Kathimerini.com.cy
Δεν προκύπτει οτιδήποτε μεμπτό, ανέφερε η Υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου για το βίντεο που προβλήθηκε στο πλαίσιο μαθήματος σε Λύκειο της Λευκωσίας και χαρακτηρίστηκε ως ομοφοβικό, δημιουργώντας αντιδράσεις.
Όπως ανέφερε στην ραδιοφωνική εκπομπή του ΡΙΚ «Πρωινό Δρομολόγιο», «δεν μπορεί να φιμωθούν οι εκπαιδευτικοί, ούτε να κατακριθεί η αξιοποίηση υλικού για συζήτηση ενός θέματος, φτάνει να είναι εντός των στόχων του μαθήματος και να υπάρχει παιδαγωγική προσέγγιση». Τόνισε ότι δεν έχει αποφασισθεί η διεξαγωγή οποιασδήποτε πειθαρχικής ή διοικητικής έρευνας για το θέμα.
Υπενθυμίζεται ότι το βίντεο που προβλήθηκε στους μαθητές φέρει τον τίτλο «ο Μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος αποδομεί μέσα σε 3 λεπτά την ομοφυλοφιλία». Ο Μητροπολίτης αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «για να γίνει ψυχοσωματική ένωση πρέπει να είναι συμπληρωματικοί οι άνθρωποι. Όχι ίδιοι. Δεν ενώνονται δύο άνδρες μαζί, ούτε δύο γυναίκες. Συμπληρωματικοί ανατομικά είναι ένας άνδρας και μια γυναίκα».
Υπερβολικές θεωρούν τις αντιδράσεις γονείς και θεολόγοι
Μιλώντας στον «ΣΠΟΡ FM 95.0» και την εκπομπή «ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΕΙΔΗΣΕΩΝ», ο Πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης, Λοΐζος Κωνσταντίνου, υποστήριξε ότι η επιλογή της εκπαιδευτικού να προβάλει ένα τέτοιο βίντεο δεν ήταν και η πιο εύστοχη, ωστόσο η φασαρία η οποία εκτυλίχθηκε ήταν υπερβολική. Ο εκπαιδευτικός, εξήγησε, έχει τη δυνατότητα να προβάλει και να παρουσιάσει υλικό για να βοηθήσει κάποια συζήτηση μέσα στην τάξη. «Ήταν καθαρά δική της πρωτοβουλία να συνδέσει το βίντεο με το μάθημα, ωστόσο δεν ταυτίζεται επί των κεφαλαίων που θα έπρεπε να διδάξει και δεν είναι η γραμμή του Υπουργείου», πρόσθεσε. Τόνισε ότι οι μαθητές της Γ’ Λυκείου είναι ώριμοι, δικαιούνται να διαφωνήσουν και να διεξαχθεί ένας γόνιμος διάλογος. Την ίδια ώρα εξέφρασε τη θέση ότι δεν υπήρχε σκόπιμη επιβολή θέσεων εκ μέρους της εκπαιδευτικού.
Από την πλευρά του ο Γενικός Γραμματέας των Θεολόγων της ΟΕΛΜΕΚ, Γιάννης Αντωνιάδης, ανέφερε στην «ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΕΙΔΗΣΕΩΝ» ότι ένας εκπαιδευτικός δικαιούται να προβάλει μέσα στο μάθημα του οτιδήποτε κρίνει ότι μπορεί να προκαλέσει εποικοδομητικό διάλογο και να δημιουργήσει απορίες στους μαθητές. Είπε ότι δεν θεωρεί πως το βίντεο προσβάλλει οποιονδήποτε και ότι ο τρόπος που παρουσιάστηκε το θέμα παρέσυρε την εκπαιδευτικό και τους μαθητές στον «κανιβαλισμό των social media». Το μάθημα των θρησκευτικών, σημείωσε, έχει στόχο να αναπτύξουν οι μαθητές τις ανάλογες δεξιότητες ζωής «οι οποίες είναι και ψυχοσωματικές». Όταν γίνεται μια καταγγελία, τόνισε, δεν σημαίνει ότι είναι και βάσιμη.