad hoc επιτροπή, η οποία έθεσε ενώπιον της τα αιτήματα από τον εργολάβο του έργου. Η διαδικασία εξεύρεσης φιλικού διακανονισμού προβλέπεται στο συμβόλαιο που συνήψαν τα δύο μέρη και όπως σημειώνεται τα επόμενα βήματα προνοούν την άμεση ετοιμασία εισήγησης/έκθεσης από την τριμελή επιτροπή και υποβολή της προς την Κεντρική Επιτροπή Αλλαγών (ΚΕΑ), προκειμένου να λάβει την τελική της απόφαση ως προς το ζήτημα. Εκτιμάται σύμφωνα με τον Υπουργό ότι σε περίπου 15 ημέρες θα είναι έτοιμη η έκθεση της επιτροπής καθώς η εταιρεία έφερε στο τραπέζι και νέες απαιτήσεις οπότε θα πρέπει να δοθεί ο απαιτούμενος χρόνος για να τις υποβάλλουν. Δεν θα ήθελα να προκαταλάβω την απόφαση της επιτροπής που δρα ανεξάρτητα υπογράμμισε ο Υπουργός επισημαίνοντας ότι στην περίπτωση που δεν εξευρεθεί λύση η θα πρέπει να δράσουμε άμεσα και να εξεύρουμε άλλους τρόπους προκειμένου να ολοκληρωθεί το έργο. Διευκρίνισε ακόμα ότι το Υπουργείο ζήτησε από την εταιρεία να της παρουσιάσει πρόγραμμα εργασιών έτσι ώστε να γνωρίζει σε ποιο στάδιο ακριβώς βρίσκονται οι εργασίες.

Υπενθυμίζεται ότι το έργο αφορά στη μελέτη και την κατασκευή δρόμου δύο λωρίδων κυκλοφορίας αρχικά από την Αγία Μαρινούδα μέχρι το Στρουμπί, με μήκος 15,5 χλμ. και κόστος €86.845.010 (περιλ. ΦΠΑ). Μελλοντικά, ο δρόμος θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο τεσσάρων λωρίδων. Η όδευση αρχίζει από τον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού-Πάφου παρά την Αγία Μαρινούδα και καταλήγει στον υφιστάμενο δρόμο μετά το Στρουμπί. Η A΄ φάση περιλαμβάνει την κατασκευή ενός ανισόπεδου κόμβου για σύνδεση με τον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού-Πάφου, ενός κυκλικού κόμβου στην Τσάδα και ενός στο σημείο τερματισμού μετά το Στρουμπί. Προνοείται, επίσης, η κατασκευή δύο διατρητικών σηράγγων μήκους 720μ. και 290μ. έκαστη, πέντε κοιλαδογεφυρών συνολικού μήκους 1.500μ., δύο υπέργειων διαβάσεων και εννέα υπόγειων διαβάσεων. Τέλος, λόγω της ανωφέρειας του δρόμου, θα κατασκευαστούν πρόσθετες λωρίδες κυκλοφορίας σε μεγάλο μήκος (περίπου 12 χλμ.). Στο σύνολό του, ο αυτοκινητόδρομος θα είναι μήκους 31 χλμ. και θα ολοκληρωθεί σε δύο φάσεις. Το έργο, σύμφωνα με τη σύμβαση πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι τον Νοέμβριο, κάτι το οποίο ωστόσο κρίνεται ανέφικτο, καθώς μέχρι στιγμής έχει ολοκληρωθεί μόλις το 30% του έργου.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση

X