Του Αντρέα Γιωργαλλά
Νεκρός εντοπίστηκε στο μηχανοστάσιο του πλοίου σήμερα Παρασκευή (27/10) ο δύτης που είχε καταδυθεί στο ναυάγιο «Ζηνοβία» στις 26/10. Οι έρευνες για τον 66χρονο ήταν πολύωρες και σε αυτές συμμετείχαν ομάδες έμπειρων ναυαγιοδυτών της Λιμενικής και Ναυτικής Αστυνομίας, της Μονάδας Αεροπορικών Επιχειρήσεων της Αστυνομίας και της Μονάδας Υποβρυχίων Καταστροφών της Ε.Φ. Στις έρευνες συμμετείχαν επίσης εθελοντικά και εξειδικευμένες ομάδες ιδιωτικών καταδυτικών σχολών.
Σε δηλώσεις του στην «Κ» ο Divemaster Αργύρης Μπάκκας, o οποίος είναι άριστος γνώστης του ναυαγίου, μας τόνισε ότι δεν γνωρίζει λεπτομέρειες για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έχασε την ζωή του ο 66χρονος δύτης όμως μας περιέγραψε το πόσο δύσκολο είναι το σημείο του μηχανοστασίου. Αρχικά ο κύριος Μπάκκας μας είπε ότι πρόκειται για ένα τεράστιο πλοίο ενώ για τον χώρο του μηχανοστασίου μας ανέφερε ότι είναι πολύπλοκος με αρκετούς διαδρόμους, διαμερίσματα και διασωληνώσεις όπου μπορούν να επισκεφθούν δύτες με εμπειρία και καλή κατάρτιση.
Επίσης μας τόνισε ότι η κατάδυση στο συγκεκριμένο σημείο πρέπει να γίνεται αφού πρώτα ληφθούν όλα τα μέτρα ασφαλείας όπως είναι το σχοινί καθοδήγησης, ο επαρκής και εναλλακτικός φωτισμός, η επάρκεια του αέρα και πάντα σε ζευγάρια. Άλλη μια σημαντική παράμετρος είναι και η καλή πλευστότητα από πλευράς του δύτη. Όπως μας εξήγησε λόγω της οξείδωσης αν τα πέδιλα του δύτη αγγίζουν σε επιφάνειες τα ιζήματα προκαλούν μειωμένη έως ελάχιστη ορατότητα (ακόμη και με φωτισμό) η οποία σε συνδυασμό με την πολυπλοκότητα του χώρου μπορεί να οδηγήσει σε παγίδευση και αποπροσανατολισμό.