Οι πιο αξιομνημόνευτες παρουσιάσεις της Apple έκλειναν πάντα με την εμβληματική φράση του Steve Jobs, «one more thing» (ένα ακόμη πράγμα), που πάντα συνοδεύονταν με την αποκάλυψη ένα νέου προϊόντος.
Η παρουσίαση της 15ης Σεπτεμβρίου, αντ’ αυτού αναμένεται να περιέχει «ένα λιγότερο» πραγμα, σημειώνει σε δημοσίευμα της η βρετανική εφημερίδα, Financial Times.
Για πρώτη φορά μετά από σχεδόν μια δεκαετία, η εμβληματική για την Apple παρουσίαση του Σεπτεμβρίου, δεν θα έχει ως μέρος της το πιο διάσημο και κερδοφόρο προϊόν της εταιρείας. Ο λόγος είναι ότι η κυκλοφορία του πολυαναμενόμενου νέου iPhone που θα υποστηρίζει ταχύτητες δεδομένων 5G, μεταφέρθηκε στον Οκτώβριο λόγω προβλημάτων της αλυσίδας εφοδιασμού, που προκάλεσε η πανδημία.
Στην εκδήλωση «Time Flies», η εταιρεία αναμένεται να παρουσιάσει μεταξύ άλλων, την έκτη γενεά Apple Watch και το νέο iPad Air. Πιθανό είναι ακόμη και το ενδεχόμενο να παρουσιαστούν τα αναμενόμενα AirPods Studio (ακουστικά τύπου over-the-ear) όπως επίσης και τα AirTags, που θα χρησιμεύουν για την εύρεση χαμένων αντικειμένων.
Η μεταβολή από το iPhone
Η απουσία του iPhone 12 από την σημαντική ετήσια παρουσίαση του Σεπτεμβρίου, αποτελεί την κατάλληλη ευκαιρία για την Apple να δείξει στο κοινό ότι η εταιρεία έχει αρχίσει την μετατόπιση της, σε ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο προϊόντων.
Κατά το οικονομικό έτος που τελειώνει, η Apple αναμένεται να έχει έσοδα $274 δισεκ. δολ. και κέρδη 57 δισεκ. δολ. Τα κέρδη αποτελούν μόλις το 17 και 7 τοις εκατό αντίστοιχα, σε σχέση με αυτά του 2015, σημειώνουν στο δημοσίευμα τους οι FT.
Ωστόσο, παρόλο που η ανάπτυξη μπορεί να φαίνεται αργή, οι μετοχές της εταιρείας έχουν τετραπλασιαστεί κατά το ίδιο διάστημα σε αγοραία αξία, η οποία αγγίζει το ποσό των 2 τρισεκατ. δολαρίων.
Το γεγονός αυτό, όπως αναφέρει η Katy Huberty της Morgan Stanley, αντικατοπτρίζει την μεταβολή της εταιρείας από την παραγωγή προϊόντων, στην παροχή υπηρεσιών τεχνολογίας.
«Είμαι βέβαιος ότι πρόκειται να προωθήσουν το αφήγημα ότι πρόκειται για μια παρουσίαση η οποία θα αφορά τις υπηρεσίες τεχνολογίας και τα αξεσουάρ της εταιρείας, ως μέσο για την αύξηση των πωλήσεων αυτών των προϊόντων», δήλωσε ο Ben Bajarin, αναλυτής της Creative Strategies.
Τα τελευταία πέντε χρόνια, τα έσοδα από το iPhone σημείωσαν πτώση 16%, αντιπροσωπεύοντας μόλις το 44% των συνολικών πωλήσεων της Apple το τελευταίο τρίμηνο. Το δημοσίευμα των Financial Times αναφέρει ότι με τις πωλήσεις iPhone να μην είναι πλέον η μόνη πηγή εσόδων της Apple, άλλοι τομείς γίνονται όλο και πιο επικερδείς για την εταιρεία.
Τα κέρδη στα αξεσουάρ της εταιρείας έχουν αυξηθεί, λόγω της επιτυχίας των Apple Watch και AirPods, μια αύξηση που αγγίζει το 144% ή τα $6.45 δισεκ. δολ. Παράλληλα, τα έσοδα στις πωλήσεις iPad αυξήθηκαν κατά 45% ή τα $6.45 δισ. δολάρια, ενώ το τομέας των υπηρεσιών της εταιρείας σημειώνει αύξηση στα κέρδη κατά 162%, ή τα $13,2 δισ. δολάρια.
Σε αυτό το σημείο η βρετανική εφημερίδα αναφέρει ότι σύμφωνα με εκτιμήσεις της Canalys, για κάθε 100 πωλήσεις iPhone, η Apple πωλεί παράλληλα 49 AirPods και 14 Apple Watch. Αντίθετα η Samsung για κάθε 100 πωλήσεις της γραμμής κινητών τηλεφώνων Galaxy S, πωλεί 34 Galaxy Buds και 14 έξυπνα ρολόγια.
Όμως, οι FT υπογραμμίζουν ότι τα προϊόντα της Apple έχουν συνήθως υψηλότερο περιθώριο κέρδους, σε σχέση με αυτά των ανταγωνιστών της. Για παράδειγμα, η Samsung πωλεί τα Galaxy Buds στη τιμή των $85 δολ. και τα Galaxy Buds Plus στη τιμή των $140 δολ. Ταυτόχρονα, τα AirPods κοστίζουν $134 δολ. και τα AirPods Pro $229 δολ.
Σύμφωνα με την Canalys, σε ότι αφορά την παγκόσμια αγορά έξυπνων ρολογιών (smartwatch), η Apple κατείχε μερίδιο αγοράς 40 τοις εκατό το δεύτερο τρίμηνο, το οποίο είναι διπλάσιο από τον πλησιέστερο αντίπαλό της, την κινεζική Huawei.
Ταυτόχρονα, η Apple αναμένεται να παρουσιάσει μια νέα προσθήκη στον τομέα των υπηρεσιών της, με το όνομα «Apple One», η οποία θα αφορά μια συνδρομή all-in-one που περιλαμβάνει μουσική, βίντεο, παιχνίδια, ειδήσεις και πολλά άλλα.
Προβλέψεις για αύξηση πωλήσεων
Πολλοί όμως πιστεύουν ότι η ανάπτυξη της εταιρείας, βρίσκεται ακόμη στα αρχικά της στάδια. Αναλυτές να εκτιμούν ότι μόνο το 9% των χρηστών iPhone κατέχουν Apple Watch (περίπου 100 εκατ. άτομα), αριθμός που προβλέπεται ότι θα μπορούσε να αυξηθεί κατά 50% την επόμενη δεκαετία, κάτι που προϋποθέτει τις πωλήσεις 50 εκατ. Apple Watch ανά έτος.
Σχετικά με την κατηγορία ασύρματων ακουστικών, σύμφωνα πάντα με στοιχεία που επικαλούνται οι FT, η Apple κατείχε το 38% της αγοράς το δεύτερο τρίμηνο του 2020, ένα ποσοστό τέσσερις φορές μεγαλύτερο από τον πλησιέστερο ανταγωνιστή της, την κινεζική Xiaomi.
Ο Τζέισον Λόου, αναλυτής της Canalys, επισημαίνει ότι η εταιρεία στο μέλλον θα μπορέσει να συνεχίσει να αυξάνει τις πωλήσεις στα ασύρματα ακουστικά της, μέσω της ένταξης νέων δυνατοτήτων, κάτι που θα γίνει εφικτό λόγω της σύνδεσης που προσφέρουν οι επεξεργαστές των iPhone και iPad με τα αξεσουάρ της.
Ωστόσο, η καθυστέρηση του καινούργιου iPhone 12 θα μπορούσε να επηρεάσει τις πωλήσεις των Apple Watch 6, iPad Air και άλλων συσκευών που αναμένεται να αποκαλυφθούν στην παρουσίαση της 15ης Σεπτεμβρίου.
Ο Λούκα Μαέστρι, επικεφαλής οικονομικών της Apple, προειδοποίησε τους επενδυτές της εταιρείας τον Ιούλιο, ότι το επόμενο iPhone θα κυκλοφορήσει «λίγες εβδομάδες αργότερα» από το συνηθισμένο.
«Οι καθυστερημένες πωλήσεις δεν είναι χαμένες πωλήσεις» σημείωσε στις Financial Times, «απλά θα προωθηθούν στο πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους» πρόσθεσε. «Όμως, η περίοδος των Χριστουγέννων ήταν ιστορικά ένα διάστημα αυξημένων εσόδων για την εταιρεία».
Πληροφορίες: Financial Times
Φωτογραφίες: ΚΥ.Π.Ε