Kathimerini.com.cy
Στους ύφαλους των διαφορετικών απόψεων μεταξύ των κρατών μελών, με την Κύπρο και τις άλλες ναυτιλιακές χώρες να μη χρεώνονται αυτή τη φορά πλήρως την ευθύνη για την καθυστέρηση, βρίσκεται η προοπτική εφαρμογής του ορίου στην τιμή του Ρωσικού πετρελαίου που θα μπορεί να μεταφέρεται με πλοία με σημαία της ΕΕ σε τρίτες χώρες, καθώς διπλωμάτες από διαφορετικές αντιπροσωπείες που μίλησαν στην «Κ» υπέδειξαν πως το κύριο πρόβλημα είναι η διαφωνία της Πολωνίας και κάποιων χωρών της Βαλτικής.
Το πλαφόν στην τιμή ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται μέσω τάνκερ, που προωθείται από τους G7 - ιδιαίτερα από τις ΗΠΑ - και σχεδιάζεται να τεθεί σε εφαρμογή στις 5 Δεκεμβρίου, ουσιαστικά αφορά την απαγόρευση της ασφάλισης και της παροχής άλλων υπηρεσιών σε πλοία που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο το οποίο πωλείται πάνω από μια συγκεκριμένη τιμή.
Το μέτρο είναι σημαντικό γιατί πρακτικά κλείνει τις διόδους της Ρωσίας για εξαγωγές πετρελαίου ανά το παγκόσμιο σε τιμές πάνω από ένα ορισμένο όριο, κάτι που σημαίνει πως δεν διακόπτεται η ροή πετρελαίου σε τρίτες χώρες που το χρειάζονται αλλά περιορίζεται το περιθώριο κέρδους για τη Ρωσία.
Διαβάστε το ρεπορτάζ του Γιώργου Κακούρη στην έντυπη έκδοση της «Κ».
Γίνετε συνδρομητής της έντυπης έκδοσης στο κινητό σας, με μια εβδομάδα δωρεάν συνδρομή.