ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Σε τρία δημοτικά της Λάρνακας μπαίνουν κάμερες

Σημαντικός σε θέματα βίας στα σχολεία, ο ρόλος και η ευθύνη γονέων, σχολείου και κοινότητας, είπε η ΥΠΑΝ

ΚΥΠΕ

Ο ρόλος και η ευθύνη των γονέων, του σχολείου και της κοινότητας είναι πολύ σημαντικός σε θέματα βίας, ανέφερε σήμερα η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας Αθηνά Μιχαηλίδου προσθέτοντας πως την Δευτέρα μπαίνουν σε τρία Δημοτικά Σχολεία της επαρχίας Λάρνακας κάμερες ασφαλείας.

Η Υπουργός ανέφερε επίσης ότι την επόμενη εβδομάδα θα παρουσιαστεί η προκαταρκτική συνολική πρόταση για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, την οποία όπως είπε θα προχωρήσουμε με τις λιγότερες δυνατές αντιδράσεις.

Η κα. Μιχαηλίδου μιλούσε στους δημοσιογράφους μετά από συνάντηση με την Σχολική Εφορία Λάρνακας στην οποία όπως είπε συζητήσαμε «τα έργα τα οποία υλοποιούνται και τα έργα που προγραμματίζονται στην επαρχία Λάρνακας. Η Σχολική Εφορία έχει ήδη ένα πλάνο το οποίο στηρίζουμε ως Υπουργείο Παιδείας» είπε και πρόσθεσε πως «ασχοληθήκαμε με τα έργα των 40 εκατομμυρίων ευρώ που ήδη υλοποιούνται για τη Λάρνακα, των 7 εκατομμυρίων που ήδη έχουμε εξαγγείλει και αφορούν σε εγκαταστάσεις, ανεγέρσεις και επεκτάσεις κτιρίων των σχολείων μας».

Τονίσαμε, συνέχισε «ότι πάνω απ’ όλα τίθεται το θέμα της ασφάλειας των μαθητών μας και δώσαμε την εξουσιοδότηση στη Σχολική Εφορία και σε’ όλες τις Σχολικές Εφορίες να αναγνωρίζουν αυτά τα προβλήματα και να ενεργούν τάχιστα ώστε να τα αντιμετωπίζουμε με την πλήρη στήριξη του Υπουργείου. Για μας είναι πολύ σημαντικές και οι διαδικασίες, στις Σχολικές Εφορίες είναι και η ευθύνη για τα κλιματιστικά, για τις κάμερες ασφαλείας, για τους λειτουργούς ασφαλείας που έχουμε στα σχολεία και για μας είναι πολύ σημαντικός ο ρόλος των Σχολικών Εφοριών».

Ταυτόχρονα σημείωσε πως «υπάρχει μια πολύ αισιόδοξη εικόνα ότι η Σχολική Εφορία δουλεύει προγραμματισμένα, στη βάση πλάνου, με τη πλήρη στήριξη του Υπουργείου, τα κονδύλια και οι διαδικασίες είναι εκεί και είμαστε στη διάθεση τους».

Σε ερώτηση ποια έργα αφορούν τα 47 εκατομμύρια ευρώ στη Λάρνακα, η Υπουργός απάντησε πως «είναι η ανέγερση Τεχνικής Σχολής και νέου σχολείου στο Διανέλλειο και έχουμε και επεκτάσεις σχολείων. Υπάρχει ένας πλήρης κατάλογος που αφορά την προτεραιοποίηση που μας δίνει και η Σχολική Εφορία, δεν αποφασίζουμε πάντα από μόνοι μας» είπε.

Σημείωσε επίσης ότι «έργα γίνονται συνεχώς και επιβάλλεται να γίνονται για την αναβάθμιση των κτιρίων μας. Για να μπουν τα κλιματιστικά γίνεται και η αναβάθμιση του ηλεκτρομηχανολογικού δικτύου των σχολείων, το κάθε τι που κάνουμε έχει τρομερή δουλειά η οποία εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από την Εφορία» είπε και σημείωσε πως «αυτή η αγαστή συνεργασία ήδη δείχνει αποτελέσματα και θα δείξει ακόμα περισσότερα στο μέλλον».

Ερωτηθείσα για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στα σχολεία, η κυρία Μιχαηλίδου απάντησε πως «βρίσκονται ήδη σε όλα τα σχολεία. Ηδη ανακοινώθηκε από το 2023 σε συνεργασία με την Αρχή Ηλεκτρισμού Κύπρου, τοποθετήθηκαν τα φωτοβολταϊκά και προχωρούμε με άλλα πλάνα».

Σε ερώτηση για τους βανδαλισμούς σε σχολεία της Λάρνακας, η Υπουργός απάντησε πως «συζητήθηκε το θέμα ώστε να υπάρχει στήριξη. Με τις κάμερες τα πρώτα αποτελέσματα της πιλοτικής εφαρμογής σε άλλες επαρχίες είναι πολύ ενθαρρυντικά. Η Σχολική Εφορία θα ανακοινώσει σύντομα ότι από την άλλη εβδομάδα μπαίνουν σε τρία σχολεία της Λάρνακας πιλοτικά οι κάμερες και θα δούμε εκεί διαφορά» ανέφερε και πρόσθεσε πως «ο ρόλος όμως και η ευθύνη και των γονέων και του σχολείου και της Κοινότητας είναι πολύ σημαντικός εδώ σε θέματα βίας».

Απαντώντας σε άλλη ερώτηση η κα. Μιχαηλίδου είπε πως «υπάρχουν νομοθεσίες που εμπλέκουν τους ανήλικους και υπάρχει ρόλος όλων των Υπηρεσιών και του σχολείου και της Αστυνομίας και των Υπηρεσιών Κοινωνικής Ευημερίας. Για μας ως Υπουργείο Παιδείας πολύ σημαντική είναι και η πρόληψη, η οποία όμως θέλει χρόνο για να λειτουργήσει και ήδη βάλαμε αρκετά προγράμματα στα σχολεία».

Όπως ανέφερε η Υπουργός «μιλάμε πιά και για την καταστολή και γι’αυτό δουλεύουμε πολυεπίπεδα».

Σε ερώτηση για το θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, η Αθηνά Μιχαηλίδου απάντησε πως «στη βάση των χρονοδιαγραμμάτων και των εξαγγελιών μας, έχουμε ολοκληρώσει εντατικές συζητήσεις με πολλούς Φορείς και την επόμενη εβδομάδα παρουσιάζουμε την προκαταρκτική συνολική μας πρόταση».

Αφήνουμε, συνέχισε η Υπουργός «και πάλι περιθώριο διαλόγου, ποτέ δεν σταματά αυτή η διαδικασία, να ακούσουμε ανησυχίες, να ακούσουμε απόψεις από τους συνεργάτες μας, όχι μόνο από τις εκπαιδευτικές οργανώσεις αλλά και γονείς και μαθητές και άλλους φορείς, έτσι ώστε να δώσουμε επιτέλους, σε ένα θέμα που μας ταλανίζει εδώ και 50 χρόνια, μια ώθηση. Να αλλάξει και το κλίμα στο σχολείο, οι εκπαιδευτικοί μας να έχουν κίνητρα, να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα, να έχουμε χαρούμενους εκπαιδευτικούς και χαρούμενα παιδιά στα σχολεία μας» σημείωσε.

Σε ερώτηση τι προνοεί η αξιολόγηση αυτή, απάντησε πως «προνοεί πιο σύντομη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, να μην περιμένουν τόσα πολλά χρόνια, προνοεί συνεχή στήριξη και επαγγελματική τους κατάρτιση, ενημέρωση τους δηλαδή, προνοεί καλύτερο σύστημα αξιολόγηση τους, δηλαδή αντί τον ένα επιθεωρητή που πάει και τους βλέπει μια φορά το χρόνο συνήθως, καλύτερο και πιο αποτελεσματικό και δίκαιο τρόπο. Προνοεί επιλογή και δίνει επιλογή, αν θέλει κάποιος να γίνει διευθυντής ή εάν θέλει να μείνει στην τάξη» είπε.

Σε γενικές γραμμές ανέφερε «προνοεί να έχουμε καταρτισμένους ανθρώπους στα σχολεία μας, να έχουμε ανθρώπους που ενώ δουλεύουν, και σήμερα δουλεύουν πάρα πολλοί από αυτούς και κάνουν θαύματα στα δημόσια σχολεία, να αμείβονται γι’αυτό και όχι πάντα υλικά, αλλά με επιλογές».

Κληθείσα να αναφέρει κατά πόσον είναι αισιόδοξη ότι θα γίνει αποδεκτή αυτή η αξιολόγηση, η Υπουργός είπε πως «θεωρώ ότι θα έχουμε αντιδράσεις. Είναι ένα ζήτημα που έχει τρομερές αντιστάσεις, πάντοτε αυτού του είδους οι μεγάλες αλλαγές έχουν αντιστάσεις, είμαστε όμως πολύ τεκμηριωμένοι, είμαστε η τελευταία χώρα στην Ευρώπη που δεν έχει ένα σύγχρονο σύστημα αξιολόγησης».

Νομίζω συνέχισε «ότι δεν είναι πια απαίτηση του Υπουργείου, είναι απαίτηση της κοινωνίας και των ίδιων των εκπαιδευτικών και των παιδιών να έχουμε αλλαγή και σε αυτό το τομέα. Δεν είναι τυχαίο ότι αυτός ο τομέας σχετίζεται με την ποιότητα του εκπαιδευτικού μας συστήματος».

Σε ερώτηση εάν θα προχωρήσει το Υπουργείο Παιδείας με το σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών παρά τις αντιδράσεις, απάντησε πως «θα το προχωρήσουμε με τις λιγότερες δυνατές αντιδράσεις».

Από την πλευρά της η Πρόεδρος της Σχολικής Εφορίας Λάρνακας Γιάννα Νικολάου χαρακτήρισε «πολύ εποικοδομητική τη συνάντηση με την Υπουργό Παιδείας, αφού αναφερθήκαμε σε θέματα που αφορούν τα σχολεία μας. Ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση των κλιματιστικών σε όλα τα σχολεία και γίνεται τώρα η ηλεκτρολογική αναβάθμιση σε ορισμένα από αυτά και ευελπιστούμε να είναι όλα έτοιμα για την περίοδο των εξετάσεων».

Πρόσθεσε πως «έχουμε προχωρήσει και στη δεύτερη φάση υλοποίησης της εγκατάστασης των κλιματιστικών, είμαστε στη διαδικασία των προσφορών, οι οποίες λήγουν στις 3 Φεβρουαρίου για ηλεκτρολογική και μηχανολογική μελέτη των σχολείων. Αναφορικά με τις κάμερες είχαμε ένα αγώνα δρόμου και έγιναν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες, έχουν κατακυρωθεί οι προσφορές και τη Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου αρχίζει η τοποθέτηση καμερών σε τρία σχολεία της Λάρνακας, δηλαδή στα Δημοτικά Σχολεία Προδρόμου, Ζήνωνα και Λειβαδιών, όπου είχαμε και τις περισσότερες κακόβουλες ζημιές» σημείωσε.

Όπως είπε η κα. Νικολάου «έχουμε μια άριστη συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, συζητάμε όλα τα θέματα και προσπαθούμε να βρούμε τις όσο το δυνατόν καλύτερες λύσεις. Ταυτόχρονα βάση των προβλημάτων που υπάρχουν αξιολογούνται από τη Σχολική Εφορία, ποια είναι τα πιο σημαντικά και πιο επείγοντα και προχωρούμε».

Ανέφερε ακόμα ότι "φέτος υλοποιούνται σε σχολεία της Λάρνακας έργα αξίας 47 συνολικά εκατομμυρίων ευρώ και στη συνάντηση ενημερωθήκαμε για την ανέγερση της Τεχνικής Σχολής, των υπολοίπων σχολείων στη πόλη αλλά και για το Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Λειβαδιών - Ορόκλινης».

Σημειώνεται ότι μετά τη συνάντηση η Υπουργός Παιδείας με την Πρόεδρο και μέλη της Σχολικής Εφορίας επισκέφθηκαν το Λύκειο Αγίου Γεωργίου και το Γυμνάσιο Βεργίνας στη Λάρνακα, προκειμένου να εξεταστούν το θέμα των κτιρίων και των αθλητικών εγκαταστάσεων.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση