Kathimerini.com.cy
Το ζήτημα έλλειψης σχολικών συνοδών στα σχολεία λόγω και των «ανεπαρκών κονδυλίων» θέτει ο Βουλευτής Λάρνακας του ΑΚΕΛ, Ανδρέας Πασιουρτίδης, με αφορμή τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ακόμη ένας μαθητής για τη φοίτησή, ο Μάριος.
Σύμφωνα με την ανάρτηση του Βουλευτή στο Facebook, «ο Μάριος πάσχει, μεταξύ άλλων, από εγκεφαλική παράλυση τύπου σπαστική διπληγία. Ο Μάριος φέτος πηγαίνει στην Α' Τάξη στο Λύκειο Αραδίππου. Έχει ανάγκη από σχολικό συνοδό, τόσο για τις μετακινήσεις του κατά τις σχολικές ώρες, όσο και για την παρακολούθηση των μαθημάτων στην τάξη, αφού το πρόβλημά του δεν του επιτρέπει να μπορεί να παρακολουθεί, με την αναγκαία ταχύτητα, τη ροή του μαθήματος».
Ο κ. Πασιουρτίδης προσθέτει πως «μέχρι σήμερα οι προσπάθειες για εξασφάλιση σχολικού συνοδού, οι οποίες ξεκίνησαν από την οικογένεια του Μάριου, πολύ πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς, απέβησαν άκαρπες λόγω ανεπαρκούς κονδυλίου, με βάση τα όσα μεταφέρθηκαν στην οικογένεια από το αρμόδιο Επαρχιακό Γραφείο Παιδείας στη Λάρνακα» με τον ίδιο να ενημερώνει προσωπικά το γραφείο της Υπουργού Παιδείας, αναφορικά με το θέμα, ελπίζοντας να επιλυθεί άμεσα μετά και την απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου για πρόσληψη 90 σχολικών μονάδων για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης παγκύπρια.
Αυτούσια η ανάρτηση του Βουλευτή
Αυτός είναι ο Μάριος. Ο Μάριος πάσχει, μεταξύ άλλων, από εγκεφαλική παράλυση τύπου σπαστική διπληγία. Ο Μάριος φέτος πηγαίνει στην Α' Τάξη στο Λύκειο Αραδίππου. Έχει ανάγκη από σχολικό συνοδό, τόσο για τις μετακινήσεις του κατά τις σχολικές ώρες (τη δεδομένη στιγμή εξυπηρετείται από μία από τις δύο σχολικές συνοδούς που υπηρετούν στην μονάδα ειδικής εκπαίδευσης του Λυκείου, κάτι το οποίο δημιουργεί πρακτικά προβλήματα που επηρεάζουν και τα υπόλοιπα παιδιά της εν λόγω μονάδας), όσο και για την παρακολούθηση των μαθημάτων στην τάξη, αφού το πρόβλημά του δεν του επιτρέπει να μπορεί να παρακολουθεί, με την αναγκαία ταχύτητα, τη ροή του μαθήματος (δεν προλαβαίνει, για παράδειγμα, να αντιγράφει τον πίνακα με την ταχύτητα που το κάνουν οι υπόλοιποι συμμαθητές του).
Δυστυχώς, μέχρι σήμερα οι προσπάθειες για εξασφάλιση σχολικού συνοδού, οι οποίες ξεκίνησαν από την οικογένεια του Μάριου, πολύ πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς, απέβησαν άκαρπες λόγω ανεπαρκούς κονδυλίου, με βάση τα όσα μεταφέρθηκαν στην οικογένεια από το αρμόδιο Επαρχιακό Γραφείο Παιδείας στη Λάρνακα. Στο σημείο αυτό οφείλω να αναγνωρίσω ότι οι λειτουργοί του Επαρχιακού Γραφείου Παιδείας στη Λάρνακα, κατέβαλαν κάθε δυνατή προσπάθεια, αλλά όπως προκύπτει, η αδυναμία εξασφάλισης συνοδού για τον Μάριο οφείλεται στην έλλειψη κονδυλίου.
Έχω ενημερώσει προσωπικά το γραφείο της Υπουργού Παιδείας, αναφορικά με το θέμα και ελπίζω και εύχομαι ότι θα επιλυθεί άμεσα, λαμβανομένου υπόψη ότι, πριν λίγες μέρες το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε την πρόσληψη 90 σχολικών συνοδών για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης παγκύπρια.
Δεν αποτελεί αυτοσκοπό η δημοσιοποίηση τέτοιων ζητημάτων, αλλά δυστυχώς βρισκόμαστε ήδη στην τρίτη βδομάδα από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και κάθε μέρα που περνά αποβαίνει εις βάρος της μάθησης και της σχολικής προόδου του Μάριου.
(Σημείωση: τόσο οι φωτογραφίες, όσο και η δημοσιοποίηση του όλου ζητήματος γίνεται με τη σύμφωνη γνώμη του ίδιου του Μάριου και της οικογένειας του)
Α. Μιχαηλίδου: Θα εξετάσουμε ξανά το αίτημα – Μία προβληματική διαδικασία στη νομοθεσία
Το Υπουργείο προτίθεται να εξετάσει ξανά το αίτημα της οικογένειας του Μάριου για αποκλειστικό σχολικό συνοδό, δήλωσε στην «Κ» η υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου. Όπως είπε, «δημιουργήθηκε παραπληροφόρηση ότι το παιδί δεν έχει σχολικό συνοδό, όμως απλά οι γονείς ζητούν αποκλειστικότητα στον σχολικό συνοδό. Από την πλευρά μας θα δούμε ξανά την περίπτωση, για να εξετάσουμε αν μπορούμε να βοηθήσουμε στην αποκλειστικότητα». Κληθείσα να σχολιάσει την αναφορά του βουλευτή του ΑΚΕΛ, Ανδρέα Πασιουρτίδη, η κα Μιχαηλίδου είπε ότι δεν υπάρχει καμία έλλειψη κονδυλίου, τονίζοντας ότι το Υπουργείο προέβλεψε για απασχόληση περισσότερων σχολικών συνοδών.
Σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας είναι αδύνατο να γίνει πρόβλεψη για τις συνεχείς ανάγκες σε σχολικούς συνοδούς, λόγω της υφιστάμενης νομοθεσίας, στην οποία, όπως είπε χαρακτηριστικά, υπάρχει μία προβληματική διαδικασία. Όπως εξήγησε, η νομοθεσία επιτρέπει ανά πάσα στιγμή να υποβάλλονται αιτήματα για σχολικούς συνοδούς, τα οποία, είπε, είναι αδιανόητο να ικανοποιηθούν άμεσα. «Θα πρέπει η καινούρια νομοθεσία, της οποίας ο διάλογος -όπως εξαγγείλαμε- θα αρχίσει την επόμενη Δευτέρα, να προβλέπει, ώστε το Υπουργείο να γνωρίζει έγκαιρα, από την προηγούμενη σχολική χρονιά, τις ανάγκες των παιδιών. Με αυτόν τον τρόπο θα ξεκινά η νέα σχολικλη χρονιά τον Σεπτέμβρη και οι σχολικοί συνοδοί να βρίσκονται στις θέσεις τους», ανάφερε η κα Μιχαηλίδου.
Σύμφωνα με την υπουργό, κάποια από τα αιτήματα για σχολικούς συνοδούς δεν είναι δικαιολογημένα. Πρόσθεσε ότι λόγω της διαπίστωσης ότι υπάρχουν αυξημένοι αριθμοί σχολικών συνοδών, ορισμένοι γονείς αιτούνται την τελευταία στιγμή πρόσθετες στηρίξεις στα θέματα των συνοδών. Παρ’ όλα αυτά, σημείωσε, το Υπουργείο Παιδείας βλέπει την κάθε περίπτωση πολύ σοβαρά.