ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Eurostat: Πτώση ποσοστού Κυπρίων που χρησιμοποίησαν υπηρεσίες e-government το 2023

Τα δεδομένα αφορούν το ποσοστό των πολιτών της ΕΕ ηλικίας 16 - 74 ετών που έχουν χρησιμοποιήσει ιστοσελίδα ή εφαρμογή μιας δημόσιας αρχής ( e-government) τους προηγούμενους 12 μήνες

ΚΥΠΕ

Η Κύπρος ήταν το 2023 μια από τις χώρες με τα χαμηλότερα ποσοστά πολιτών που αλληλεπιδρούν με τις δημόσιες αρχές μέσω διαδικτύου (66%), αλλά κοντά στον μέσο όρο της ΕΕ (69%), αρκετά ψηλότερα από τη χώρα με το μικρότερο ποσοστό, τη Ρουμανία (23%) και αρκετά χαμηλότερα από τη χώρα με το υψηλότερο ποσοστό, τη Δανία (98%), σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Eurostat, η στατιστική υπηρεσία της ΕΕ.

 

Από τα δεδομένα ξεχωρίζει πάντως το γεγονός πως το ποσοστό στην Κύπρο μειώθηκε σημαντικά σε σχέση με το 2022, όταν βρισκόταν στο 90%. Την ίδια περίοδο, σε επίπεδο ΕΕ σημειώθηκε μικρή αύξηση από 68% σε 69%.

Τα δεδομένα αφορούν το ποσοστό των πολιτών της ΕΕ ηλικίας 16 - 74 ετών που έχουν χρησιμοποιήσει ιστοσελίδα ή εφαρμογή μιας δημόσιας αρχής ( e-government) τους προηγούμενους 12 μήνες.

Μεταξύ των κρατών μελών, το υψηλότερο μερίδιο για το 2023 καταγράφηκε στη Δανία (98%), τη Φινλανδία, τις Κάτω Χώρες και τη Σουηδία (σε όλες 95%). Τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν στη Ρουμανία (23%), τη Βουλγαρία (30%) και τη Γερμανία (58%).

Ανά δραστηριότητα, η πιο δημοφιλής πανευρωπαϊκά δραστηριότητα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης για τους πολίτες της ΕΕ το 2023 ήταν η ενημέρωση για υπηρεσίες, παροχές, νόμους, ώρες λειτουργίας (42%). Ακολουθούσαν η λήψη ή εκτύπωση επίσημων εντύπων (40%), η πρόσβαση σε προσωπικές πληροφορίες (39%) και η πραγματοποίηση ραντεβού ή κράτησης και η λήψη επίσημης επικοινωνίας ή εγγράφων (37% και για τα δύο).

Χαμηλότερα ήταν τα ποσοστά των φυσικών προσώπων που υπέβαλαν φορολογικές δηλώσεις ηλεκτρονικά (29%), ή που είχαν πρόσβαση σε δημόσιες βάσεις δεδομένων ή μητρώα (19%), ζήτησαν επίσημα έγγραφα ή πιστοποιητικά (18%) ή ζήτησαν παροχές και ωφελήματα μέσω διαδικτύου (17%).

Στην Κύπρο η δραστηριότητα με το μεγαλύτερο μερίδιο ήταν η ενημέρωση για υπηρεσίες και τα λοιπά (50%), η πρόσβαση σε προσωπικές πληροφορίες (43%), η λήψη ή η εκτύπωση επίσημων εντύπων (31%), αιτήματα για παροχές και ωφελήματα μέσω διαδικτύου (28%) και η πρόσβαση σε δημόσιες βάσεις δεδομένων ή μητρώα (25%).

Ακολουθούσαν η υποβολή φορολογικών δηλώσεων (23%), αιτήσεις για επίσημα έγγραφα ή πιστοποιητικά (22%), η λήψη επίσημης επικοινωνίας ή εγγράφων (19%) και η πραγματοποίηση ραντεβού ή κράτησης (15%).

Η σημαντικότερη μεταβολή στην Κύπρο σε σχέση με το 2022 καταγράφηκε στη λήψη επίσημης επικοινωνίας ή εγγράφων, από 88% σε 19%, ενώ μειώσεις καταγράφηκαν στην πρόσβαση σε προσωπικές πληροφορίες (από 51% σε 43%) και στην πραγματοποίηση ραντεβού (από 32% σε 15%) όπου το μερίδιο μειώθηκε. Ωστόσο αυξήθηκε σημαντικά το ποσοστό των πολιτών που αναζητούν πληροφορίες (από 41% σε 50%), που αιτούνται παροχές ή ωφελήματα (από 11% σε 28%) και που αναζητούν πρόσβαση σε δημόσιες βάσεις δεδομένων ή μητρώα (από 15% σε 25%).

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Νέα: Τελευταία Ενημέρωση

Ο εκτελεστικός παραγωγός της ταινίας «The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy», Robbie Stamp, έρχεται στο Digital Agenda Cyprus ...
Kathimerini.com.cy
 |  ΝΕΑ
Για να αποτρέψουμε τον κίνδυνο εμφάνισης κακομαθημένων μηχανών, θα πρέπει να ξαναθυμηθούμε τις θεωρίες των κινήτρων
Kathimerini.gr
 |  ΝΕΑ