ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ο χρόνος είναι χρήμα για Honda και Nissan

O σκληρός ανταγωνισμός από την πλευρά της Κίνας εγείρει ερωτήματα σχετικά με το εάν δύνανται να κάνουν τη σύμπραξή τους να λειτουργήσει εγκαίρως

AΝΤΟΝΙ ΚΙΟΎΡΙ / REUTERS

Η Honda και η Nissan προσβλέπουν σε μεγάλα οφέλη από την πιθανή συγχώνευσή τους, ούτως ώστε να δημιουργήσουν τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο. Εντούτοις, ο σκληρός ανταγωνισμός από την πλευρά της Κίνας εγείρει ερωτήματα σχετικά με το εάν δύνανται να κάνουν τη σύμπραξή τους να λειτουργήσει εγκαίρως. Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες δήλωσαν ότι θα ξεκινήσουν επίσημες συνομιλίες για τη συγχώνευση, των οποίων το αποτέλεσμα είναι αβέβαιο και εξαρτάται από το εάν θα ανακάμψει η προβληματική Nissan. Στόχος είναι να ολοκληρώσουν τη συμφωνία μέχρι τον Αύγουστο του 2026. Ο μικρότερος συνεργάτης της Nissan, η Mitsubishi Motors, θα αποφασίσει μέχρι τον Ιανουάριο εάν θα συμμετάσχει. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στοχεύουν να συντελεστούν συνεργασίες πάνω από 1 τρισ. γιεν (6,4 δισ. δολάρια), αξιοποιώντας μια κοινή πλατφόρμα, το κοινό πλαίσιο έρευνας και ανάπτυξης και τις κοινές προμήθειες. Ο στόχος των λειτουργικών κερδών τους άνω των 3 τρισ. γιεν αντιπροσωπεύει αύξηση 54% σε σχέση με τα αθροιστικά τους έσοδα το 2023. Ωστόσο, ο πλήρης αντίκτυπος των συνεργασιών δεν είναι πιθανό να γίνει αισθητός παρά μόνο μετά το 2030, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Honda, Τοσιζίρο Μίμπε. Οι εταιρείες πρέπει να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους με γνώμονα την αντιμετώπιση των Κινέζων αντιπάλων τους, όπως δήλωσε, ειδάλλως θα δεχθούν «χτυπήματα».

Οι αναλυτές αμφιβάλλουν αν έχουν τόσο πολύ χρόνο. Το μεγαλύτερο άμεσο εμπόδιο και για τους δύο μπορεί να είναι η ίδια η σειρά των μοντέλων τους. Καμία δεν είναι ιδιαίτερα δυνατή στα ηλεκτροκίνητα αμάξια. Ας σκεφθούμε πως η Nissan, αν και ήταν από νωρίς πρωτοπόρος με το μοντέλο Leaf, αργότερα ανέκρουσε πρύμναν. Ενα νέο ηλεκτρικό μοντέλο της, ονόματι Ariya, υποτίθεται πως θα λειτουργούσε ως το αντίπαλον δέος στο Model Y της Tesla, αλλά υπήρξαν εμπόδια στην παραγωγή του. Η Honda, από την άλλη πλευρά, έχει επικεντρωθεί περισσότερο στα υβριδικά και σε αντίθεση με τη Nissan προσφέρει τα μοντέλα της στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου η ζήτηση για τα αυτοκίνητα έχει αυξηθεί. «Και οι δύο εταιρείες δεν διαθέτουν συναρπαστικές προσφορές ηλεκτροκίνητων μοντέλων και ο συνδυασμός τους θα εξακολουθήσει να βρίσκεται αντιμέτωπος με τα νέα μοντέλα με μπαταρίες, αλλά και με τις προκλήσεις που δημιουργούν η έρευνα και η ανάπτυξη αυτής της νέας τεχνολογίας», υπογράμμισε ο Βίνσεντ Σαν, ανώτερος αναλυτής της Morningstar. Μια τυποποιημένη πλατφόρμα οχημάτων θα δημιουργούσε συνεργασίες σε επίπεδο κόστους, αν και αυτές θα απαιτούσαν χρόνο για να αναπτυχθούν.

Στην Κίνα, τώρα, η στροφή προς τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα αποκαλύπτει πως το ενδιαφέρον των καταναλωτών επικεντρώνεται σε λειτουργίες σχετικά με το λογισμικό και την ίδια την ψηφιακή εμπειρία εντός οχήματος, τομέας όπου οι εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες διαπρέπουν. Λόγου χάριν, η BYD και άλλες εταιρείες κατασκευάζουν ηλεκτρικά αμάξια και υβριδικά που κυκλοφορούν στους δρόμους της Κίνας φορτωμένα με καινοτόμο λογισμικό.

Τόσο η Honda όσο και η Nissan έχουν χάσει έδαφος στην Κίνα, στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων παγκοσμίως, ενώ αμφότερες ρίχνουν το βάρος τους σε ΗΠΑ και Ιαπωνία. Αυτή η «σημαντική επικάλυψη» σημαίνει ότι η συγχώνευση δεν θα αποφέρει μεγάλα οφέλη όσον αφορά τη γεωγραφική διαφοροποίηση, είπε ο Ντιν Εντζο, ανώτερος αναλυτής της Moody’s Ratings. Ωστόσο θα μπορούσε να τις βοηθήσει να αντιμετωπίσουν κάθε ενδεχόμενο αντίκτυπο από τους δασμούς στις εισαγωγές υπό τον νέο πρόεδρο των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, τόνισε, τέλος, ο κ. Εντζο.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση

X