ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Βροχή απολύσεων σε αεροπορικές - 12.000 θέσεις περικόπτει η Boeing

Ο αεροναυπηγικός κολοσσός Boeing, είχε ήδη πληγεί πριν από τον κορωνοϊό εξαιτίας των δυστυχημάτων με το ελαττωματικό 737 MAX

Kathimerini.gr

Η δεινή κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι εταιρείες των αερομεταφορών (αεροπορικές και αεροναυπηγικές) φαίνεται ξεκάθαρα στον καταιγισμό απολύσεων, που ανακοινώνονται τις τελευταίες ημέρες από την EasyJet, τη SAS, την Qatar, τη United  Airlines, την αεροναυπηγική Boeing, η οποία θα μειώσει κατά 12.000 άτομα και πλέον το προσωπικό της, και άλλες.

Mε τα μέχρι στιγμής δεδομένα, οι περικοπές αφορούν τουλάχιστον 42.250 θέσεις εργασίας ιπτάμενου προσωπικού και προσωπικού εδάφους και στελεχών σε Ευρώπη, Βόρεια Αμερική και Μέση Ανατολή, ως σαφέστατη ένδειξη του πόσο σοβαρά επλήγη ο κλάδος από την πανδημία, τον περιορισμό των μετακινήσεων, την καραντίνα και τη μειωμένη ζήτηση. Εξάλλου, δεν λείπουν και οι χρεοκοπίες αεροπορικών εταιρειών, αλλά και οι κρατικές επεμβάσεις για τη διάσωση, όπως στην περίπτωση της γερμανικής Lufthansa, στην οποία το Βερολίνο προτίθεται να χορηγήσει οικονομική ενίσχυση της τάξεως των 9 δισ. ευρώ – αρκεί, βέβαια, να συγκατανεύσει σε αυτήν και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία έχει θέσει μέχρι στιγμής όρους που δεν έχουν γίνει αποδεκτοί από τους Γερμανούς.

Στην περίπτωση της βρετανικής αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους EasyJet, ανακοινώθηκε ότι πρόκειται να κάνει έως και 4.500 απολύσεις, οι οποίες αντιστοιχούν στο σχεδόν 30% των εργαζομένων της. Παράλληλα, σχεδιάζει να περιορίσει τον στόλο της κατά 15% στα 302 αεροσκάφη έως τη λήξη του 2021, ώστε να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες. Και αυτές δεν είναι άλλες από τη συρρικνωμένη αγορά, τα περιορισμένα ταξίδια και την αβεβαιότητα των ανθρώπων σχετικά με το πόσο ασφαλείς είναι οι μετακινήσεις τους. Κατά τις προβλέψεις των αναλυτών, οι αερομεταφορές θα περάσουν μια οδυνηρή φάση ανασυγκρότησης και μόνο μετά το 2023 θα επανέλθουν στα επίπεδα του 2019. Σε οκτώ χώρες στην Ευρώπη η EasyJet απασχολεί 15.000 άτομα και, παρά τις επιπτώσεις της πανδημίας, είναι από τις τελευταίες που ανακοινώνουν μεγάλες περικοπές. Ο ιδρυτής και μεγαλύτερος μέτοχός της Στέλιος Χατζηιωάννου είχε ασκήσει έντονες πιέσεις για την απομάκρυνση τριών διοικητικών στελεχών της και την ακύρωση μεγάλης παραγγελίας για Airbus. Ενας εξ αυτών, ο Αντριου Φίντλεϊ, πρώην γενικός οικονομικός διευθυντής, έχει παραιτηθεί. Χθες, αφού ανακοίνωσε η EasyJet τα περί περικοπών προσωπικού, o κ. Χατζηιωάννου επανήλθε, τονίζοντας το οξύμωρο του πράγματος και επισημαίνοντας ότι οι 4.500 εργαζόμενοι θυσιάζονται στον βωμό της Airbus. Επιπλέον, αναφέρθηκε στους δεσμούς του παραιτηθέντος με δικηγόρο της υπόθεσης Panama Papers και παρακίνησε όσους εργαζομένους της EasyJet χάνουν τη δουλειά τους και τυχόν έχουν σχετικές πληροφορίες για το πρόσωπό του ή για επίμαχες δοσοληψίες με την Airbus, να τον ενημερώσουν. Εχει υποσχεθεί και αμοιβή έως 5 εκατ. στερλίνες.

Mια ανταγωνίστρια της βρετανικής εταιρείας, η σκανδιναβική SAS, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, ζητώντας περισσότερη χρηματοδότηση από τους μετόχους της, ενώ παράλληλα ξεκινά τη διαδικασία 5.000 απολύσεων. Από την αρχή της χρονιάς έχει χάσει 40% της χρηματιστηριακής αξίας της, ενώ έχει λάβει κάποια οικονομική στήριξη από τις κυβερνήσεις των σκανδιναβικών χωρών που διατηρούν σε αυτήν μερίδια, αλλά δεν επαρκεί. Στη Βόρεια Αμερική, η United Airlines προχωρεί σε δραστικά μέτρα για τη μείωση υπαλλήλων και διοικητικών στελεχών της, η οποία θα φθάσει το 30%, δηλαδή περίπου 3.400 άτομα. Στόχος της στο προσεχές μέλλον να λάβει μικρότερο σχήμα, όπως και η καναδική Air Canada, η οποία απολύει το μισό ιπτάμενο προσωπικό της, άνω των 5.100 ατόμων.

Ο δε αεροναυπηγικός κολοσσός Boeing, που ήδη πριν από τον κορωνοϊό είχε πληγεί εξαιτίας των δυστυχημάτων με το ελαττωματικό 737 MAX, προχωρεί σε περικοπές τουλάχιστον 12.000 θέσεων εργασίας, ενώ επίκεινται και άλλες. Στην περίπτωση της καταρινής Qatar Airways, τέλος, η διοίκησή της αποφάσισε να μειώσει κατά σχεδόν 20% το προσωπικό της εξαιτίας της δραστικής ελάττωσης της ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια. Επί συνόλου 46.000 και πλέον υπαλλήλων, θα απομακρυνθούν από την εταιρεία περίπου 9.200 άτομα, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της Qatar.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση

X