ΚΥΠΕ
Ενστάσεις για τη συζήτηση αλλαγής του ωρολογίου προγράμματος των σχολείων, εκφράζει το Κλαδικό Συμβούλιο Εκπαιδευτικών της Παγκύπριας Συντεχνίας ΙΣΟΤΗΤΑ, λέγοντας ότι η προσπάθεια προώθησης του ολοήμερου σχολείου στην Κύπρο δεν λαμβάνει υπόψη τις διαφορές που παρουσιάζουν τα κυπριακά σχολεία από εκείνα σε ευρωπαϊκές χώρες, όπου ισχύει το ολοήμερο σχολείο, τόσο στις υποδομές και στα μέσα συγκοινωνίας, όσο και στη θερμοκρασία, στη κουλτούρα και στις κοινωνικές δομές.
Σε ανακοίνωσή της, η Συντεχνία αναφέρει ότι «η εισήγηση για ολοήμερο σχολείο, σε όλες τις βαθμίδες, αποσκοπεί στην απομάκρυνση των παιδιών από την οικογένεια τους, στη στέρηση του ελεύθερου τους χρόνου και κατ’ επέκταση στην πλύση του εγκεφάλου τους», επισημαίνοντας ότι «το πρόβλημα έχει τις ρίζες του στην κατάργηση του 8ώρου, στην κατάργηση της Κυριακής ως ημέρα ξεκούρασης, στον εμπαιγμό του κόσμου ότι θα ανοίξουν περισσότερες θέσεις εργασίας, στην εκμετάλλευση γενικά του εργατικού προσωπικού από την εργοδοσία και τον πλουτισμό των λίγων εις βάρος των πολλών».
Αναφέρει, δε, ότι στόχος της πολιτείας δεν είναι το καλό του παιδιού αλλά η διάλυση του δημοσίου σχολείου, η προώθηση του ιδιωτικού σχολείου, των συμφερόντων των λίγων και η αποξένωση του παιδιού από την οικογένεια, ενώ τα εισοδήματα των γονέων συμπιέζονται.
Θέτει το ερώτημα, πώς επιδεικνύει η πολιτεία ενδιαφέρον για το καλό των παιδιών και του δημόσιου σχολείου, όταν για χρόνια δεν έχουν εγκατασταθεί κλιματιστικά στα σχολεία και δεν παρέχεται υλικοτεχνική υποδομή και μικρά τμήματα για καλύτερη εκμάθηση. «Όλα αυτά μας κάνουν καχύποπτους για την χρονική στιγμή που επέλεξαν, λίγους μήνες πριν τις προεδρικές εκλογές, να στρέψουν τα μάτια της κοινής γνώμης μακριά από τα πραγματικά προβλήματα και σκάνδαλα που ταλανίζουν την κοινωνία μας προκαλώντας αχρείαστη αναστάτωση στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε», προσθέτει η Συντεχνία.
Τέλος, καλεί όλες τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, τους μαθητές και τους γονείς σε συμπόρευση «για να σώσουμε έστω και την ύστατη στιγμή το δημόσιο σχολείο και να το κρατήσουμε μακριά από πολιτικές σκοπιμότητες και οικονομικά συμφέροντα». Ζητά να ληφθούν υπόψη οι απόψεις όλων των άμεσα επηρεαζόμενων, με ξεχωριστές δημοσκοπήσεις ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές, αφού επεξηγηθούν, με κάθε λεπτομέρεια, οι σκοποί που επιδιώκονται με αυτές και τα στοιχεία/δεδομένα στα οποία βασίζονται, όπως επίσης να μελετηθεί και ο αντίκτυπος στον ελεύθερο απογευματινό χρόνο των μαθητών, στην κατάσταση της οδικής κυκλοφορίας και στον χρόνο προσέλευσης των επηρεαζόμενων εργαζόμενων γονέων στην εργασία τους.