Kathimerini.gr
Ανακοίνωση σχετικά με το φορτίο της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας 63501 που συγκρούστηκε με την επιβατική στο δυστύχημα των Τεμπών εξέδωσε η Hellenic Train, στον απόηχο και των αναφορών του πρωθυπουργού για το ζήτημα στη χθεσινή συνέντευξή του.
Σύμφωνα με όσα υποστηρίζει:
Η σύνθεσή της περιλάμβανε 13 βαγόνια, εκ των οποίων:
Τα τρία πρώτα, που εκτροχιάστηκαν, μετέφεραν πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες).
Τα υπόλοιπα δέκα περιείχαν εμπορευματοκιβώτια με:
• Παρασκευάσματα διατροφής (4ο – 7ο βαγόνι)
• Μπίρες (8ο – 9ο βαγόνι)
• Σύρματα από σίδηρο (10ο – 11ο βαγόνι)
• Κενά εμπορευματοκιβώτια (12ο – 13ο βαγόνι)
«Η εταιρεία έχει ήδη παραδώσει όλα τα απαιτούμενα δεδομένα στις αρμόδιες αρχές και έχει απαντήσει σε κάθε σχετικό ερώτημα», τονίζεται ακόμη και προστίθεται πως το θέμα του φορτίου έχει ήδη διευκρινιστεί στο πλαίσιο ερώτησης που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Με γνώμονα την πλήρη διαλεύκανση της τραγωδίας στα Τέμπη, η Hellenic Train επαναλαμβάνει τη σταθερή της δέσμευση για συνεργασία, από την πρώτη στιγμή, παρέχοντας όλα τα διαθέσιμα στοιχεία, με απόλυτη διαφάνεια και υπευθυνότητα σε κάθε αρμόδια αρχή.
Με σεβασμό στο αίτημα των οικογενειών των θυμάτων και της κοινωνίας για την αλήθεια, η εταιρεία συνεχίζει να συμβάλλει ενεργά στη διερεύνηση της υπόθεσης.
Η εταιρεία έχει ήδη παραδώσει όλα τα απαιτούμενα δεδομένα στις αρμόδιες αρχές και έχει απαντήσει σε κάθε σχετικό ερώτημα.
Το θέμα του φορτίου της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας 63501 έχει ήδη διευκρινιστεί, στο πλαίσιο της ερώτησης 2506/03.03.2023, που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων.
Τι μετέφερε η αμαξοστοιχία;
Η σύνθεσή της περιλάμβανε 13 βαγόνια, εκ των οποίων:
Τα τρία πρώτα, που εκτροχιάστηκαν, μετέφεραν πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες).
Τα υπόλοιπα δέκα περιείχαν εμπορευματοκιβώτια με:
• Παρασκευάσματα διατροφής (4ο – 7ο βαγόνι)
• Μπίρες (8ο – 9ο βαγόνι)
• Σύρματα από σίδηρο (10ο – 11ο βαγόνι)
• Κενά εμπορευματοκιβώτια (12ο – 13ο βαγόνι)
Σύμφωνα με τα τηρούμενα αρχεία της εταιρείας μας και κατά δήλωση του πελάτη/διαμεταφορέα, το περιεχόμενο των σφραγισμένων εμπορευματοκιβωτίων, όπως προβλέπεται από τους εθνικούς και διεθνείς κανονισμούς για τη σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων, έχει αποτυπωθεί λεπτομερώς στο φύλλο σύνθεσης και έχει τεθεί στη διάθεση των Αρχών.
Η Hellenic Train θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τις αρμόδιες αρχές, με διαφάνεια και υπευθυνότητα».
Τι είπε χθες ο πρωθυπουργός
Υπενθυμίζεται ότι χθες στον Alpha o πρωθυπουργός, σχολιάζοντας το γεγονός ότι παλαιότερα είχε υποστηρίξει ότι η εμπορική αμαξοστοιχία δεν μετέφερε παράνομο εύφλεκτο υλικό που μπορεί να προκάλεσε την έκρηξη, είπε πως σήμερα «δεν υπάρχει καμία βεβαιότητα», πως «υπάρχουν πολλά ενδεχόμενα ανοιχτά» και «ο μόνος ο οποίος θα αξιολογήσει τελικά το υλικό και θα πει, ναι έχω βάσιμες ενδείξεις ότι το τρένο αυτό μπορεί να μετέφερε κάτι άλλο, άρα πρέπει να ασκήσω τις σχετικές διώξεις και από κει και πέρα όλοι να κάνουν αυτό το οποίο πρέπει, είναι ο εφέτης ανακριτής».
Ερωτώμενος γιατί είχε παλαιότερα υποστηρίξει το αντίθετο, εξήγησε ότι τότε ήταν απολύτως βέβαιος, «διότι γι’ αυτό με είχαν διαβεβαιώσει οι εμπλεκόμενοι: η Hellenic Train, με απάντηση σε ερώτηση που είχε γίνει στη Βουλή, η Πυροσβεστική, ο ΟΣΕ», θυμίζοντας πως «ένα χρόνο μετά, είπα ότι όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά. Αρα, εξίσου ενδιαφέρομαι κι εγώ να μάθω εάν υπήρχε κάποιο λαθραίο».
Στο ίδιο θέμα, της έκρηξης, ο πρωθυπουργός έδειξε πως εφόσον υπάρξει υποψία μεταφοράς παράνομου υλικού, τότε θα κινηθεί κατά της Hellenic Train, «η οποία έχει την ευθύνη» και «θα πρέπει να λογοδοτήσει και ποινικά –προφανώς αυτή δεν είναι δική μου δουλειά– αλλά να λογοδοτήσει και πολιτικά», διότι «ήταν αυτή η οποία διαβεβαίωνε όχι εμένα, το Κοινοβούλιο, και θυμίζω ότι αυτή η δήλωση έγινε δύο εβδομάδες μετά το δυστύχημα». Καταλήγοντας στο θέμα του παράνομου φορτίου, ο πρωθυπουργός παραδέχτηκε ότι «άμα με ρωτάτε αν έχω μετανιώσει ή αν έκανα λάθος, σας το λέω ευθέως: Προφανώς με αυτά τα οποία γνωρίζω σήμερα, δεν θα έλεγα τότε αυτό το οποίο είπα».