Του Μάριου Χριστοφή
Τα Υπουργεία Μεταφορών και Δικαιοσύνης ετοίμασαν εισήγηση στην οποία οδηγός που καταγγέλλεται από το σύστημα φωτοεπισήμανσης, θα μπορεί να πληρώσει 50% πιο φθηνό το ύψος του προστίμου, όπως ανέφερε στην «Κ» ο Υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης, τονίζοντας παράλληλα ότι θα πρέπει να το κάνει σε διάστημα 15 ημέρων.
Η εν λόγω εισήγηση συμφωνήθηκε στο Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας και θα τεθεί ενώπιον της Βουλής μέσω τροποποίησης νομοσχεδίου, εφόσον εγκριθεί αρχικά από το Υπουργικό Συμβούλιο.
Ερωτηθείς αν στα αδικήματα συγκαταλέγεται και η παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη, ο κ. Βαφεάδης απάντησε ότι θα εξεταστεί από το Υπουργείο Δικαιοσύνης για το λόγο ότι είναι δύο αδικήματα και μελετάται αν θα ισχύει για το ένα ή και τα δύο.
Τέλος σύμφωνα με τον Υπουργό θα αυξηθεί και το χρονικό όριο καταβολής του προστίμου από τις 45 ημέρες στις 60 ημέρες.
Έρχονται προειδοποιητικά φανάρια πριν τις κάμερες
Προειδοποιητικά φανάρια 50 μέτρα πριν από την κάμερα φωτοεπισήμανσης που θα υποδεικνύουν στον οδηγό αν περνά άνετα από τη διασταύρωση, ή θα πρέπει να ελαττώσει, θα τοποθετηθούν τους επόμενους μήνες. Σύμφωνα με όσα δήλωσε σε συνέντευξή του στην «Κ» και στον δημοσιογράφο Παναγιώτη Ρουγκάλα, ο αρμόδιος υπουργός, Αλέξης Βαφεάδης, αναμένονται οι απαραίτητες εγκρίσεις από το Τμήμα Δημοσίων Έργων για να προχωρήσουν τα βελτιωτικά μέτρα του παρόντος συστήματος φωτοεπισήμανσης που έχουν προκύψει από τις συνεδρίες του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας.
Σύμφωνα με τον υπουργό, τα μέτρα αυτά θα γίνουν πριν από την έλευση των «έξυπνων φώτων» και θα είναι συμβατά και με τα «έξυπνα φώτα» που θα έρθουν σε κατοπινό στάδιο. Συγκεκριμένα, αναμένονται να υλοποιηθούν τους επόμενους τρεις με έξι μήνες.
Πρώτον, 50 μέτρα πριν από τις σταθερές κάμερες θα τοποθετηθούν επιπρόσθετα φανάρια τα οποία θα λειτουργούν ως προειδοποιητικά για την κατάσταση του φαναριού που θα συναντήσουν. Όπως είπε ο κ. Βαφεάδης, αν θα είναι πράσινα αυτά, σημαίνει ότι έχουν χρόνο να περάσουν τη διασταύρωση, άρα και ότι θα βρουν μπροστά τους πράσινο φανάρι. Αν θα πάλλονται πορτοκαλί, τότε θα προειδοποιούν ότι ο οδηγοί θα πρέπει να κόψουν ταχύτητα, αφού μπροστά τους δεν θα έχουν τον απαραίτητο χρόνο για να περάσουν τη διασταύρωση.
Ο κ. Βαφεάδης ξεκαθάρισε πάντως ότι την ώρα που είναι πορτοκαλί, αν ο ανεμοθώρακας του οχήματος περάσει την γραμμή του αλτ, τότε δεν θεωρείται παράβαση και δεν παίρνει πρόστιμο ο πολίτης. Όπως και να έχει, πρόσθεσε, το πορτοκαλί είναι προειδοποιητικό για να σταματήσει ο πολίτης και όχι για να επιταχύνει ώστε να περάσει το φανάρι.
Δεύτερον, στις διασταυρώσεις για να στρίψει ένας οδηγός δεξιά, δεν θα σβήνει απότομα το πράσινο, θα παραμένει πράσινο και όταν φτάσει κοντά ο χρόνος που θα αλλάξει σε κόκκινο, τότε θα πάλλεται η πορτοκαλί ένδειξη.
Τρίτον, θα βαφτούν οι γραμμές του αλτ με εντονότερα χρώματα, θα γίνουν πιο ευδιάκριτα τα όρια και στο επόμενο διάστημα θα καταλήξουν οι εμπειρογνώμονες στην ορθή διαμόρφωση.