ΚΥΠΕ
Μετά από πολλά χρόνια, γίνονται οι απαραίτητες διεργασίες για να αλλάξει και να βελτιωθεί το νομοθετικό πλαίσιο που ίσχυε για πολλά χρόνια για την Ειδική Εκπαίδευση και να προωθηθεί στη Βουλή, αναφέρει το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ) σχολιάζοντας δημοσιεύματα στην καθημερινή εφημερίδα «Πολίτης» γύρω από το θέμα της Ειδικής Εκπαίδευσης.
Σε ανακοίνωσή του το ΥΠΑΝ επισημαίνει ότι η αναφορά πως «Το ποτήρι ξεχείλισε για τους γονείς των παιδιών με αναπηρίες», θα έπρεπε να συνοδεύεται και από την πληροφορία ότι ακριβώς αυτή την περίοδο, μετά από πολλά χρόνια, γίνονται οι απαραίτητες διεργασίες για να αλλάξει και να βελτιωθεί το νομοθετικό πλαίσιο που ίσχυε για πολλά χρόνια και να προωθηθεί στη Βουλή και η σχετική πρόταση. Επίσης, έως ότου αλλάξουν οι πρόνοιες της νομοθεσίας, δεν μπορεί παρά να εφαρμόζει εκείνες που ισχύουν.
Προσθέτει ότι «ο ισχυρισμός ότι ‘πολλοί μαθητές είτε είναι χωρίς συνοδό είτε μοιράζονται τον συνοδό τους με άλλα 4-5 άτομα’, που προκύπτει και από προηγούμενες δημοσιεύσεις, δεν ευσταθεί, διότι αυτή τη στιγμή βρίσκονται ενώπιον των αντίστοιχων επιτροπών για αξιολόγηση περίπου 400 περιπτώσεις παιδιών, ενώ για άλλα σχεδόν χίλια παιδιά έχει ολοκληρωθεί μεν η αξιολόγηση, αλλά τώρα προωθείται η διαδικασία συζήτησης και λήψης απόφασης».
Επομένως είναι αδύνατο να γνωρίζει κανείς -είτε δημοσιογράφος είτε άλλος- ότι «πολλοί μαθητές είναι χωρίς συνοδό», συνεχίζει το ΥΠΑΝ σημειώνοντας ότι «για να γνωρίζουμε κάτι τέτοιο, θα πρέπει να ολοκληρωθεί η εξέταση των περιπτώσεων και να ληφθούν τελικές αποφάσεις».
Εξάλλου, «όπως έχει ανακοινώσει ξανά το ΥΠΑΝ θα καλύψει όλες τις ανάγκες που θα τεκμηριωθούν και θα καταγραφούνε μέσα από τις αξιολογήσεις».
Όσον αφορά την παρατήρηση ότι παιδιά «μοιράζονται τον συνοδό», το ΥΠΑΝ αναφέρει ότι «αυτή αγνοεί ότι με το σύστημα που ισχύει και τις διαδικασίες που προβλέπονται και εφαρμόζονται, λαμβάνεται πρόνοια ούτως ώστε αριθμός σχολικών συνεργατών/συνοδών να στελεχώνουν τις σχολικές μονάδες αναλόγως των αναγκών που έχουν καταγραφεί και σύμφωνα με τις αποφάσεις στο επίπεδο των Επαρχιακών Επιτροπών. Επομένως, αναλόγως των περιπτώσεων, αριθμός συνοδών εξυπηρετεί αριθμό μαθητών/-τριών και δεν μπορεί να γίνει άλλη διευθέτηση.
Το ΥΠΑΝ, σύμφωνα με την ανακοίνωσή του, μέσα από διαβουλεύσεις που έγιναν με τους αντιπροσωπευτικούς φορείς (γονείς, εκπαιδευτικοί), στη βάση και της θέσης που κατέθεσαν οι φορείς αυτοί, έχει υιοθετήσει την προσέγγιση για βελτιωτικές αλλαγές στην υφιστάμενη νομοθεσία και φαίνεται ότι έκτοτε μια μικρή μερίδα, με ασαφείς αναφορές σε «ενιαία εκπαίδευση», προβάλλει ισχυρισμούς που δεν μπορεί να ισχύσουν ούτε έχει ποτέ αποφασιστεί ότι θα εφαρμοστούν.
Επίσης, το ΥΠΑΝ, αναφέρει, ότι «εφαρμόζοντας την προσέγγιση για αλλαγές και βελτιώσεις, πραγματοποίησε πρόσφατα δημόσια Ημερίδα στην οποία παρουσιάστηκαν οι πολιτικές, τα μέτρα και οι ρυθμίσεις που ισχύουν, έγινε συζήτηση, καταγράφηκαν ελλείψεις και ακούστηκαν απόψεις και εισηγήσεις για βελτιωτικές αλλαγές».
Από αυτή την Ημερίδα προέκυψε και η πρόταση που κατατέθηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο και εγκρίθηκε προς το τέλος Αυγούστου, για τη δημιουργία ενός ενιαίου Κέντρου Αξιολόγησης για την Ειδική Εκπαίδευση και αυτή την περίοδο γίνονται οι σχετικές απαραίτητες προεργασίες.
Ωστόσο, όπως το Υπουργείο επισημαίνει «μερικοί εκπρόσωποι φορέων επέλεξαν να αποχωρήσουν με την έναρξη της Ημερίδας και ειδικότερα, εκπρόσωπος σωματείου που εμφανίζεται να εκπροσωπεί ή αναφέρεται σε μερικές εκατοντάδες από τις πέραν των 12 χιλιάδων παιδιών στην Ειδική Εκπαίδευση, έκτοτε επανέρχεται διαρκώς στη δημοσιότητα και προσπαθεί να δημιουργήσει προβλήματα».
«Η προβολή τέτοιων ισχυρισμών δημιουργεί παραπλανητικές εντυπώσεις αναφέρει το ΥΠΑΝ το οποίο βρίσκεται σε διαβουλεύσεις τόσο με τη Συνομοσπονδία Γονέων που εκπροσωπεί τους γονείς των περίπου 50 χιλιάδων μαθητών/-τριών, όπως και με άλλους φορείς που εκπροσωπούν γονείς με παιδιά στην Ειδική Εκπαίδευση.
Για τη διατύπωση ότι «καμία πρόοδος-καμία εξέλιξη», που προβάλλεται και σε αρθρογραφία της εφημερίδας «Πολίτης» της Κυριακής, το ΥΠΑΝ αναφέρει, τέλός, ότι «είναι ανακριβής και φαίνεται να υιοθετούνται απόψεις χωρίς την απαραίτητη πληροφόρηση ή και στοιχειώδη διερεύνηση».