ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Χάνουν την κινεζική αγορά ηλεκτρικών Ι.Χ. οι ξένοι κατασκευαστές

Εάν οι παγκόσµιες αυτοκινητοβιομηχανίες πιστεύουν ότι μπορούν να επεκτείνουν την κυριαρχία τους στην Κίνα την εποχή του ηλεκτρισμού, μάλλον θα βρεθούν προ εκπλήξεως

ΠΗΓΗ: Reuters

Εάν οι παγκόσµιες αυτοκινητοβιομηχανίες πιστεύουν ότι μπορούν να επεκτείνουν την κυριαρχία τους στην Κίνα την εποχή του ηλεκτρισμού, μάλλον θα βρεθούν προ εκπλήξεως. Οι ισχυροί όμιλοι της εποχής των κινητήρων εσωτερικής καύσεως, όπως οι General Motors και Volkswagen, δείχνουν να υστερούν έναντι των τοπικών παικτών στην ακμάζουσα αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Άλλωστε η Κίνα είναι χώρα-κλειδί για τη χρηματοδότηση και την ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και εκείνων με συστήματα αυτόνομης οδήγησης. Λόγου χάριν, για την Τιάνα Τσενγκ, υπάλληλο γραφείου στο Πεκίνο, το μείζον θέμα όταν αγόρασε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο Xpeng των 180.000 γιουάν (27.000 δολαρίων), ήταν αν θα προτιμούσε ένα μοντέλο BYD ή ένα Nio, αλλά όχι κάτι από δυτική εταιρεία. «Αν αγόραζα ένα αυτοκίνητο που καίει βενζίνη, θα σκεφτόμουν ξένες μάρκες».

Χάρη σε καταναλωτές όπως η Τιάνα Τσενγκ, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων εκτοξεύονται στην Κίνα, όπου η αγορά Ι.Χ. συνολικά αποτιμάται στα περίπου 500 δισ. δολάρια και είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο. Το πρώτο τετράμηνο του 2022 ο αριθμός των νέων ενεργειακών επιβατικών αυτοκινήτων (είτε ηλεκτρικών αμιγώς είτε υβριδικών) υπερδιπλασιάστηκε σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα στα 1,49 εκατομμύρια αυτοκίνητα, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Αυτοκινητοβιομηχανιών της Κίνας. Οι καθαρότερες τεχνολογίες αντιπροσώπευαν το 23% της αγοράς επιβατικών, όπου οι συνολικές πωλήσεις οχημάτων μειώθηκαν κατά 12%, γιατί ελαττώθηκε η ζήτηση για βενζινοκίνητα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Κατασκευαστών Επιβατικών Οχημάτων της Κίνας, ανάμεσα στις 10 κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες που παράγουν νέα ενεργειακά οχήματα, δεν συγκαταλέγεται άλλη ξένη πλην της αμερικανικής Tesla στην τρίτη θέση. Ολες οι υπόλοιπες είναι εγχώριες, αρχής γενομένης από τις BYD και Wuling, μέχρι τις Chery και Xpeng. Ο ηγέτης της Κίνας, η BYD, πούλησε περίπου 390.000 ηλεκτρικά οχήματα στη χώρα φέτος, δηλαδή υπερτριπλάσια από όσα πούλησε εκεί η Tesla, η οποία παγκοσμίως διατηρεί την κορυφαία θέση στη συγκεκριμένη κατηγορία.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΠΗΓΗ: Reuters

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση