ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Κομισιόν: Έρευνα σε Facebook – Instagram για τον έλεγχο περιεχομένου ενόψει ευρωεκλογών

Οι εικαζόμενες παραβάσεις αφορούν την πρακτική της Meta σχετικά με παραπλανητικές διαφημίσεις

Αλεξάνδρα Βουδούρη

Νέα έρευνα για τον τρόπο που οι δημοφιλείς πλατφόρμες της Meta, Facebook και Instagram, αντιμετωπίζουν την παραπληροφόρηση, στο πλαίσιο της πράξης ψηφιακών υπηρεσιών (DSA) και εν μέσω ανησυχιών για ρωσική επιρροή σε διάφορα δίκτυα, ιδιαίτερα ενόψει των ευρωπαϊκών εκλογών, δρομολογεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Οι εικαζόμενες παραβάσεις αφορούν την πρακτική της Meta σχετικά με παραπλανητικές διαφημίσεις, καθώς και το πολιτικό περιεχόμενο των προσφερόμενων υπηρεσιών της, ανέφερε εκπρόσωπος της Κομισιόν.

Σύμφωνα, άλλωστε, με τη σχετική ανακοίνωση της Επιτροπής, το δίκτυο διαφημίσεων της Meta είναι ευάλωτο στην παραπληροφόρηση και δυνητικός στόχος των ρωσικών δικτύων.

Εκπρόσωπος της Κομισιόν διευκρίνισε, παράλληλα, ότι οι δημοφιλείς πλατφόρμες δεν περιλαμβάνουν μηχανισμούς παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο καθώς η Meta δεν αντικατέστησε τελικά το σχετικό «εργαλείο» CrowdTangle, καθιστώντας δύσκολο για ερευνητές να αντιληφθούν τις προσπάθειες της εταιρείας να ελέγξει παράνομο περιεχόμενο.

Με δεδομένο ότι σχεδόν 250 εκατομμύρια είναι οι ενεργοί χρήστες του Facebook και Instagram, ενόψει των ευρωπαϊκών εκλογών αλλά και εθνικών εκλογών σε διάφορα κράτη-μέλη, μια τέτοια έλλειψη θα μπορούσε να έχει επιβλαβείς επιπτώσεις στις εκλογικές διαδικασίες, εξηγεί η ανακοίνωση της Κομισιόν, δίνοντας έμφαση ακριβώς στην έλλειψη δυνατότητας παρακολούθησης της παραπληροφόρησης και της δυνατότητας παρέμβασης σε πραγματικό χρόνο από φορείς ελέγχου των πληροφοριών ή εκλογικούς φορείς.

Εξάλλου, ερωτήματα έχουν προκύψει και για την έλλειψη διακριτού πολιτικού περιεχομένου, αλλά και των σχετικών μηχανισμών που επισημαίνουν ότι το περιεχόμενο κάποιων αναρτήσεων ή διαφημίσεων είναι παράνομο.

Η Κομισιόν έχει δώσει διορία 5 ημερών, όπως ανέφερε εκπρόσωπός της για να απαντήσει η Meta. Ωστόσο, δεν είναι ξεκάθαρο το χρονοδιάγραμμα που θα απαιτηθεί από την εταιρεία για να προχωρήσει στις απαιτούμενες αλλαγές.

«Είμαστε βέβαιοι ότι θα ενεργήσουν άμεσα», ανέφερε εκπρόσωπος της Κομισιόν, προσθέτοντας ότι «δεν είναι προς το συμφέρον κανενός μια πλατφόρμα να γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης από ρωσικούς παράγοντες».

Σύμφωνα με τη DSA, εταιρείες που χαρακτηρίζονται ως πολύ μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες (VLOP) και με πάνω από 45 εκατομμύρια χρήστες ετησίως στην Ε.Ε., πρέπει να ευθυγραμμίζονται με τους αυστηρούς κανόνες διαφάνειας και προστασίας των ανήλικων χρηστών.

Την περασμένη εβδομάδα, η Κομισιόν είχε απευθύνει έκκληση προς το TikTok και την πλατφόρμα Χ να θέσουν σε εφαρμογή τις εκλογικές κατευθυντήριες γραμμές, στο πλαίσιο της DSA, που έχουν στόχο να βοηθούν τις πλατφόρμες και τις μηχανές αναζητήσεων να αντιμετωπίζουν κινδύνους, που σχετίζονται με την ακεραιότητα των εκλογών μέσω των σχετικών υπηρεσιών τους.

Είχε προηγηθεί, πάντως, έρευνα της Κομισιόν για το TikTok, πριν από λίγες ημέρες και πάλι στο πλαίσιο της DSA.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Κόσμος: Τελευταία Ενημέρωση