ΚΥΠΕ
Την αντίθεση τους στους σχεδιασμούς του Τμήματος Δημοσίων Έργων και του Δήμου Λεμεσού, για δημιουργία κυκλικού κόμβου στη διασταύρωση της Λεωφόρου Αρχιεπισκόπου Μακαρίου Γ’ με την οδό Αγίας Φυλάξεως (φώτα Café Pari), εξέφρασαν πολίτες που πραγματοποίησαν διαμαρτυρία, στο χώρο των Λανιτείων εκπαιδευτηρίων, ο παιδότοπος και το πράσινο του οποίου θα επηρεαστούν από το έργο.
Σε δήλωση του κατά τη διάρκεια της διαμαρτυρίας, που έγινε με πρωτοβουλία του Κινήματος Οικολόγων – Συνεργασία Πολιτών, ο Πρόεδρος της Εφορείας Ελληνικών Εκπαιδευτηρίων Λεμεσού, Ντίνος Έλληνας, τόνισε πως το κληροδότημα Λανίτη, σύμφωνα με παλαιότερη απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, για την Γ’ Αστική, δεν μπορεί να απαλλοτριωθεί, ούτε με απόφαση Υπουργικού Συμβουλίου.
«Η απόφαση μας είναι αρνητική, γιατί δεν έχουμε πειστεί ότι αυτό το έργο θα εξυπηρετήσει την πόλη», είπε ο κ.Έλληνας, προσθέτοντας ότι «οι ειδικοί, που είναι ο σύμβουλος του κράτους, το ΕΤΕΚ, προτείνει άλλες λύσεις, άλλες υπαλλακτικές προτάσεις για να βοηθηθεί η πόλη και το κυκλοφοριακό πρόβλημα που ίσως υπάρχει σε αυτή την περιοχή».
Ο Πρόεδρος της Σχολικής Εφορείας Λεμεσού χαιρέτισε την πρωτοβουλία του Κινήματος Οικολόγων – Συνεργασία Πολιτών, για την εκδήλωση διαμαρτυρίας καθώς και τα παιδιά που συμμετείχαν, ενώ κάλεσε και τα υπόλοιπα κόμματα «να προβληματιστούν» και «να πράξουν το ίδιο».
Ο Αναπληρωτής Πρόεδρος Κινήματος Οικολόγων – Συνεργασία Πολιτών, Άλκης Παπής, δήλωσε από την πλευρά του ότι, μετά από εξέταση της μελέτης που βρίσκεται αναρτημένη στην ιστοσελίδα του Δήμου Λεμεσού, διαπιστώνεται πως αυτή «βασίζεται σε παρωχημένες απαιτήσεις του Τοπικού Σχεδίου Λεμεσού, ενώ υπάρχει το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ)».
Αν και οι διασταυρώσεις είναι γενικά μελανά σημεία στο οδικό δίκτυο, όπως φαίνεται από στατιστικά της Αστυνομίας, είπε ο κ. Παπής, στη συγκεκριμένη περίπτωση αυτό δεν ισχύει, ενώ υπέδειξε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κυκλικός κόμβος Αγίου Νικολάου.
«Ας τους δώσουμε το ποδήλατο για να διασταυρώσουν τον κυκλικό κόμβο Αγίου Νικολάου για να καταλάβουν τι σημαίνει οδική ασφάλεια, ας πάνε πεζοί να διασταυρώσουν τον κόμβο Αγίου Νικολάου να δουν πως τον διασταυρώνει ο πολίτης και μετά ας κάνουν κυκλικό κόμβο σε αυτό το σημείο», ανέφερε.
Την ίδια ώρα υπογράμμισε πως και άλλες ρυθμίσεις να γίνουν «μόνο και ότι βάζουν πόδι εντός του Λανιτείου και εντός αυτού του χώρου, θα έπρεπε να σταματήσουμε να συζητούμε» και διερωτήθηκε αν τα αρμόδια Υπουργεία προωθούν Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα ή προωθούν άλλα σχέδια.
«Αν δεν μειωθούν τα αυτοκίνητα, αν δεν δώσουμε κίνητρα στον πεζό, αν δεν μπουν βιώσιμες αστικές κινητικότητες στην πράξη, αν δεν έχουμε λεωφορεία, δημόσια συγκοινωνία, αποτελεσματική, αξιόπιστη και πυκνή, δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτε», κατέληξε στη δήλωση του.
Την αντίθεση του ΕΤΕΚ στη δημιουργία κυκλικού κόμβου εξέφρασε και ο Πρόεδρος της Περιφερειακής Επιτροπής Λεμεσού Ντίνος Νικολαΐδης, αναφέροντας ότι «δεν εξυπηρετεί ένας κυκλικός κόμβος στο να λύσει τα προβλήματα που δημιουργούνται, αν δημιουργούνται, στη διασταύρωση» και η δημιουργία του αντίκειται στους σχεδιασμούς της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.
«Έχουμε κυκλικό κόμβο 500 μέτρα παραπέρα (Αγίου Νικολάου) ο οποίος δημιουργεί προβλήματα αντί να λύνει», είπε και σημείωσε ότι «ήρθε το ΣΒΑΚ, το οποίο κόστισε γύρω στις 900 χιλιάδες ευρώ και το οποίο πρέπει να εφαρμόσουμε και με βάση αυτό πρέπει να λειτουργήσει πλέον η σκέψη μας για τους σχεδιασμούς».
Υπέδειξε δε ότι το ΣΒΑΚ δεν αναφέρει ως λύση τον κυκλικό κόμβο και πως «οι αρχές του ΣΒΑΚ λένε ότι πρέπει να προωθήσουμε τον άνθρωπο, να βοηθήσουμε την πεζοκίνηση, να βοηθήσουμε την ποδηλατοκίνηση, να βοηθήσουμε τα δημόσια μέσα μαζικής μεταφοράς».
«Σε έναν κυκλικό κόμβο δεν μπορεί ούτε ποδήλατο να πάει, ούτε ο άνθρωπος να περπατήσει, ούτε στάσεις λεωφορείου να μπουν κοντά», φέρνοντας ξανά ως παράδειγμα τον κυκλικό κόμβο Αγίου Νικολάου.