Kathimerini.com.cy
Η «Καθημερινή» φέτος προσφέρει μία νέα σειρά αγαπημένων κλασικών αριστουργημάτων σε μια εύχρηστη έκδοση τσέπης με πρωτότυπο εικονογραφημένο οδηγό ανάγνωσης, γεμάτο βασικά σχόλια για την κατανόηση της ιστορίας και των διδαγμάτων της.
Αυτή την Κυριακή η Δίκη του Φραντς Κάφκα εγκαινιάζει τη νέα σειρά, «Αριστουργήματα Τσέπης».
Το 1914, ο Φραντς Κάφκα ξεκινάει να γράφει τη Δίκη. Τον Ιανουάριο του 1915 εγκαταλείπει το εγχείρημά του, αφήνοντάς το ανολοκλήρωτο, χωρίς να κατατάξει ποτέ τα κεφάλαια σε κάποια δεσμευτική σειρά. Μετά τον θάνατό του το 1924, ο στενός φίλος και εκτελεστής της διαθήκης του, Μαξ Μπροντ, παίρνει μια απόφαση που θα άλλαζε το πεδίο της ευρωπαϊκής λογοτεχνίας για πάντα: αντί να εκπληρώσει την επιθυμία του φίλου του που ήθελε να καούν όλα τα ημιτελή και ανέκδοτα έργα του, επιλέγει να τα εκδώσει σιγά σιγά, δίνοντας στο φιλαναγνωστικό κοινό τρία από τα κείμενα ενός συγγραφέα που έμελλε να αποτελέσει έναν από τους κορυφαίους λογοτέχνες του 20ου αιώνα. Το πρώτο βιβλίο που εξέδωσε ο Μπροντ το 1925 ήταν η Δίκη.
Έργο εμβληματικό για την «παραδοσιακή» καφκική γραφή του, η Δίκη αποτελεί μία από τις πιο καθηλωτικές και επίκαιρες αποτυπώσεις της νοσηρής και αγχωτικής πραγματικότητας του σύγχρονου ανθρώπου, που είναι εγκλωβισμένος σε ένα γραφειοκρατικό και απρόσωπο σύστημα, παλεύοντας με αόρατους και πολύ πιο ισχυρούς από αυτόν εχθρούς. Η αλληγορική ιστορία του παράλογου δικαστηρίου στο οποίο καταλήγει να εμπλέκεται ο Γιόζεφ Κ., ο πρωταγωνιστής του βιβλίου, έχει κατοχυρωθεί ως ένα από τα πιο επιδραστικά έργα της νεότερης ευρωπαϊκής λογοτεχνίας, από τα οποία μπορούμε ακόμα να αντλήσουμε διδάγματα: παρακολουθώντας την περιπέτεια του Γιόζεφ, ο αναγνώστης ξεκλειδώνει ταυτόχρονα τον κόσμο του Κάφκα, την πραγματικότητα ενός συνεσταλμένου καλλιτεχνικά και πολιτικά ανήσυχου Γερμανοεβραίου της Τσεχίας του Μεσοπολέμου.
Μαζί το περιοδικό Κ