Kathimerini.com.cy
Νέα όνειρα, φως, ανάγκη για εσωτερική γαλήνη. Η Vogue Greece Ιανουαρίου που κυκλοφορεί την Κυριακή 19 Ιανουαρίου με την Καθημερινή, είναι αφιερωμένη στη λάμψη. Στο εξώφυλλο η Ανθή Φακιδάρη, που δικαίως έχει όλους τους προβολείς στραμμένους στο πρόσωπό της αυτή τη στιγμή. Η πρώτη Ελληνίδα μοντέλο που περπάτησε σε σόου της Victoria’s Secret, φωτογραφήθηκε αποκλειστικά για το εξώφυλλο της Vogue Greece Ιανουαρίου, εξηγώντας στην Ελίνα Δημητριάδη πως προτιμά τους χαμηλούς τόνους. «Ο τίτλος του supermodel δεν αφορά μόνο την επιτυχία ή την αναγνωρισιμότητα, αλλά και την ικανότητα να αφήνω το αποτύπωμά μου στον χώρο, να επηρεάζω τις τάσεις και να αναδεικνύω την προσωπικότητά μου μέσω της καριέρας μου. Είναι ένας συνδυασμός συνέπειας, εξέλιξης, δυναμικής παρουσίας στις πασαρέλες και στα εξώφυλλα των περιοδικών και, φυσικά, επαγγελματισμού και αυθεντικότητας», δηλώνει.
Η Vogue Greece Ιανουαρίου συναντά την Ελληνικής και ιταλικής καταγωγής, κάτοικο Παρισιού, Fotini Peluso που ετοιμάζεται να πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της Μεγάλης χίμαιρας του Καραγάτση. Η ίδια μιλά στον Νίκο Αλιάγα για τον ρόλο της Μαρίνας αλλά και για το πόσο Ελληνίδα αισθάνεται. «Ας ξεκινήσουμε από το φως. Δεν αντέχω τον καιρό του Παρισιού, όσο παράδοξο κι αν ακούγεται αφού ζω στο Παρίσι – το κλίμα είναι φρίκη. (γέλια) Η Ελλάδα είναι φως και όχι μόνο για καιρικούς αλλά και για ανθρώπινους λόγους. Τα παιδικά μου καλοκαίρια τα πέρασα στη Θήβα, στην όμορφη επαρχία με τις γιορτές της. Πηγαίναμε επίσης στη Χίο και στη Σκύρο, όπου ήταν όλα αυθεντικά, ήταν περισσότεροι οι ντόπιοι από τους τουρίστες. Στην Αθήνα αισθάνομαι επίσης μια ανθρώπινη ενέργεια, που στους τρελούς ρυθμούς της Ρώμης και του Παρισιού έχει χαθεί. Οι Έλληνες, παρά τις δυσκολίες που ζουν, έχουν άλλη σχέση με τον χρόνο και με το πώς αντιμετωπίζουν τη μοίρα».
O Ιταλός ενδυματολόγος Massimo Cantini Parrini που επιμελήθηκε τα κοστούμια της ταινίας Maria του Pablo Larraín, με πρωταγωνίστρια την Angelina Jolie, μιλά αποκλειστικά στο Βλάση Κωστούρο για το πώς επέλεξε να ερμηνεύσει ο ίδιος την εικόνα της La Divina. «Τα μακριά φορέματα με καθαρές γραμμές, τα πολυτελή υφάσματα και οι διακριτικές, εκλεπτυσμένες λεπτομέρειες αποτέλεσαν χαρακτηριστικά του στιλ της. Αγαπούσε πολύ τα κοσμήματα και τις γούνες, στοιχεία που την έκαναν να ξεχωρίζει. Το στιλ της υπήρξε σημείο αναφοράς, επηρεάζοντας την ιταλική και τη διεθνή μόδα. Ακόμα και σήμερα η κομψότητά της μελετάται ως παράδειγμα για το πώς η μόδα μπορεί να εκφράσει την προσωπικότητα μιας γυναίκας».
Ο διεθνής designer Julien Macdonald γνωρίζει σίγουρα τους κώδικες του glamorous look, ενώ ο Δημήτρης Αλεξάκης των Deux Hommes έχει αξέχαστες λαμπερές εμφανίσεις. Στο τεύχος Ιανουαρίου αναλύουν στη Χριστίνα Πολίτη το δικό τους ορισμό της λάμψης . «Ναι, πράγματι. Υπάρχουν δύο τύποι γυναικών: πάντα θα υπάρχει αυτή που προτιμά να φορέσει ένα μαύρο κοστούμι τύπου tuxedo αντί για φόρεμα σε ένα πάρτι. Σε κάθε περίπτωση, νομίζω ότι όταν πρόκειται για μια επίσημη περίσταση, είναι η ώρα να λάμψουν κυριολεκτικά οι γυναίκες επιλέγοντας κάτι φανταχτερό. Δεν έχει σημασία ο σωματότυπος, αρκεί να έχεις αυτοπεποίθηση και το ρούχο που επιλέγεις να σε κάνει να νιώθεις άνετα. Τα νεαρά κορίτσια πρέπει να ενθαρρύνονται να αγκαλιάσουν το σώμα τους και να είναι χαρούμενα με αυτό. Ποτέ πριν δεν είχε μεγαλύτερη σημασία η θετική αντιμετώπισή του», εξηγούν.
Τρία χρόνια απ’ όταν ανέλαβε τα ηνία της Bottega Veneta, ο Matthieu Blazy αποκαλύπτει την πρώτη συλλογή κοσμημάτων του οίκου, συνεχίζοντας να εστιάζει στο investment dressing. «Και τι είναι τα εκλεκτά κοσμήματα, αν όχι η απόλυτη δημιουργία, προορισμένη να διαρκέσει για πολλές γενιές; Αφήστε που αν έρθουν δύσκολες εποχές, μπορείς να τα λιώσεις κερδίζοντας από την πολύτιμη πρώτη ύλη τους, κάτι που δεν μπορείς να κάνεις με ένα φόρεμα, για παράδειγμα! Το θέμα δεν είναι πόσα κομμάτια περιλαμβάνει μια συλλογή, αλλά να είναι τα σωστά», τονίζει ο Blazy.
Η Vogue Greece Ιανουαρίου συναντά την Marine Serre που λάμπει στον χώρο της μόδας όχι μόνο για τη δημιουργική ματιά και την επιχειρηματική τόλμη, αλλά και για την κοινωνική της ευαισθησία. «Για μένα ήταν ένας νέος, φανταστικός κόσμος δίχως όρια, με τους σχεδιαστές να θυμίζουν τους αλχημιστές του Μεσαίωνα. Δεν περίμενα ότι η φαντασία ήταν από μόνη της αρκετή για τη μεταμόρφωση του κόσμου μας. Όμως, παράλληλα με τον θαυμασμό είχα κι έναν σκεπτικισμό θα έλεγα, που με έκανε να νιώθω πως η μόδα δεν είχε νόημα, ενώ και ο τρόπος παρουσίασής της από τα Μέσα ενίσχυε την αρνητική μου στάση σε σχέση με ζητήματα όπως το fast fashion, οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις και η επιδίωξη ενός συχνά μη ρεαλιστικού ιδεώδους ομορφιάς. Αυτή η δυαδικότητα, η γοητεία που μου ασκούσε από τη μια και η κριτική ανάγνωσή της από την άλλη, διαμόρφωσε την άποψή μου για τη βιομηχανία της οποίας αργότερα θα γινόμουν μέλος», περιγράφει στον Filep Motwary.
Μη χάσετε τη Vogue Greece Ιανουαρίου που κυκλοφορεί την Κυριακή 19 Ιανουαρίου με την «Καθημερινή» με €2.00 επιπλέον.