Το chatbot της Klarna –της εταιρείας που δίνει στους καταναλωτές την ευχέρεια να κάνουν αγορές άμεσα πληρώνοντας σε δεύτερο χρόνο– χειρίζεται τα δύο τρίτα από τις ερωτήσεις εξυπηρέτησης των πελατών της, διεκπεραιώνοντας δουλειά 700 υπαλλήλων πλήρους απασχόλησης.
Η σουηδική εταιρεία χρηματοοικονομικής τεχνολογίας που διαθέτει 150 εκατ. πελάτες σε όλο τον κόσμο συνεργάστηκε με την OpenAI για την ανάπτυξη ενός διαδικτυακού βοηθού τεχνητής νοημοσύνης για την εξυπηρέτηση πελατών στην εφαρμογή της.
Τον πρώτο μήνα λειτουργίας του, το bot είχε 2,3 εκατ. συνομιλίες με πελάτες, με την με την Klarna να εκτιμά ότι θα οδηγήσει σε ενίσχυση των κερδών κατά 40 εκατ. δολάρια φέτος.
Σύμφωνα με την Klarna, το chatbot παρέχει υπηρεσίες του ίδιου επιπέδου ενός υπαλλήλου, αλλά πολύ ταχύτερα, ικανοποιώντας ένα τυπικό αίτημα σε λιγότερο από δύο λεπτά – σε σχέση με τα 11 λεπτά που απαιτούνταν μέχρι πρότινος. Επιπλέον, παρέχει πιο ακριβείς πληροφορίες, μειώνοντας κατά 25% τις επαναλήψεις αιτημάτων.
Ο βοηθός τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να διαχειριστεί πληθώρα από απορίες των πελατών που αφορούν πληρωμές, επιστροφές προϊόντων ή χρημάτων, ακυρώσεις και λογής ασάφειες. Μιλά 35 γλώσσες και είναι διαθέσιμος σε 23 χώρες.
«Αυτή η επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης στην επικοινωνία με τους πελάτες σημαίνει ανώτερες εμπειρίες για τους πελάτες μας σε καλύτερες τιμές, πιο ενδιαφέρουσες προκλήσεις για τους υπαλλήλους μας και καλύτερες αποδόσεις για τους επενδυτές μας», σημειώνει ο Σεμπάστιαν Σιεμιατκόφσκι, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Klarna.
«Είμαστε ενθουσιασμένοι για αυτή την υπηρεσία που υπογραμμίζει, ωστόσο, τον βαθύ αντίκτυπο που θα έχει η τεχνητή νοημοσύνη στην κοινωνία. Θέλουμε να τονίσουμε εκ νέου και να ενθαρρύνουμε την κοινωνία και τους πολιτικούς να εξετάσουν το θέμα προσεκτικά, και πιστεύουμε ότι μια συνετή, ενημερωμένη και σταθερή διαχείριση θα είναι κρίσιμη για την πλοήγηση σε αυτόν τον μετασχηματισμό των κοινωνιών μας», πρόσθεσε.
Παρ’ όλα αυτά, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν να επικοινωνήσουν με ανθρώπους, αν το επιθυμούν, με την Klarna να διαβεβαιώνει πως η ευρεία χρήση του bot δεν θα οδηγήσει σε απολύσεις.
Σημειώνεται πως η σαρωτική επίδραση της τεχνητής νοημοσύνης και της αυτοματοποίησης που συνεπάγεται στην αγορά εργασίας έχει προκαλέσει σε πολλούς τομείς την ανησυχία ενδεχόμενων περικοπών ανθρώπινου δυναμικού.
Πηγή: The Times