ΠΗΓΗ: Ανακοινώσεις
Το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε σήμερα, 14 Νοεμβρίου 2024, μετά από Πρόταση του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, την Εθνική Στρατηγική για την Πρόληψη και Διαχείριση της Βίας στο Σχολείο 2024-2028.
Η προσέγγιση της Εθνικής Στρατηγικής είναι ανθρωποκεντρική, ολιστική, ισορροπημένη και επιστημονικά τεκμηριωμένη ως προς την πρόληψη και διαχείριση του φαινομένου της βίας στο σχολείο.
Σκοπός της είναι η πρόληψη και αντιμετώπιση του φαινομένου της σχολικής βίας και παραβατικότητας, μέσω της δημιουργίας ενός ασφαλούς σχολικού κλίματος, το οποίο να προωθεί έμπρακτα κουλτούρα συμπερίληψης και την καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων.
Το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε την Εθνική Στρατηγική για την Πρόληψη και Διαχείριση της Βίας στο Σχολείο 2024-2028https://t.co/ZKzAuqy7zm pic.twitter.com/PmzdN7YKtn
— ΥΠΑΝ Κύπρου (@cymoec) November 14, 2024
Με την υιοθέτηση της ολιστικής προσέγγισης θα διασφαλιστεί η ενδυνάμωση και η ενεργός συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων στην πρόληψη και αντιμετώπιση των περιστατικών βίας στα σχολεία. Το κείμενο της Εθνικής Στρατηγικής, προκειμένου να οδηγεί στην εκπλήρωση του οράματος, της αποστολής και των στρατηγικών επιδιώξεων του Υπουργείου Παιδείας Αθλητισμού και Νεολαίας, ενισχύεται από τον σχεδιασμό και την υλοποίηση στοχευμένων δράσεων και δραστηριοτήτων στο πλαίσιο ενός Σχεδίου Δράσης, το οποίο οργανώνεται κάτω από τους εξής πέντε (5) πυλώνες:
- Διασφάλιση ασφαλούς και συμπεριληπτικού σχολικού περιβάλλοντος.
- Εκπαίδευση και ενδυνάμωση εκπαιδευτικών και γονέων/κηδεμόνων για πρόληψη και
διαχείριση της σχολικής βίας. - Εκπαίδευση και ενδυνάμωση παιδιών για πρόληψη και διαχείριση της σχολικής βίας.
- Μηχανισμοί παρακολούθησης και υλοποίησης των πολιτικών.
- Δημιουργία συνεργιών με άλλους φορείς και διασύνδεση με υπάρχουσες Νομοθεσίες και
Στρατηγικές.
Οι πιο πάνω Πυλώνες δημιουργούν ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο πολιτικής, επιστημονικά τεκμηριωμένο, που θα καταστήσει την Εθνική Στρατηγική βιώσιμη και αποτελεσματική και θα οδηγήσουν στην επίτευξη του σκοπού της για πρόληψη και αντιμετώπιση του φαινομένου της σχολικής βίας και παραβατικότητας.