ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Έρχονται προειδοποιητικά φανάρια πριν τις κάμερες - Ποιος ο ρόλος τους

Πρόκειται για ένα από τα τρία βελτιωτικά - διορθωτικά μέτρα στο παρόν σύστημα φωτοεπισήμανσης

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Προειδοποιητικά φανάρια 50 μέτρα πριν από την κάμερα φωτοεπισήμανσης που θα υποδεικνύουν στον οδηγό αν περνά άνετα από τη διασταύρωση, ή θα πρέπει να ελαττώσει, θα τοποθετηθούν τους επόμενους μήνες. Πρόκειται για ένα από τα τρία  βελτιωτικά - διορθωτικά μέτρα στο παρόν σύστημα φωτοεπισήμανσης που αναμένεται να λάβει το Υπουργείο Μεταφορών.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε σε συνέντευξή του στην «Κ» και τον δημοσιογράφο Παναγιώτη Ρουγκάλα, ο αρμόδιος υπουργός, Αλέξης Βαφεάδης, αναμένονται οι απαραίτητες εγκρίσεις από το Τμήμα Δημοσίων Έργων για να προχωρήσουν τα βελτιωτικά μέτρα του παρόντος συστήματος φωτοεπισήμανσης που έχουν προκύψει από τις συνεδρίες του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας.

Σύμφωνα με τον υπουργό, τα μέτρα αυτά θα γίνουν πριν από την έλευση των «έξυπνων φώτων» και θα είναι συμβατά και με τα «έξυπνα φώτα» που θα έρθουν σε κατοπινό στάδιο. Συγκεκριμένα, αναμένονται να υλοποιηθούν τους επόμενους τρεις με έξι μήνες.

Τα μέτρα αυτά θα γίνουν πριν από την έλευση των «έξυπνων φώτων» και θα είναι συμβατά και με τα «έξυπνα φώτα» που θα έρθουν σε κατοπινό στάδιο.

Πρώτον, 50 μέτρα πριν από τις σταθερές κάμερες θα τοποθετηθούν επιπρόσθετα φανάρια τα οποία θα λειτουργούν ως προειδοποιητικά για την κατάσταση του φαναριού που θα συναντήσουν. Όπως είπε ο κ. Βαφεάδης, αν θα είναι πράσινα αυτά, σημαίνει ότι έχουν χρόνο να περάσουν τη διασταύρωση, άρα και ότι θα βρουν μπροστά τους πράσινο φανάρι. Αν θα πάλλονται πορτοκαλί, τότε θα προειδοποιούν ότι ο οδηγοί θα πρέπει να κόψουν ταχύτητα, αφού μπροστά τους δεν θα έχουν τον απαραίτητο χρόνο για να περάσουν τη διασταύρωση.

Ο κ. Βαφεάδης ξεκαθάρισε πάντως ότι την ώρα που είναι πορτοκαλί, αν ο ανεμοθώρακας του οχήματος περάσει την γραμμή του αλτ, τότε δεν θεωρείται παράβαση και δεν παίρνει πρόστιμο ο πολίτης. Όπως και να έχει, πρόσθεσε, το πορτοκαλί είναι προειδοποιητικό για να σταματήσει ο πολίτης και όχι για να επιταχύνει ώστε να περάσει το φανάρι. 

Δεύτερον, στις διασταυρώσεις για να στρίψει ένας οδηγός δεξιά, δεν θα σβήνει απότομα το πράσινο, θα παραμένει πράσινο και όταν φτάσει κοντά ο χρόνος που θα αλλάξει σε κόκκινο, τότε θα πάλλεται η πορτοκαλί ένδειξη.

Τρίτον, θα βαφτούν οι γραμμές του αλτ με εντονότερα χρώματα, θα γίνουν πιο ευδιάκριτα τα όρια και στο επόμενο διάστημα θα καταλήξουν οι εμπειρογνώμονες στην ορθή διαμόρφωση.

Τέλος στο σενάριο χρονομέτρων

Αναφορικά με τα χρονόμετρα, ο κ. Βαφεάδης ξεκαθάρισε ότι δεν θα μπουν. «Όχι γιατί δεν το έχω ζητήσει, όχι γιατί δεν το έχω επιδιώξει. Οι εμπειρογνώμονες έχουν κάνει ξεκάθαρο πως, σε όλες τις διασταυρώσεις που έχουν μπει συστήματα φωτοεπισήμανσης θα μπουν «έξυπνα φώτα». Είναι αυτόνομα, αποφασίζουν με αλγόριθμους κατά πόσο θα παραμένουν ανοιχτά, και δεν μπορούν να συνδυαστούν με χρονόμετρα», διευκρίνισε.

Τέλος, ο υπουργός είπε, «είμαστε στη διαδικασία προσφορών για τα έξυπνα φώτα και εντός του 2024 θέλω να τα δω να εφαρμόζονται. Πρώτα θα μπουν στη Λεμεσό και μετά στη Λευκωσία, τα οποία θα είναι 50 για τη Λεμεσό και 75 για τη Λευκωσία. Δεν θα προσφοροδοτήσω την ανάποδη χρονομέτρηση για εφαρμογή τους στο παρόν σύστημα, λίγο πριν από την εφαρμογή των έξυπνων φώτων. Τα έξυπνα φώτα υπολογίζεται πως θα μειώσουν τη συμφόρηση από 10-20% στις πόλεις και είναι μία επένδυση 6-7 εκατ. ευρώ. Τα έξυπνα φώτα θα μπουν το τρίτο με τέταρτο τρίμηνο του 2024».

Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρη τη συνέντευξη του Υπουργού Μεταφορών Αλέξη Βαφεάδη στην «Καθημερινή» της Κυριακής.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Κύπρος: Τελευταία Ενημέρωση