Kathimerini.com.cy
Ο Γιάννης Ξανθούλης έγραψε ένα βιβλίο για τη ζωή της σπουδαίας τραγουδίστριας και φίλης του. Μόλις το τελείωσε, μας υποδέχθηκε σπίτι του να μας τη γνωρίσει. Ακολούθησε μια συνέντευξη με γλυκές αναμνήσεις, τρυφερότητα, εναλλαγές συναισθημάτων αλλά και στιγμές έντασης – ακριβώς όπως ένα τραγούδι της Μαρινέλλας.
Το Μαρινέλλα: Οι νύχτες που έγιναν μεσημέρια (εκδ. Διόπτρα) ξετυλίγει το κουβάρι μιας πλούσιας ζωής, που αρχίζει στη Θεσσαλονίκη του 1938, περνάει μέσα από την ιστορία του μοντέρνου μας τραγουδιού, στέκεται σε έρωτες, μεγάλες δυσκολίες και μεγάλες δόξες, για να φτάσει μέχρι την τραπεζαρία του Ξανθούλη.
«Ανά περιόδους, το κοινό πήγαινε σωρηδόν σε έναν καλλιτέχνη και τον ανέβαζε στα ύψη. Μιλάω γι’ αυτό που έγινε στην Αλίκη, στον Βοσκόπουλο, στον Ξανθόπουλο. Εγώ δεν έγινα ποτέ μόδα. Είχα πολύ και σταθερό κόσμο», διηγείται η μούσα του συγγραφέα στην τραπεζαρία του. Μια αληθινή συνέντευξη, πέρα από κάθε άλλη περιγραφή.
Μάρτιν Σκορσέζε – Ο τελευταίος σοφός
Εφτασε πολλές φορές κοντά στο να σταματήσει, να τα παρατήσει. Υπάρχουν αφηγήσεις για το πώς συγκρούστηκε με τα μεγάλα στούντιο (π.χ. όταν γύριζε το Aviator το 2004) για τους σφιχτούς χρόνους και τα μπάτζετ, τον κυνικό τρόπο με τον οποίο τα έσοδα έκριναν την επιτυχία μιας ταινίας. Για τον Σκορσέζε, όμως, το σινεμά είναι τέχνη. Ο Ρίτσαρντ Μπρόντι σχολίασε στο New Yorker ότι αυτό που τον απελευθέρωσε από τις αγκυλώσεις της κινηματογραφικής βιομηχανίας ήταν το Όσκαρ που κέρδισε το 2007 για τον «Πληροφοριοδότη», το πρώτο του έπειτα από επτά υποψηφιότητες (ακολούθησαν άλλες έξι), αφού στο εξής δεν είχε τίποτα να αποδείξει σε κανέναν.
Η τελευταία του ταινία Οι δολοφόνοι του ανθισμένου φεγγαριού ξεκινά το ταξίδι της στις ελληνικές αίθουσες στις 19/10. Το Κ παρακολούθησε την πρεμιέρα της στις Κάννες την περασμένη άνοιξη, μοιράζεται εντυπώσεις καθώς και όλα όσα χρειάζεται να ξέρετε για το φιλόδοξο νέο πρότζεκτ του Σκορσέζε.
Ρομπότ καλούν παιδιά
Μια διαγενεακή επίσκεψη στην έκθεση «Ο κόσμος των ρομπότ» που φιλοξενείται στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» δημιουργεί απορίες για το παρόν και το μέλλον. Γιατί συνεχίζουμε να κάνουμε πιο έξυπνες μηχανές πριν εξασφαλίσουμε πώς θα συμβιώνουμε μαζί τους;
Ο Μαν Ρέι και τα σώματα του Μεσοπολέμου
Η σειρά των περίφημων γυμνών του «ποιητή του σκοτεινού θαλάμου» εκτίθεται στη Θεσσαλονίκη και μας προσκαλεί να τη θαυμάσουμε για την καλλιτεχνική, κοινωνική και ιστορική της αξία.
Αλεξία Καλτσίκη, τι σημαίνει «σπίτι»;
Με αφορμή την πολυσυζητημένη παράσταση της Στέγης Το Σπίτι, η Αλεξία Καλτσίκη μάς μιλάει για τα προσωπικά της καταφύγια, τους ρυθμούς της ζωής και το πώς κερδίζεται
η αυτοπεποίθηση.
Η Νίκαια ξέρει να τρώει
Μια βόλτα στα στέκια της παλιάς προσφυγικής γειτονιάς, ακούγοντας ιστορίες και δοκιμάζοντας χειροποίητο σουβλάκι, θαλασσινά που σπαρταράνε, μπουγάτσα και άλλες λιχουδιές.
Μη χάσετε το νέο τεύχος του «Κ» που κυκλοφορεί την Κυριακή 12 Νοεμβρίου με την «Καθημερινή».